Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verbrande bladerpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verbrande bladerpunten

    Korting op 420shop
    Goedenavond,
    Mijn autoflowers zijn nu 6 weken oud en beginnen bovenin gele/ verbrande bladerpunten te krijgen.
    Heeft dit te maken met overvoeding? Ze staan in lightmix en krijgen 3 x per week slechts 0,5ml voeding (hy-pro terra) per 1 liter water met ph 6.3. De aanbevolen hoeveelheid is bij iedere waterbeurt 5ml voeding per liter water mee te geven.
    Zou dit ook een te kort kunnen zijn?

    alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Tekort is het niet eerder teveel idd....
    autoflowers hebben weinig tot geen voeding nodig en je zit snel met overvoeding ik zou alleen nog maar water geven
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen.
      Ik merk dat de bovenste bladeren ook omkrullen, waarschijnlijk omdat ze het te warm hebben en te dicht bij de lamp staan. De lamp hangt momenteel al op zijn maximale hoogte en hangt ongeveer 70-65 cm van de toppen af. Ik denk dat ze nog hoger zullen groeien. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Hoe lang moeten ze nog miss eventueel proberen topje te buigen??

      #4
      Ongeveer 4 weken. Zat eraan te denken om een net te spannen en ze idd naar beneden te buigen. Ben alleen bang voor het breken bij het buigen.

      Comment


        #5
        Euhm..ik wil je niet meteen een depressie aanpraten, maar deze bloeit nog niet.
        Als ze begint met bloeien moet ze nog minstens 8 weken.
        Dus nog wel een weekje of 9-10 bij elkaar gok ik.

        Je lamp op 70cm? Wat voor lamp heb je dan?
        Misschien is ze juist zo hoog gegroeid omdat die te hoog hangt?

        Voor het buigen eerst even het stammetje rondom masseren/knijpen zodat die zacht wordt, dan leg je ze zo om zonder dat er iets breekt.
        Doe dat wel laag genoeg, zo'n 10-20cm onder het punt waar je ze wil hebben want alles gaat weer omhoog groeien binnen een paar dagen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Ze staan onder een mars hydro 192 en zijn nu allemaal in de bloei. Ik heb ze 1,5 week geen voeding meer gegeven maar de gele bladerpunten verergeren en verspreiden naar meerdere bladeren. Zou dit toch geen te kort zijn?
          Zie foto
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Nee, das de verbranding die zich verder zet. Stikstofoverschot, bladeren zijn donkergroen.

            Comment


              #8
              Hoe staat het er nu mee? Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Het verschil met jou is dat ik in de groei, geen extra voeding toevoeg.
              een overschot aan voeding kan het bij mij dus niet zijn.
              IMG_20190515_094045.jpg

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ligt er aan wat voor grond je hebt!

              • bosmuis
                bosmuis commented
                Editing a comment
                Ze staan op batmix van plagron

              #9
              Soms krijgt cannabis na overschakeling van groei naar bloei puntjes. Hoe dat zat ben ik even vergeten.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Door te vroeg met bloeivoeding te beginnen?

              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                QnQ Maat van mij die studeerde aan de Uni van Wageningen en zei dat. Ik zal het hem eens vragen. Hij werkt nu voor een Cannabis medisch bedrijf in Spanje. Ik zal je het laten weten als hij reageert.

              #10
              Hey Juestness,

              Dit lijkt inderdaad op te veel voeding. Ook wanneer de plant naar de bloei overgaat hoor je geen puntjes te zien. Dit gebeurd soms inderdaad wanneer men te vroeg gloeivoeding gaat geven. De plant krijgt dan extra stoffen tot haar beschikking die ze niet in die hoeveelheden nodig heeft. Altijd even wachten dus, tot ze echt wilt gaan bloeien.

              Comment


                #11
                QnQ
                @Jeustness


                Oke, oke... Nou mijn expert heeft gereageerd. Wat is het? Ik snap niet heel veel van zijn dure woorden. Wat het 100% NIET is is wel duidelijk. Het gaat hier niet om te veel bloeivoeding. Wat het wel is [80% kans aangezien hij maar 1 foto gezien heeft] is [vrij vertaald naar normale mensen woorden] :

                ''Het is absoluut geen mobiel sporenelement. Als het ging om bloeivoeding dan zou je tekorten zien in de macro elementen. Dat is hier niet het geval. Het gaat hier om een probleem met borium.
                Borium zorgt voor een betere verdeling van calcium en als een plant overgaat naar de bloei dan begint ze aan een enorme groeispurt en dit kan ervoor zorgen dat de verhoudingen niet helemaal lekker liggen soms.

                Zie je alleen gele puntjes bovenin waar de plant het hardst groeit [nieuwe ontwikkeling groeispurt dus de bladeren die na 12/12 komen] dan is het meestal borium en soms koper maar erg kleine kans.

                Puntjes vooral onderin/ [later] midden? Dan is het Kalium
                Zn en Fe maken helemaal in de top van de plant de bladeren wittig.
                Ca kan bovenin puntjes geven maar heel gauw zullen de randen ook droog worden [geel > bruin > verdort.]''

                Comment


                • bosmuis
                  bosmuis commented
                  Editing a comment
                  Erg leerzaam stukje, bedankt voor het delen ervan, ik ga er mijn voordeel mee doen.

                #12
                Ok, in Spanje zal dat vast voorkomen, maar hier met onze fancy aarde vol meststoffen en organisch materiaal is het bijna niet mogelijk een tekort aan Borium te hebben.
                Dan moeten er ook wat andere dingen scheef zitten denk ik.

                Jeust is inmiddels alweer 2 topics met problemen verder.
                We zijn nu hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...gele-hoofdnerf
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

              Bezig...
              X