Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overvoeding ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overvoeding ?

    Korting op 420shop
    Volgens mij lijkt me dit op overvoeding kan dit iemand bevestigen of iemand zeggen dat ik mis ben



    Attached Files

    #2
    Tipburn
    te veel stikstof

    Comment


    • OG Skywalker
      OG Skywalker commented
      Editing a comment
      Wat kan ik er aan doen ?

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Waar haal jij teveel stikstof uit?

    #3
    Tip burn, zou kunnen... maar hoe komen die vlekken IN het blad dan?

    Het is verder wel handig als je er iets meer bij vertelt. Voeding (hoeveel, wanneer, ...), substraat, en waar zit het probleem voornamelijk (onder, midden, bovenin)...

    Comment


      #4
      Owja sorry was ik ff vergeten is dus op hydro. Ik gebruik A en B van BIO G POWER. Mijn ec staat op 2.2 0.8 water 1.4 voeding is echt maar op 2 planten die het op terecht komt maar eerst was het 1 en nu zijn het er al 2 dus moet ik ff opletten dat het niet versprijd . Soms zijn er ook gaatjes in de blaadjes maar ik heb al tegen de beestjes gespuit ondertussen. Is echt in stukjes

      Comment


        #5
        Ik denk niet teveel stikstof eerlijk gezegd...
        dan krijg je diepgroene bladeren die glanzen....
        deze zijn meer dof.

        plus bij stikstof teveel zie je symptonen van teveel water (puntjes gaan naar beneden krullen)
        later het halve blad.

        maar ik denk wel je een blokkade hebt of problemen met de wortels want op alle fotos zie je iets anders.

        foto 1 lijkt forsfor tekort.

        foto 2 rechtsboven lijkt magnesium

        foto 3 lijkt of ze te warm hebben waardoor ze blad gaan sluiten om minder te verdampen

        Correct me if i am wrong
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #6
          Is allemaal begonnen met de alggroei maar het probleem is dat ik mijn reservoir niet echt kan schoonmaken zonder de wortels van de planten te schaden dus nu moet ik ofwel beslissen ofwel ga ik door eb zie ik waar ik kom ofwel stop ik En kuis ik alles uit en begin ik opnieuw maar ja dat zou ik niet echt willen het is nog miniem maar denk dat het wel zal vergroten als ik niets doe
          Attached Files

          Comment


          • OG Skywalker
            OG Skywalker commented
            Editing a comment
            Had dat eerst direct opgezocht maar ik vond geen algenprobleem op het forum en zit op gsm dus ik deed gewoon bij zoeken als die er is sorry dan

          • Manti
            Manti commented
            Editing a comment
            Als je een emmer pakt, die groter is dan je wortels meer waar uw deksel(waar uw plant in staat) op past, kan je uw wortels laten zweven terwijl je uw bak uitkuist. Als je een beetje voorzichtig doet kan het geen kwaad.

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Nee want het gaat bruisen(teken dat het zijn werk doet)
            En erna word het omgezet in zuurstof dus je voegt ook extra zuurstof toe

          #7
          Die bruine vlekken lijken inderdaad wat met fosfor te maken te hebben. Zijn de stelen ook paars ?
          Dat zal geen tekort zijn met een EC van boven de 2 dus dan is het een blokkade en dat is in veel gevallen te wijten aan een onjuiste pH in de wortelzone of bijvoorbeeld grote temperatuurschommelingen. Hou het water tussen 18-23 graden.
          Teveel fosfor kan bijna niet bij cannabis. Ze mogen dat erg graag.

          Richtlijnen van Bio-G-Power : Geadviseerd wordt een EC tussen 1 en 2,2 (inclusief leidingwater). De pH van hydro moet liggen tussen 5,2 en 5,5.

          Als je EC 2.2 nu geeft zit je al aan het maximum dus ?
          Welke pH hou je aan, en blijft die stabiel ?
          Doe je eerst A in het water, dan mengen, en daarna B erbij en weer mengen ?
          Even laten rusten voor je pH en EC gaat meten ?

          Maar zogezegd...het is hydro, en het voordeel van hydro is precies als je problemen krijgt.
          Dan gooi je het systeem leeg, en vult het opnieuw met de juiste pH en EC en met de juiste waardes is het dan opgelost.

          Die beschadigingen aan het blad zijn beschadigingen door toppen, aanraken, vouwen, klem in de fan, een brutale huiskat of dat soort dingetjes.
          Preventief spuiten is alleen zinvol met neemolie of producten gebaseerd op Neem.
          Andere middelen werken alleen als je de beestjes raakt en dan moeten ze er wel zijn

          Het topic over algen is hier te vinden
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            QnQ bedankt voor je reactie ik ga ff op alles antWoorden. De ph schommelt tussen de 5.5-5.7 nu is het wel Dat ik vanochtend thuis kwam van me werk en dat me ph op 5.0 stond ... ik weet niet Waarom me ph zo hard daalt zonder ik er iets mee deed nuja om 15u kan ik terug de plantjes verzorgen. Zal kijken of de steel paars is , ja ec is idd redelijk hoog van me misschien voeding maken op 1.8 volgende keer de enige reden dat ik 2.2 pakte was 0.8 ec in me water + 1.4 ec voeding . hoe ik voeding geef is. 5ml A er in en 5ml B er in en dan wacht ik effen en dan herhaal ik dit ? Ik hoop je alles uitgelegd te hebben (mijn water is 27 graden ) omdat mijn reservoir maar 20-30l is is dat normaal omdat de pomp heletijd draait heeft die ook warmte af

            Comment


            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              27 graden voor je water is ook wel te hoog. en 20-30 liter is ook te weinig...dat is een te kleine massa die snel schommelingen op ec en ph en temp zal veroorzaken

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Pomp te groot?

            #9
            hebben gisteren van 15-18u bezig geweest.

            Heb eerst alle water eruit gepompt en dan heb ik mooi water toegevoegd afgezuurd op 5.5 en laten doorlopen heletijd Dat heb ik 3 x gedaan dan heb ik. 2 x gespoelt met waterStofperoxide dat ik in het kruidvat gekocht heb voor 1.99

            Dan heb ik weer alles leeggetrokken. En vers water erin gedaan ook weer afgezuurd en Waterstofperoxide erin gedaan en dan voeding naar 1.7 ec met kraanwater inbegrepen eens zien wat er gebeurt ik heb namelijk alles gedaan wat ik kon

            Comment


              #10
              Goed bezig dat is al een hele aanpak....
              nu even afwachten wat er gebeurd
              ik hoop dat ze snel opknappen
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment

              Bezig...
              X