Volgens mij lijkt me dit op overvoeding kan dit iemand bevestigen of iemand zeggen dat ik mis ben 
Overvoeding ?
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
-
Owja sorry was ik ff vergeten is dus op hydro. Ik gebruik A en B van BIO G POWER. Mijn ec staat op 2.2 0.8 water 1.4 voeding is echt maar op 2 planten die het op terecht komt maar eerst was het 1 en nu zijn het er al 2 dus moet ik ff opletten dat het niet versprijd . Soms zijn er ook gaatjes in de blaadjes maar ik heb al tegen de beestjes gespuit ondertussen. Is echt in stukjesComment
-
Ik denk niet teveel stikstof eerlijk gezegd...
dan krijg je diepgroene bladeren die glanzen....
deze zijn meer dof.
plus bij stikstof teveel zie je symptonen van teveel water (puntjes gaan naar beneden krullen)
later het halve blad.
maar ik denk wel je een blokkade hebt of problemen met de wortels want op alle fotos zie je iets anders.
foto 1 lijkt forsfor tekort.
foto 2 rechtsboven lijkt magnesium
foto 3 lijkt of ze te warm hebben waardoor ze blad gaan sluiten om minder te verdampen
Correct me if i am wrongComment
-
Is allemaal begonnen met de alggroei maar het probleem is dat ik mijn reservoir niet echt kan schoonmaken zonder de wortels van de planten te schaden dus nu moet ik ofwel beslissen ofwel ga ik door eb zie ik waar ik kom ofwel stop ik En kuis ik alles uit en begin ik opnieuw maar ja dat zou ik niet echt willen
het is nog miniem maar denk dat het wel zal vergroten als ik niets doe
Comment
-
Die bruine vlekken lijken inderdaad wat met fosfor te maken te hebben. Zijn de stelen ook paars ?
Dat zal geen tekort zijn met een EC van boven de 2 dus dan is het een blokkade en dat is in veel gevallen te wijten aan een onjuiste pH in de wortelzone of bijvoorbeeld grote temperatuurschommelingen. Hou het water tussen 18-23 graden.
Teveel fosfor kan bijna niet bij cannabis. Ze mogen dat erg graag.
Richtlijnen van Bio-G-Power : Geadviseerd wordt een EC tussen 1 en 2,2 (inclusief leidingwater). De pH van hydro moet liggen tussen 5,2 en 5,5.
Als je EC 2.2 nu geeft zit je al aan het maximum dus ?
Welke pH hou je aan, en blijft die stabiel ?
Doe je eerst A in het water, dan mengen, en daarna B erbij en weer mengen ?
Even laten rusten voor je pH en EC gaat meten ?
Maar zogezegd...het is hydro, en het voordeel van hydro is precies als je problemen krijgt.
Dan gooi je het systeem leeg, en vult het opnieuw met de juiste pH en EC en met de juiste waardes is het dan opgelost.
Die beschadigingen aan het blad zijn beschadigingen door toppen, aanraken, vouwen, klem in de fan, een brutale huiskat of dat soort dingetjes.
Preventief spuiten is alleen zinvol met neemolie of producten gebaseerd op Neem.
Andere middelen werken alleen als je de beestjes raakt en dan moeten ze er wel zijn
Het topic over algen is hier te vinden
Comment
-
QnQ bedankt voor je reactie ik ga ff op alles antWoorden. De ph schommelt tussen de 5.5-5.7 nu is het wel Dat ik vanochtend thuis kwam van me werk en dat me ph op 5.0 stond ... ik weet niet Waarom me ph zo hard daalt zonder ik er iets mee deed nuja om 15u kan ik terug de plantjes verzorgen. Zal kijken of de steel paars is , ja ec is idd redelijk hoog van me misschien voeding maken op 1.8 volgende keer de enige reden dat ik 2.2 pakte was 0.8 ec in me water + 1.4 ec voeding . hoe ik voeding geef is. 5ml A er in en 5ml B er in en dan wacht ik effen en dan herhaal ik dit ? Ik hoop je alles uitgelegd te hebben
(mijn water is 27 graden ) omdat mijn reservoir maar 20-30l is is dat normaal omdat de pomp heletijd draait heeft die ook warmte af
Comment
-
hebben gisteren van 15-18u bezig geweest.
Heb eerst alle water eruit gepompt en dan heb ik mooi water toegevoegd afgezuurd op 5.5 en laten doorlopen heletijd Dat heb ik 3 x gedaan dan heb ik. 2 x gespoelt met waterStofperoxide dat ik in het kruidvat gekocht heb voor 1.99
Dan heb ik weer alles leeggetrokken. En vers water erin gedaan ook weer afgezuurd en Waterstofperoxide erin gedaan en dan voeding naar 1.7 ec met kraanwater inbegrepen
eens zien wat er gebeurt ik heb namelijk alles gedaan wat ik kon
Comment
-
Goed bezig dat is al een hele aanpak....
nu even afwachten wat er gebeurd
ik hoop dat ze snel opknappenComment






Comment