Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing blad krom en ribbelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing blad krom en ribbelig

    Korting op 420shop
    Goede avond heren en dames
    Heb een paar zaailing staan zijn ongeveer 3 weken oud en hebben eerst 2 weken onder tl gestaan hier gewoon in de woonkamer en staan nu ongeveer week anderhalf in de tent 150w strips verlichting . Eergister voor het eerst een beetje water gegeven met wortelstim4ml en bioheaven 2ml biobizz op 1,5 ltr water en de plantjes ongeveer 150 ml gegeven. Ging net kijken en bij 2 plantjes rare blaadjes. Een begint krom te trekken (overvoeding)? En te ribbelen en het ander plantje mist een helft blad? Foto's zeggen meer als worden.
    Zkittels huismerk IMG_20190914_223800.jpg bluepyramid pyramid seeds IMG_20190914_223848.jpg wat kan het wezen?

    Gr cookies
    ​​

    #2
    Staan op lightmix en de eerste weken geen water geven om dat de aarde goed vochtig was

    Comment


      #3
      Mijn eerste reactie was meteen overvoeding .. maar als ik je uitleg lees, begin ik daaraan te twijfelen. Ik weet ook niet wat biobizz voorschrijft als voeding voor die stage van plant ...

      Ik had in elk geval hetzelfde effect op een buitenplant waarvan ik zeker weet dat ik ze teveel voeding heb gegeven (was een ongelukje toen ik haar water had verward met een volwassen plant die meer voeding nodig had) Mijn plantje zag er net zo uit als op jouw foto...
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #4
        Dit dacht ik zelf ook met de krom getrokken bladeren alleen voeding hebben ze niet gekregen alleen wortel en heaven. Heaven is soort plant versterker. Heb minder dan de aanbevolen hoeveelheid gegeven biobizz geeft aan 4ml wortel 2ml heaven per liter heb het op 1,5 ltr gedaan

        Gr cookies

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Kan ook gewoon in de genen zitten hoor... een misvormd blad is niet zo uitzonderlijk. De nieuwe groei vooral goed in de gaten houden zou ik zeggen..

        #5
        Denk dat ze zich gewoon aan het aanpassen zijn aan het andere licht
        heb het idee dat je je geen zorgen hoeft te maken ze staan net onder een andere lichtbron .

        Zorg wel dat ze niet te droog komen te staan ze gaan nu ook meer drinken dan onder TL licht

        succes

        Comment


          #6
          Bedankt voor de reactie ik ga het ff aan kijken.
          Water gift hou ik zoizo goed in de gaten ff goed aan kijken hoe het verschil met hps

          Gr cookies

          Comment


          • Nonsense
            Nonsense commented
            Editing a comment
            Ik weet niet wat de dosering van je voeding is wat op de fles staat maar voor het geval da tje gaat overvoeden je kan daarvan de halve dosering aanhouden
            Less is more een plant kan je niet vetmesten.
            succes

          #7
          Ik denk dat ze bezig zijn met het wennen aan het licht en zoveel water in het begin is ook geen pluspuntje.
          Als je de zaadjes in de grond doet kunnen ze meteen onder het licht en de lamp mag meteen op de goeie hoogte

          Dat halve blad zou ik weleens wat beter willen zien om zeker te zijn dat het geen TMV is.

          Je mag ook met Grow beginnen, heel rustig.
          Ik zou nu 0.5ml/L Grow, 0.5ml/L heaven en 0.5ml/L Alg geven. Om de dag.
          (of om de dag Fishmix nevelen en volgende week met de voeding via de grond beginnen)
          Als je geen gekke dingen ziet kun je dat na een week opvoeren. (vaker geven of de concentratie vehogen)
          Bio-organische voeding werkt niet meteen. Als je gaat wachten tot je ziet "dat ze het nodig hebben", ben je te laat.

          (Biobizz voeding die je gemaakt hebt kun je maar 24 uur bewaren, wat je over hebt kun je aan de andere planten in huis geven
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            QnQ water hebben ze bijna niet gekregen aarde was goed vochtig uit de zak eergister 150ml
            Had de zaden alvast laten opkomen voor dat alles binnen was daarom eerst onder tl
            Tmv is ook waar ik zelf aandacht hier wat foto's
            Blue pyramid
            IMG_20190916_094335.jpg IMG_20190916_094231.jpg IMG_20190916_094252.jpg Zkittels
            IMG_20190916_094349.jpg IMG_20190916_094346.jpg verdampings probleem door het aanpassen aan het licht?
            Critical orange punch
            IMG_20190916_094420.jpg nergens last van doet het goed

            En dat je biobizz niet kan bewaren in een vat ben ik achtergekomen van de zomer wat een meur is dat

            Gr cookies

            Comment


              #9
              Niet gelijk te druk maken
              over een week een nieuwe foto?

              Comment


                #10
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Tmv kan toch door een virus in iemands tabak worden overgedragen door je handen niet te wassen?

                • Cookies
                  Cookies commented
                  Editing a comment
                  Ja kan zo ook worden door gegeven. Bij shag rokers heb ik het wel eens gezien ik zelf rook sigaretten en was me handen voor ik wat ga doen in de tent. En heb eerlijk gezegd de plantjes nog niet aangeraakt met me handen

                #11
                QnQ denk toch tmv
                Zkittels IMG_20190919_103337.jpg IMG_20190919_102210.jpg bluepyramid gaat verder goed op het ene blad na IMG_20190919_102217.jpg criticalorangepunch light bleach? IMG_20190919_103255.jpg q strips niet zo mega fel ik kijk toch liever recht in een 600w hps dan in 150w strips komt echt verblindend licht van IMG_20190811_132828.jpg groepsfoto IMG_20190919_100914.jpg ​​​​​​

                Gr cookies

                Comment


                  #12
                  Armatuur hing op 15cm nu 20cm op 75% power

                  Gr cookies

                  Comment


                    #13
                    Ik weet niet op welke afstand andere kwekers die specifieke leds houden.
                    De optimale hoogte is afhankelijk van welk type erin zit.

                    Die foto met dat blad met die twee gele plekjes is van te nat staan. Dat is geen tmv.
                    Het blad wat nu zichtbaar is gaat niet beter worden denk ik, daarom 2-3 weekjes afwachten en kijken wat er met het nieuwe blad gebeurd dat nu bovenin gevormd wordt.

                    Of je start opnieuw. Dat is een andere optie.
                    Maar het is natuurlijk wel handig als je weet wat dit is voor je met nieuwe begint.

                    Ooh, zijn ze fel deze ?
                    Haha, ja dat weet ik niet he, ik heb hier 5W cobs boven m'n aquarium.
                    Die zijn wel mega fel, je kijkt er niet in omdat het zo leuk is, maar m'n 250W HPS is toch intenser
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #14
                      Leds zijn de Samsung lm561c 3500k 170+ lumen/watt zijn echt fel.

                      Ik blijf het aankijken opnieuw starten zou ik echt zonde vinden altijd met stekken gewerkt nooit echt problemen op beestjes na.
                      Nu zaadjes van de 6 1 niet gekiemt 2 wel gekiemt maar groeide niet verder dan de lobblaadjes en dan nu 2 met tmv

                      Gr cookies

                      Comment

                      Bezig...
                      X