Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad wordt donker en droogt uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad wordt donker en droogt uit

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Dit is mijn eerste plantje, en ik vrees dat er iets aan het misgaan is.
    Sommige bladeren worden donker van kleur, en anderen drogen uit aan de uiteinden.
    Na wat googelen vind ik nogal tegenstrijdige informatie, sommigen zeggen dat het overvoeding is, anderen dat het ondervoeding is,
    nogal verwarrend dus.

    Of is dit gewoon een teken dat de plant bijna klaar is om te oogsten ?
    Volgens het weerbericht is er de komende dagen nogal wat regen op komst in mijn omgeving, wat schimmelvorming zou kunnen veroorzaken,
    Zou het nog lang duren vooraleer ik kan oogsten, of zou ik de plant uitgraven en in een pot zetten ?

    De plant staat buiten in volle grond, en om de 10 dagen geef ik hem een dopje vloeibaar plantenmest.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Die verkleuring komt volgens mij van de koudere nachten die we nu krijgen. Die verbrande puntjes kan je niks meer aan doen, je zit al te ver in de bloei daarvoor, kan ook geen kwaad hoor, en voor hem uit te graven om in een pot te zetten zou ik helemaal niet doen, teveel stress denk ik zo laat in de bloeifase. Misschien kan het wel maar daar moet iemand anders zijn mening maar over geven. Heb je een microscoopje voor de trichomen te checken? Ziet er bijna oogstklaar uit volgens mij, leuk plantje!

    Comment


      #3
      Welke soort, hoelang bloei en sinds wanneer bloeit ie?
      vanaf begin augustus...?....dan istie bijna klaar.
      Verkleuring kan komen door kouder weer of genetica.

      Comment


        #4
        De soort is ofwel northern light auto of auto cream NL.
        Ik had auto cream NL besteld en er een gratis zaadje northern light bijgekregen, en ze beiden begin juli gezaaid.
        1 van beiden is de plant op de foto, de andere plant, rechts op de foto, is klein gebleven (15 cm) , maar helaas weet ik niet meer welke het is.

        Een microscoop heb ik niet, wel een fototoestel met 30x zoom.
        Ik ben de batterijen aan het opladen, misschien is daar wel iets beters mee te zien.


        De reden dat ze zo laat gezaaid werden is dat mijn eerste poging totaal mislukt was, het zaadje was wel gekiemd, maar dan had ik het in potgrond gezet ipv stekgrond, en het was nooit uitgekomen.
        Daarna autoflowers besteld, met het resultaat dat je op de foto ziet.
        Voor deze 2 zaadjes heb ik na het kiemen, een gat gegraven in de tuin, het gat gevuld met een mix van gewone tuingrond en compost, en bovenaan een laagje stekgrond.
        Wel raar dat het ene zaadje wel goed uitgegroeid is en het andere niet, terwijl ze net dezelfde behandeling gekregen hebben.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Autoflowers hebben ongeveer 13 weken nodig!!!....duuuuuus!!!!!!! knipperdeknip.

        #5
        Afjes worden vaak niet zo groot dus
        weet je nu ook welke het is
        Inderdaad volle grond is het beste.....
        Nu knippen? Moeilijk te zeggen op deze
        foto, zal in ieder geval niet lang meer duren.

        Succes!

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
          Afjes worden vaak niet zo groot dus
          weet je nu ook welke het is
          Succes!
          Het zijn beide autoflowers, maar ik heb wat fotos zitten bekijken op wietzaadjes.nl, en de grootste plant lijkt me de northern light AF te zijn (was het gratis zaadje)
          terwijl het betaalde zaadje (auto cream NL) klein gebleven is, spijtig, want ik had deze speciaal besteld omdat de site beweert dat het een eerder energieke/creatieve high zou geven.
          Bij de northern light staat er geen specifieke uitleg bij, behalve dat hij 80% indica is.

          Ondertussen heb ik met mijn fototoestel wat close-up foto's kunnen maken, en die zijn toch wel wat beter dan die van mijn telefoon.
          Enig idee hoelang ik nog moet wachten voor het knippen ? ben wat ongerust ivm regenweer (en daarmee mogelijke schimmelvorming) dat voor de volgende 2 weken voorspeld wordt.
          --> Eerste maal is nu eenmaal spannend.

          Ik heb nog nooit eerder wiet gebruikt, ben benieuwd wat het gaat geven.
          Omdat ik niet rook, ben ik van plan om er canaboter van te maken, en een spacecake te bakken.

          Alvast al bedankt voor jullie feedback.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            Ik vind het nog net te vroeg, gebaseerd op jouw foto. Ik zou dagelijks controleren op schimmel en zo gauw je het aantreft gelijk alles oogsten.
            Als je het nog nooit gebruikt hebt, dan zou ik persoonlijk eerder gaan voor puur roken of vapen dan voor eten. Als het je niet bevalt dan trekt het effect met roken vrij snel weg, maar als je het eet dan zit je nog wel een uurtje of 2/3. Doe het samen met iemand als het kan, zodat de een de ander gerust kan stellen mocht het niet goed vallen.

          #7
          Dit is een foto van het kleine plantje Auto cream NL
          er zijn een pak minder en kleinere witte puntjes, die lijkt nog wat langer tijd nodig te hebben.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door mbbs1024 View Post

            Als je het nog nooit gebruikt hebt, dan zou ik persoonlijk eerder gaan voor puur roken of vapen..... als je het eet dan zit je nog wel een uurtje of 2/3.
            Van roken wordt ik doodziek (hoesten, kotsen), en ik heb ook geen zin om verslaafd te worden aan tabak (stinkt, ongezond en duur), niet echt een optie dus.
            Ik veronderstel dat ik voorzichtig met een kleine dosis zal moeten beginnen en kijken welk effect het heeft, en geen extra stukken cake nemen als er niet direct iets gebeurt.

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door mbbs1024 View Post

              Van roken wordt ik doodziek (hoesten, kotsen), en ik heb ook geen zin om verslaafd te worden aan tabak (stinkt, ongezond en duur), niet echt een optie dus.
              Ik veronderstel dat ik voorzichtig met een kleine dosis zal moeten beginnen en kijken welk effect het heeft, en geen extra stukken cake nemen als er niet direct iets gebeurt.
              Er bestaan ook tabakloze oplossingen. Ik rook al vele jaren geen tabak meer en rol m'n joints met Greengo. Geen nicotine waaraan je verslaafd kan worden, geen additieven die in tabak zitten die je longen om zeep helpen en de teer die ervan af komt is maar 25% in vergelijking met tabak...
              Maar zoals Meglow zei: puur roken of vapen kan ook, dan komt er niet eens tabak of een tabaksvervanger aan te pas.
              Als je nog nooit wiet gebruikt hebt, dan zou ik ten stelligste afraden om het te gaan eten als eerste ervaring...
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Roken van wat dan ook is sowieso schadelijk voor de longen.

              #10
              Is wietolie geen idee ?
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              Bezig...
              X