Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem onder CXB3590

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem onder CXB3590

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Koosh; 12 October 2019, 23:59.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      En wat is het probleem precies, kun je het op de foto zetten ?

      Je geeft nu nog geen bloom toch, dat hoeft pas na 2-3 weken 12/12
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        sorry, de foto was inderdaad nogal onduidelijk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Ik zie behoorlijk donkergroene bladeren, ze glanzen ook een beetje lijkt wel. Dat met bladpuntproblemen doet mij vermoeden dat je toch iets teveel voeding geeft.... (???)

          Comment


            #6
            pH is ook wat te laag voor aarde, vind ik, hoort tussen 6.2/6.8 te zijn.
            een beetje variatie mag wel.

            Comment


              #7
              Beetje uitgeschoten met de voeding soms?

              Comment


                #8
                Bedankt voor de reactie, ik meet de voeding steeds nauwkeurig af en ik geef ze de helft van de voorgeschreven hoeveelheid Terra grow. De terra bloom geef ik nog niet, pas na de tweede week bloei of bij de eerste bloeiverschijnselen. Hebben de verkleurde bladpuntjes misschien te maken met de rhizotonic? Vanaf nu dan misschien best geen rhizotonic meer?

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  4ml is 80% van de aanbevolen hoeveelheid (5ml/ltr), niet de helft... Ik betwijfel of rhizo de EC verhoogt, maar ik zie ook niet zo het nut om dat elke keer mee te geven. Die schema's van Plagron zijn richtlijnen. Je moet echter altijd goed naar je plantje kijken en zo'n schema durven loslaten als de plant daar om vraagt. In dit geval zegt ze: "Ik kan al die voeding niet aan momenteel, mag het wat minder aub?"

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment

                • Koosh
                  Koosh commented
                  Editing a comment
                  de Rhizotonic brengt de pH inderdaad wat naar boven, het afzuren van het water doe ik inderdaad als laatste

                #9
                Wat denken jullie over de hoogte van de cobs? 50cm lijkt mij al vrij hoog maar ze mogen best nog wat strekken voor de bloei, misschien de lamp nog wat hoger hangen?

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  hoeveel watt trekken de cobjes totaal?

                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
                pH is ook wat te laag voor aarde, vind ik, hoort tussen 6.2/6.8 te zijn.
                een beetje variatie mag wel.
                bedankt voor de tip, ik zal de PH naar 6,5 brengen. Verder heb ik ook een ec meter maar deze heb ik tot nu toe nog niet gebruikt aangezien ik niet weet of dit echt nodig is bij aarde. Meet jij de ec waarde van het water?

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ik kweek op steenwol, dus ik zal wel moeten!!

                  Momenteel zit ik op een ec van 2.3.
                  En de bloei is net begonnen.

                • philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  Wil wel eens een kweekverslagje van jou zien @Rreppellsteeljam

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Neeeeee, dat wil je niet.......philly.

                #11
                ganjagast. De cobs draaien op 50watt elk , dus 300watt. Het is op het randje van weinig maar volgende kweek komen er minstens 4 bij.

                Comment


                • Koosh
                  Koosh commented
                  Editing a comment
                  De eerste week van de groei staan ze altijd in een kleiner hokje onder TL lampen 2 cool white en 2 warm white. Vanaf de tweede week onder de cobs en ik merk toch wel dat het onder de cobs beter gaat dan onder de HPS, het zal natuurlijk wel nog even afwachten worden naar het eindresultaat

                #12
                Meglow Ik heb de plantjes wat minder voeding gegeven (3ml per liter) en nu zien ze er inderdaad al een pak beter uit. Verder heb ik ook eens de EC meter gebruikt en deze geeft 613ppm aan.
                Attached Files

                Comment


                • Koosh
                  Koosh commented
                  Editing a comment
                  QnQ Ik las ergens dat de ppm in de groei tussen de 800-900 ppm mag liggen en in de bloei rond de 1000-1100 ppm , of is dit wat aan de hoge kant?

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Op aarde meet je de EC niet, je kijkt gewoon naar het plantje.
                  Heel verwarrend dit.

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Rreppell
                  Wat Q aangeeft klopt ook idd per merk verschilt dat wel. Ik ben er achtergekomen dat ik die van mij dus niet hoeft te kalibreren. Volgens de verkoper de batterij eruit, erin en dan de elektroden even in gedistilleerd water laten staan meer niet. De ph meters die ik heb bewaar ik alle in bewaarvloeistof, eiken doe ik eens in de 2 maanden. Bezit nu 3 ph meters een deed niks meer de laatste keer dat ik het oppakte wilde die weggooien. Na 24u droog te hebben bewaard deed ie het weer
                  Koosh denk dat je TDS waarde bedoelt?

                #13
                zo zien ze er nu uit, de tweede foto zijn de 2 plantjes uit 1 zaadje (de pot in het midden)
                Attached Files

                Comment


                  #14

                  Comment


                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    Ik zie bladeren als voedselvoorraad voor je plant. Zo gauw je dames wat groter worden, zul je op een gegeven moment zien dat ze de onderste blaadjes gaan leeglurken. Als ze geel zijn trek ik ze er pas af.

                  • Koosh
                    Koosh commented
                    Editing a comment
                    Dus voorlopig best nog geen bladeren of takjes weg halen?
                Bezig...
                X