Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mogelijk voedingsoverschot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mogelijk voedingsoverschot?

    Korting op 420shop
    IMG_3387.jpeg IMG_3388.jpeg
    Ik heb dit probleem op (nu nog) slechts 1 blad. Ik denk zelf aan overvoeding of beknelling. Verder zijn de logblaadjes van alle 4 de planten inmiddels verdord en afgestorven. Bovenstaande blad ziet er zo uit maar bladsteel ziet er normaal uit.
    Lopend Verslag

    #2

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar heb ik dus werkelijk geen seconde bij stilgestaan. Maar zou je dan niet denken dat hoger gelegen blad ook sporen van verbranding moet tonen? Of kan de ene plant daar gevoeliger voor zijn dan een andere? Afstand tussen lamp en dit specifieke blad is bijna 40cm wat eigenlijk niet tot verbranding zou mogen leiden

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ik zou zeggen, gooi de hele plant eens op
      de foto dat geeft wat meer duidelijkheid.......

    #3
    IMG_3389.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


      #4
      Beknelling zou kunnen voor de rest
      ziet het er prima uit. Ik denk dat je je
      geen zorgen hoeft te maken.

      Bij overvoeding zie je wel iets anders.
      Mooie plantjes hoor!

      Succes!

      Comment


        #5
        Waarom denk je dat het overvoeding kan zijn, wat geef je ?
        Weinig info eh ...

        Ziet eruit als een flinke OD ja.
        Verbranding door de lamp op deze manier krijg je alleen alsie er tegenaan heeft gestaan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb de planten in Pokon Langwerkend staan (180 dagen). Daarbij 3 biotabs van BAC per plant. Verder geef ik geen voeding. Maar ik vermoed dat de bemeste aarde krachtiger bemest is dan ik had ingeschat. (Zitten van die groene hardbolletjes in). Water gaat uitsluitend via blumat (Gemiddelde PH 6.3, loopt op na afzuren)

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Misschien belangrijk... De RH heeft een week lang ruim boven de 80% gezeten. Deze is nu onder controle met gemiddeld 60%

        #6
        Als alles in de pot zit kun je er niks aan doen behalve spoelen.
        Zou volgende keer toch die tabs verkruimelen als je ze weer gebruikt.

        Spoelen op aarde is zo'n beetje de allerlaatste optie die je probeert als het mis gaat, want een plant die 3 dagen zeiknat staat gaat ook niet meteen vooruit.
        In eerste instantie gaat het er nog slechter uitzien voor het een beetje opknapt.
        En als je hele tabs in de grond geduwd hebt dan spoel je dat ook niet even snel weg.

        Ik zou deze niet gaan spoelen omdat er 1 blaadje niet meewerkt, maar als het doorzet moet er misschien wel een paar emmers water door de pot om de voeding eruit te krijgen.

        Als je zeker wil weten of het in de grond zit kun je een aarde-monster nemen en daar de EC en pH van meten.
        Neem 4-5 monsters, met een theelepeltje op verschillende plaatsen en verschillende dieptes in de pot.
        Voeg dezelfde hoeveelheid (of iets meer) demi-water bij, laat 24 uur staan, gooi het dan eventueel door een koffiefilter en meet de pH en EC van het water dat overblijft.

        Hoe een pH & EC monster nemen van de aarde
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik had juist begrepen dat als je de tabs verkruimeld ze de voedingsstoffen sneller afgeven (wat op zich vrij logisch klinkt want meer oppervlak). Ik wil nu ook nog geen actie ondernemen want het is inderdaad nog maar 1 blaadje. De rest zit er prima uit met hier en daar een paar verbrande bladpuntjes. Maar dat is eigenlijk al ruim een week zo en lijkt niet echt problemen te geven. De onderste blaadjes beginnen echter al wel dood te gaan en dat vind ik wel vrij vroeg met in het achterhoofd dat ze nog ruim 60 dagen moeten

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Blaadjes die doodgaan is ALTIJD te vroeg. Blaadjes horen niet dood te gaan. Die misvatting kom je overal tegen.
          Als ze doodgaan is dat het gevolg van onze falende poging om de natuur te imiteren

          Als je ze 4 maanden op en top verzorgd heb je aan het eind al het blad er nog aan zitten en is het ook nog groen
          (of je dat wil is wat anders natuurlijk)

          Ik gebruik ook vaak tabs, en ik verkruimel ze altijd.
          De eerste keer dat ik ze gebruikte had ik het ook niet gedaan, en toen ik de potten leeggooide kwamen die tabs er voor 60-70% gewoon heel uit.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Of ik dat wil...mmm geen idee eigenlijk. Ik wil gewoon optimale omstandigheden voor de plant. Het is me bijvoorbeeld nog steeds niet duidelijk of spoelen op het eind nou wel of niet zin heeft. Dat zou ik kunnen uitproberen door meerdere identieke kweekjes uit te proberen maar zelfs dan weet ik het nog niet zeker omdat ik uit zaad kweek vermoed ik. Ik heb de purple haze wel gespoeld (3 weken) en daar viel het blad er met name in de laatste week rap af. De autoflowers had ik niet gespoeld en die bleven inderdaad groen tot het einde. Deze ronde heb ik niet echt de optie tot spoelen of ik moet de planten uitgraven en overpotten maar als ik zo het huidige wortelstel bekijk vermoed ik dat het zelfs dan nog maar een kleine kans op succes heeft. Zand helemaal tussen de wortels uitspoelen lijkt me gewoon niet verstandig. Ik wacht voorlopig wel weer gewoon even af. Misschien komt het vanzelf goed, misschien moet ik ingrijpen.

        #7
        Andere probleempjes met het blad heb ik al in mijn verslag geplaatst dus hierbij de link: Even naar beneden scrollen want rechtstreekse link naar post werkt niet helemaal zoals het hoort
        Lopend Verslag

        Comment

        Bezig...
        X