Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Reliėf op blad, vergeling, bladpunten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    @ kroket :

    ik had tot vorige week de perfecte zaklamp van op aliexpress daarvoor.die had een regelbare functie, wijd of doelgericht en gaf megaveel licht .... maar die is sinds vorige week zoek dus ga ik een andere moeten zoeken,de blumat staat afgesteld mooi in de helft tussen de rand van de pot en de plant.enkel de verdeling van het water vind ik slecht doen.bij het meten van de vochtigheid van de aarde kom ik regelmatig droge plaatsen tegen maar dat verminderd precies (wss doordat het allemaal goed doorworteld begint te raken)

    @ QnQ :

    de gewone was niet voorradig en ik dacht zal zo een verschil niet maken (ik denk dat er in bio iets minder voeding zal zitten) corrigeer me maar indien ik domme dingens zeg .
    te nat begin ik nu ook te denken want als ik daarnet naar de betere planten kijk en weeg zit daar precies heel weinig water in naar mijn gedacht maar die doen het wel uitstekend...
    en laat nu wel zijn ‍♂️ da ik deze morgend (half wakker) geredeneerd heb van mss staan ze te droog ga ze vlug ieder die raar doet een half litertje water met voeding geven per plant .

    alvast bedankt voor jullie mening.als er nog meningen zijn,laat maar komen.
    alsook hou ik jullie ook op de hoogte

    grtzz

    Comment


      #17
      Oh, die co2 tabs, die moet je oplossen en meteen geven, water houdt dat niet zo heel lang vast die co2.

      Comment


        #18
        Ik heb nog eens een vraagje.
        ik heb er vandaag 3kunnen toppen na hun 4de node.ik denk morgen en overmorgen de rest.
        maar op het schema staat overschakelen op 12/12 na 2weken ... maar dat was gisteren.want ze staan sinds gisteren 2weken onder de lamp.
        indien jullie zouden wachten met overschakelen.hoe lang zouden jullie nog wachten?

        ikzelf denk die 2weken dat da een richtlijn is als je de plant NIET topt

        grtzz

        Comment


          #19
          Jij bepaald wanneer je omschakelt, niet een voedingsschema.. Een voedingsschema geeft richtlijnen voor de hoeveelheid voeding, op een bodem die geen
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #20
            Kroket weer eens bedankt voor de info

            ja ik zou beter eens meer beginnen te lezen ipv de vraag hier te stellen.ik ben er al 2maand met bezig met alles hier te doorlezen en welke materialen ik gebruik en de opstelling enzo maar het bos waar je als beginner doormoet is zoooo groot dat je sommige zaken over het hoofd gezien hebt...
            bij deze had ik beter eerst gelezen alvorens de vraag te stellen.

            ondertussen heb ik kunnen afleiden dat de meeste 4dagen tot 1week wachten na toppen voor in bloei te zetten.
            Dus ik heb er vandaag 3getopt (de rest is nog te moeilijk om te toppen zonder de kans op schade aan te richten aan de bovenste nodes)
            Ik verwacht de rest morgen of overmorgen te kunnen doen dus ik zal vandaag binnen 7dagen het licht omschakelen.
            enige andere meningen zijn nog steeds van harte welkom

            grtzzz

            Comment


              #21
              Effe een kleine update...

              ik heb zonet de laatste 7 ook getopt.5minuutjes voor de lamp uit ging.
              zo kunnen ze een beetje tot rust komen.
              als ze allemaal goed blijven groeien ga ik ze binnen 4 dagen omschakelen (12/12)

              indien ik zie dat er vertraging optreed dan hou ik mij aan de geplande 7dagen sinds gisteren.dus nog 6daagjes wachten dan

              grtzz

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Meestal bij onze plantjes mag er altijd een dag extra of twee bij. Zo een wiet-guru regel is: als je denkt dat je plant klaar is, wacht nog een week.

              #22
              Ja maar ik heb ewa schrik
              ik wil een beetje in de genre van sog en de tent tot de middelhoogte gevuld tot zo 1.2m
              maar als ik nog lang ga wachten zal binnen 1maand mijn tent te klein wordenden denkik.een echte sog gaat het niet worden want het is uit zaadjes,dus de ene zal al wat hoger zijn dan de andere... maar er staan er 10 in op 1.44m2 dus liever iets te klein dan iets te groot ... denkik he
              Alvast thanks voor de commentaar en als ik hier onnozele domme dingens zeg dan hoor ik het ook graag

              Comment


                #23
                Nu zie ik dat de bladeren die uit node 3 komen,dat die de stengels van node 2 belemmeren...
                ik zou mss denken om deze te verwijderen
                nu heb ik eens zitten rondlezen en de ene zegt niet en de andere zegt wel en nog andere zeggen ombuigen...
                Wat doen jullie meestal?
                het betreft het 1puntsblad,3puntsblad en 5puntsblad

                grtzz 20200301_203337.jpg 20200301_203548.jpg 20200301_203627.jpg

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Hier op het forum worden de bladeren vaak vergeleken met zonnepanelen. Ze geven de plant immers de energie om te groeien

                #24
                Ok dan zal ik ze er morgen proberen tussenin te prutselen

                Comment


                #25
                Omdat ze krom van de stam weg begonnen te groeien en zag er heel raar uit...

                Comment


                  #26
                  Deze morgen gaan kijken en heb rare plekken ontdekt op een paar bladeren van 1plant...
                  20200303_125706.jpg 20200229_205357.jpg 20200303_125640.jpg alsook vind ik dat ze niet echt in de hoogte groeien maar klein blijven.ze worden wel heel bossig maar het is een wirwar van bladeren
                  dit is een foto van 4dagen geleden 20200228_131605.jpg en dit is een foto van vandaag 20200303_125556.jpg en deze zijn vandaag van dichtbij genomen van een plant zodat je kan zien hoe bossig ze staan 20200303_125451.jpg 20200303_125519.jpgweten jullie wat het bladprobleem kan zijn?
                  alsook waarom ze zo klein blijven?
                  lamp hangt op 65cm hoogte.
                  het bladprobleem denkik dat het teveel voeding is,maar ik vraag me af hoe het komt dat de rest het niet heeft.ze krijgen nogtans allemaal hetzelfde via blumat systeem van hetzelfde vat.
                  Alvast bedankt.
                  grtzz

                  Comment


                    #27
                    Ze zijn niet klein, ze zijn pas net begonnen met groeien.
                    Big Bud is een Indica. Die groeien zo als je ze zo vroeg topt.
                    Kilootje geduld helpt wel.

                    Die donkere plekken lijk een Mangaan blokkade.
                    Dat gebeurt bij een te hoge pH.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #28
                      QnQ thanks voor de info.en ook volgens mij ga je echt volledig gelijk hebben...
                      ik heb een ph probleem in mijn voedingsvat.het loopt na +-5uur terug op naar 7.6
                      nu heb ik een buffervat van 100l dat continu afgezuurd staat op 4.5
                      daar neem ik (als ik 5l voeding maak dan 2.5 liter water uit en doe daar 2.5l niet afgezuurd water bij en dan komt de ph met voeding bij rond de 6.5.
                      Paar uur later staat hij terug op 7.6 of hoger.
                      ik heb al eens met bio bizz (het enigste dat ik staan heb) het afgezuurd naar 4.6 en terug op 6.5 gebracht maar gaf hetzelfde resultaat.
                      daardoor heb ik vrijdag bij onlinetop van ferro besteld ph- bloei, ph + groei en bloei, en citroenzuur.ik ga het daar dan eens mee proberen.
                      grtzz

                      Comment


                        #29
                        Hallo.
                        hier alles goed.
                        ik plaats binnenkort nog een paar foto'tjes
                        maar heb een probleem.
                        ik ga vanaf vrijdag andere uren hebben op mijn werk.daardoor ga ik geen 2x per dag meer kunnen op controle gaan bij mijn plantjes.wegens het huidig uurschema
                        Ze staan nu op 18/12en dat is vanaf 19u gaat de lamp branden en om 13u gaat ze uit.
                        ik zou op een paar dagen het uurschema willen volledig verleggen en ook de bloeifase 12/12 er willen in verwerken.
                        ik ben nu al een paar uur schema's aan het opschrijven voor die overschakeling maar vind (volgens mij)geen deftig schema.
                        hoe zouden jullie dat doen indien jullie geen andere keuze hadden.
                        ik zou willen gaan naar 10u smorgens dat de lamp 12uur brandt tot 22u savonds.
                        met dat schema kan ik nog steeds 2x per dag gaan kijken of alles nog in orde is.
                        Ik weet het is een serieuze opgave maar zonder hulp ga ik foute dingen doen denkik.
                        alvast dank
                        grtzz

                        Comment


                          #30
                          Gewoon in 1x omschakelen naar 12/12
                          Elke keer een paar uur levert elke keer stress op.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X