Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad verschrompeld met bruine plekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad verschrompeld met bruine plekken

    Korting op 420shop
    Iemand een idee wat dit is ? Is sinds een weekje ongeveer. Zijn 2 Northernlight plantjes, de 3e NL en de andere dames (critical) stellen het prima.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    2e
    3e

    Comment


      #3
      Dat is al goed nieuws. Ik ga voor sog dus zou ze graag binnen een weekje op 12/12 zetten maar die kleinste staat wat achter

      Comment


        #4
        Staan ze niet te dicht bij de lamp ?
        Geen info over lamp en afstand of waar ze instaan of welke voeding ze krijgen, of je dingen hebt toegevoegd of gespoten en of je de onderkant van het blad gecontroleerd hebt op beestjes etcetc....helaas.
        Anders had ik misschien meer kunnen vertellen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ze staan onder een Mars Hydro TSW2000. De lamp hangt op 60cm boven de plantjes. Ze krijgen plagron power roots en plagron terra grow van beide 2/3 van de aanbevolen maximum hoeveelheid. Heb 1 keer gesprayd op de bladeren met 3ml terra grow op 1 liter.

          Comment


            #6
            Apart...het lijkt heel erg op verbranding door de zon.
            Bijvoorbeeld als je plantjes binnen voorgroeit, en op een zonnige dag meteen in de zon zet.
            Maar deze staan binnen, onder led, en de lamp niet te dichtbij.

            Het is sowieso te vroeg voor voeding, als ze in aarde staan, dus daar kun je nog wel een week of twee mee wachten.
            Terra grow is een minerale voeding, als je dat geeft dan heeft de plant dat meteen tot haar beschikking.
            Deze kun je dus geven op het moment dat de plant wat lichter van kleur wordt.

            Bij Alga grow ben je dan te laat, het duurt een paar dagen voor de plant bio/organische voeding uit de aarde kan opnemen.
            Daarom start je daarmee eerder --eigenlijk al als de plant het nog niet nodig heeft--


            Zou ook geen voeding erop spuiten, 3ml/L is erg sterk om te spuiten.
            (als ik fishmix spuit dan is dat 0.5 tot max 1ml/L)
            Mogelijk dat het daaraan ligt, en als je dat gedaan hebt toen het licht aan was, dan moet dat haast wel de oorzaak zijn.

            Dat gekrulde blad zal niet beter worden, dat kun je negeren. Die bruine plekken zijn verbranding.
            Dat blijft allemaal zo, en lijkt misschien nog wel erger te worden, omdat het blad groeit, groeien die plekken mee
            Als de plant er niks meer aan heeft zal ze het zelf afstoten en dan valt het eraf.

            Waar je naar moet kijken is de nieuwe bladgroei.
            Dat zou weer normaal moeten ontwikkelen komende weken, als je even geen fratsen uithaalt
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Het rare is dat de anderen planten dit probleem helemaal niet hebben en de bladeren waren reeds zo voor ik gespoten had.
              Last edited by QnQ; 17 May 2020, 20:49. Reden: citaat opgerookt

              Comment


                #8
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Ik had de lekijke bladeren verwijderd maar de nieuwe bladeren krijgen het ook steeds weer. Gemaild naar wiedzaadjes.nl (waren gratis huiszaden) kreeg ik 2 nieuwe huismerkzaden naar keuze opgestuurd. Die zijn voor 1 van de volgende rondes. Ik kijk wel wat deze nog doen en eventueel haal ik ze eruit.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Tip voor de volgende keer: Als er een probleem is met een paar bladeren, laat ze aan de plant zitten.
                    Als je ze eraf haalt zal de plant onmiddellijk nieuw blad aanspreken om haar probleem op te lossen.

                  #10
                  Bedankt voor de tip

                  Comment

                  Bezig...
                  X