Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflowers - voedseltekort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Autoflowers - voedseltekort?

Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar advies van experts .

Ik ben mijn eerste hobby-kweek aan het doen en ik stel vast dat de bladeren vlekjes vertonen.

Situatie:
    't zijn auto-flowers (Auto Blue Dream) en de 3 grootste die zitten in hun 8ste week sinds ontkieming; daar gaat het over ( er staan nog 3 kleintjes naast maar daar stelt zich nog geen probleem)

Ze staan in potten van 12 liter, overdag buiten en 's nachts binnen.
    Ze staan in DCM ECO Terra Kwekers potgrond (luchtig mengsel met perliet, kokosvezel & lavameel). In de potgrond zit "150dagen" organische meststof en ze zijn nu 50 dagen oud maar ik kan me voorstellen dat de plantjes daar iets sneller doorgaan (door die "150" dagen voeding) dan andere planten?
    Ik geef ze regen-water als ik geen vocht meer voel wanneer ik mijn vinger (voorzichtig) 2-3cm in de pot steek.
    Ik woon in België en zoals altijd is het nu al 8 weken prachtig weer (op een paar uitzonderlijke dagen na). Ze hebben dus al veel licht gekregen.
    Ze zien er imo al 8 weken kerngezond uit. De toppen zijn echter (nog?) niet zo groot. De 2 grootste planten zijn 60 cm groot. De kleinste van de 3 is vreemd genoeg al een week of 2 geleden vertraagd met groeien en die blijft wat achter (48cm); hij ziet er sinds een week of 2 ook wat groener uit dan de 2 anderen.

Probleem:
    Maar sinds gisteren merk ik vlekjes op een aantal bladeren. Vandaag stel ik vast dat het erger wordt; nog geen horror-situatie maar ik ben er graag op tijd bij.
    Is dit een voedseltekort? Of stress van het binnen/buiten zetten? (ik ben voorzichtig - 't is geen wilde verhuis, juist 's ochtends een paar meter naar voor door het raam en dan 's avonds weer naar achter naar binnen).
    Ik heb geen ph-meter of EC-meter en ik wil liever ook niet té veel soorten voeding geven. "Less is more" (zeker voor autoflowers) lees ik overal.
    Ik kan me voorstellen dat dat wel een hogere opbrengst geeft.
    ik heb hier vloeibare "Roze Korrels" van het merk Compo (universele meststof "voor alle planten binnen en buiten", ook voor groenten).

Heeft er iemand een suggestie?

PS: De foto's zijn van gisteren. 't is vandaag een beetje erger...

Bedankt alvast!

Attached Files

Hi Buurman,

Ik ben zelf ook een beginnend kweker en zie dezelfde issue terug bij mijn planten.

Ik zie dat je blad wat hangt hier en daar. (Tip: weeg de plant is een paar dagen op gewicht. Hieruit kan je zien hoeveel ze opnemen.)

De stelen van je fanleafs zijn wel mooi groen!
    Pakken de planten veel warmte ?

Comment

Die vlekjes zijn volgens mij te willekeurig voor een voedingstekort.
      Het blad op de 1e foto wordt wel wat lichter, dat kan wijzen op teveel water of inderdaad wat behoefte aan voeding.

De vloeibare roze korrels zijn N-P-K 7-5-6
      Dit is een minerale voeding, niet bio/organisch dus als je dit meegeeft staat het meteen ter beschikking van de plant.
      Ik zou dat wel 2x per week mee geven, en dan voorlopig eerst de helft, om te zien of het niet teveel is.
      Dus tot het 1e maatstreepje en dan doe je dat bij 2L water en verdeel je dat over de planten, de grote wat meer als de kleine.

Mooie plantjes, de grootste moeten nog wel een week of 5 denk ik, dus die toppen komen wel.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

TjayM : Hey Buurman, jij ook success dan met je project .
        Ik zet de planten elke dag binnen & buiten. Moesten ze plots wat zwaarder gaan wegen omdat ze 't vocht niet meer op nemen dan zou ik het merken denk ik. Echt op de weegschaal heb ik ze nog niet gezet. Mss moet ik dat inderdaad eens doen. Als ik nu met mijn vinger voel (3cm diep) dan voel ik nog wel wat vocht... Had ze net wat meer water gegeven en nu is het 2 dagen minder weer; dus verdampen ze ook wat minder. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze te veel water hebben .. want ik wacht altijd tot het redelijk droog aanvoelt ... Behalve deze keer staan ze dus wat vochtiger omwille van het ietsje meer water gegeven te hebben net voor de 2 dagen minder zon. Maar 't is niet zo dat ze onder staan hoor. De bovenste 2 cm van de grond zijn echt droog.

Wat bedoel je met je laatste vraag? Of ze warmte nemen? Nu is het best fris voor de moment (13°). Da's niet warm natuurlijk ... Morgen weer wat beter weer ...
        Voor de rest staan ze gewoon buiten & 's nachts naar binnen. Dus behalve vandaag hebben ze 't meestal tussen de 17 & 28 graden gehad.
        Last edited by QnQ; 5th June 2020, 13:51. Reden: citaat opgerookt

Comment

QnQ : Dat is leuke feedback. Ga ik doen. Ik wacht nog ff tot ze het water dat nu id pot zit hebben opgenomen en vanavond (of liever morgenvroeg) geef ik ze een klein beetje voeding.
          Bedankt!
          Last edited by QnQ; 5th June 2020, 13:52. Reden: citaat opgerookt

Comment

• TjayM
            TjayM commented
            Editing a comment
            Ik zelf kwam er achter dat ik de planten best wat licht meegeef. Door de warmte in de kweekruimte af en toe was ik benieuwd of het evt daaraan te linken valt. Ben benieuwd naar je resultaat over 3 dagen als je weer gevoed hebt

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, pas als ze weer water nodig hebben natuurlijk

TjayM Ik ga jullie zeker op de hoogte houden. ik zag bij een topic van jou dat je ook goed bezig bent. Mooie disco-installatie heb je daar

QnQ sowieso

Comment

Ik zit dus met Trips ... ben echt zeker ...heb er daarnet 4 uit het blad gevist en ben een kwartier bezig geweest met larven van onder de bladeren te plukken met een pincet.
            De plant staat al in bloei dus ik kan er niet eender wat opspuiten (en dat wil ik sowieso liever niet).

Bio-pyretrex-Biologisch zou kunnen werken en roofwanten ook, maar die komen duur (35€) uit als je 't maar voor 6 planten nodig hebt (nuja, als de oogst om zeep is, dat is 't ook duur)

Iemand ervaring?

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X