Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflowers - voedseltekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: Autoflowers - voedseltekort?

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Ik ben op zoek naar advies van experts .

    Ik ben mijn eerste hobby-kweek aan het doen en ik stel vast dat de bladeren vlekjes vertonen.

    Situatie:Probleem:
    Attached Files

    #2
    Hi Buurman,

    Ik ben zelf ook een beginnend kweker en zie dezelfde issue terug bij mijn planten.

    Ik zie dat je blad wat hangt hier en daar. (Tip: weeg de plant is een paar dagen op gewicht. Hieruit kan je zien hoeveel ze opnemen.)

    De stelen van je fanleafs zijn wel mooi groen!
    Pakken de planten veel warmte ?

    Comment


      #3
      Die vlekjes zijn volgens mij te willekeurig voor een voedingstekort.
      Het blad op de 1e foto wordt wel wat lichter, dat kan wijzen op teveel water of inderdaad wat behoefte aan voeding.

      De vloeibare roze korrels zijn N-P-K 7-5-6
      Dit is een minerale voeding, niet bio/organisch dus als je dit meegeeft staat het meteen ter beschikking van de plant.
      Ik zou dat wel 2x per week mee geven, en dan voorlopig eerst de helft, om te zien of het niet teveel is.
      Dus tot het 1e maatstreepje en dan doe je dat bij 2L water en verdeel je dat over de planten, de grote wat meer als de kleine.

      Mooie plantjes, de grootste moeten nog wel een week of 5 denk ik, dus die toppen komen wel.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        TjayM
        Last edited by QnQ; 5 June 2020, 13:51. Reden: citaat opgerookt

        Comment


          #5
          QnQ : Dat is leuke feedback. Ga ik doen. Ik wacht nog ff tot ze het water dat nu id pot zit hebben opgenomen en vanavond (of liever morgenvroeg) geef ik ze een klein beetje voeding.
          Bedankt!
          Last edited by QnQ; 5 June 2020, 13:52. Reden: citaat opgerookt

          Comment


          • TjayM
            TjayM commented
            Editing a comment
            Ik zelf kwam er achter dat ik de planten best wat licht meegeef. Door de warmte in de kweekruimte af en toe was ik benieuwd of het evt daaraan te linken valt. Ben benieuwd naar je resultaat over 3 dagen als je weer gevoed hebt

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, pas als ze weer water nodig hebben natuurlijk

          #6
          TjayM Ik ga jullie zeker op de hoogte houden. ik zag bij een topic van jou dat je ook goed bezig bent. Mooie disco-installatie heb je daar

          QnQ sowieso

          Comment


            #7
            Ik zit dus met Trips ... ben echt zeker ...heb er daarnet 4 uit het blad gevist en ben een kwartier bezig geweest met larven van onder de bladeren te plukken met een pincet.
            De plant staat al in bloei dus ik kan er niet eender wat opspuiten (en dat wil ik sowieso liever niet).

            Bio-pyretrex-Biologisch zou kunnen werken en roofwanten ook, maar die komen duur (35€) uit als je 't maar voor 6 planten nodig hebt (nuja, als de oogst om zeep is, dat is 't ook duur)

            Iemand ervaring?

            Comment

            Bezig...
            X