Afgestorven bladeren, weghalen of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nayah420
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2020
    • 15

    #1

    Afgestorven bladeren, weghalen of niet?

    Korting op 420shop
    Goede avond collega growers, mijn white widow auto van 6 weken oud had wat last van trips. Daarom heb ik deze 2 dagen geleden besproeit met verdunde neemolie en het lijkt goed zijn werk te doen zonder de plant te schaden. Zoals op de foto te zien zijn er wat afgestorven bladeren, helemaal onderaan de plant. Haal ik deze er best af? Alleen het blad of vanaf de stam?

    De plant stelt het voor de rest zeer wel en begint duidelijk mooi te floweren.

    Thanks in advance!

    105492392_609921566547539_6883089250910217997_n.jpg 104881199_583749919240665_4980139322917703661_n.jpg
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #2
    Zolang ze niet tegen je topjes aan plakken gewoon lekker laten hangen. Je plant haalt juist energie uit die onderste bladeren om dat ergens anders weer te gebruiken.
    Ze er vanaf halen voordat ze helemaal dor zijn is dus eigenlijk zonde.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Dat verdorren heeft ook tot doel om het blad af te stoten zonder een open wond aan de plant te krijgen.
      Tijdens het verdorren maakt de plant een heel dun kurklaagje tussen de stam en de bladsteel.
      (als je goed kijkt kun je dat zien bij een verdord blad)
      Als dat kurklaagje compleet is laat het blad vanzelf los en is de stam afgesloten voor schimmels en parasieten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5462

        #4
        Maar dan best wel verwijderen, anders kun je schimmel en rot krijgen op de grond/wortels die je niet wenst.

        Comment

        Bezig...