Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Afgestorven bladeren, weghalen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afgestorven bladeren, weghalen of niet?

    Korting op 420shop
    Goede avond collega growers, mijn white widow auto van 6 weken oud had wat last van trips. Daarom heb ik deze 2 dagen geleden besproeit met verdunde neemolie en het lijkt goed zijn werk te doen zonder de plant te schaden. Zoals op de foto te zien zijn er wat afgestorven bladeren, helemaal onderaan de plant. Haal ik deze er best af? Alleen het blad of vanaf de stam?

    De plant stelt het voor de rest zeer wel en begint duidelijk mooi te floweren.

    Thanks in advance!

    105492392_609921566547539_6883089250910217997_n.jpg 104881199_583749919240665_4980139322917703661_n.jpg

    #2
    Zolang ze niet tegen je topjes aan plakken gewoon lekker laten hangen. Je plant haalt juist energie uit die onderste bladeren om dat ergens anders weer te gebruiken.
    Ze er vanaf halen voordat ze helemaal dor zijn is dus eigenlijk zonde.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Dat verdorren heeft ook tot doel om het blad af te stoten zonder een open wond aan de plant te krijgen.
      Tijdens het verdorren maakt de plant een heel dun kurklaagje tussen de stam en de bladsteel.
      (als je goed kijkt kun je dat zien bij een verdord blad)
      Als dat kurklaagje compleet is laat het blad vanzelf los en is de stam afgesloten voor schimmels en parasieten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Maar dan best wel verwijderen, anders kun je schimmel en rot krijgen op de grond/wortels die je niet wenst.

        Comment

        Bezig...
        X