Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Veel gele bladeren in een korte tijd; meer voeding nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Veel gele bladeren in een korte tijd; meer voeding nodig?

Korting op 420shop
    Ik heb 2 AMS planten en 3 onbekende soorten (gekregen van iemand, diegene beweerde wel dat ze alle 3 dezelfde moederplant hebben, maar de soort is onbekend). De onbekende planten zijn grote dichtbegroeide bosjes geworden, terwijl de AMS veel 'luchtiger' is gegroeid. Nou doet de AMS het prima, maar de onbekende tonen tekenen van bladproblemen. Ongeveer een week geleden, sinds het weer is omgeslagen, vielen mij een aantal paarsige bladeren op bij de 3 onbekende. Ik las online dat dat door de kou kon komen en dacht dat dat wel goed zat dus. Maar nu hebben de planten in 2 dagen tijd een hele hoop gele bladeren er bij gekregen. Ik kan me wel herinneren dat aan het einde van de bloei best wel wat gele bladeren ontstaan, maar volgensmij moeten mijn planten nog wel een maandje voor ze klaar zijn.

De onbekende planten zijn ongeveer 1.50-1.80m hoog. Alle 5 de planten staan in universele potgrond, in ongeveer 40L grond. De onbekende planten krijgen 1.3l water per dag en de AMS 1l. Om de dag krijgen de planten voeding. Ik gebruik dan in totaal 6 liter water met 20ml biobizz grow en 20ml biobizz bloom. Aan het biobizz schema te zien is dat bij beide soorten voeding ongeveer 1ml te weinig per liter. Mijn huidige biobizz voeding is nét niet op en ik had gehoopt deze oogst er nog mee te kunnen doen op deze manier (heb ik dus verkeerd ingeschat), maar ik denk dat mijn planten het niet leuk hebben gevonden dat ze een aantal weken te weinig voeding hebben gekregen.

Wat kan ik nu het beste doen om er voor te zorgen dat het niet erger wordt? Ik ga er vanuit dat ik nieuwe voeding moet kopen (de biobizz gaat gok ik na nog 2 keer voeden op), maar welke kan ik dan het beste aanschaffen? En kan ik dan het beste even een weekje (of langer) ze wat meer voeding geven dan aangeraden, of is dat niet handig?
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 4 weken geleden.

met buitenkweek moet je geluk hebben,is nu te nat en te koud ,gewoon voeding kopen en de max geven wat er op de fles staat en hopen dat het wat warmer gaat worden.omdat er weinig zon is zullen je planten weinig verdampen dus ook weinig drinken.pas wateren als je zeker weet dat ze lichter in gewicht zijn.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Haal gewoon biobizz bij. Daar mankeert niks aan je hebt een stikstoftekort door te weinig of te laat voeding geven.

• Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      QnQ Oke bedankt, dan ga ik daar weer grow en bloom van halen. Dan wel de volgens het schema aangerade hoeveelheid geven, of meer?

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het schema geeft het maximale aan.

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X