Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken: calcium tekort, overbemest of blockade?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken: calcium tekort, overbemest of blockade?

    Korting op 420shop
    Hey all,

    kweekje op aarde bezig, 400 watt lamp.
    Begonnen op light mix en 2 keer overgepot naar batmix(die ik gespoeld heb voor ik de plant overgepot heb).

    1 tak deed het al een tijde niet zo geweldig en heeft nu meer en meer bladeren met bruine vlekken. Die vlekken lijken nu doorheen de plant te verspreiden en ik twijfel tussen overbemesting(bladpuntjes zijn wat geel maar vrij licht) of een calcium tekort(of blockade?).
    -overbemesting of blockade wil denk ik zeggen flushen?
    -calcium tekort wil zeggen bijmesten, maar hij staat nog geen 4 weken in de batmix, lijkt me snel om al een tekort te hebben.

    hieronder wat foto's, alle hulp welkom!

    #2
    Na het afschuimen van wat topics heb ik nog een 4de optie : Te nat gezet.
    Dat zou wel kunnen ... ben een paar keer wat te kwistig geweest waardoor ik niet elke dag water heb kunnen geven(grond was nog te nat)

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Mitham
        Mitham commented
        Editing a comment
        Zie je ook geen foto's of begrijp je niets van men verhaal?

      #4
      Welke foto's?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #5
        Ph...

        Comment


        • Mitham
          Mitham commented
          Editing a comment
          Water is gemeten op 6.8(ik ga de meter wel nog eens callibreren met nieuwe vloeistof)

        #6
        Nederhigh bij mij lijken er foto's bij te zitten, zie je ze niet? Ik plaats ze hier nog eens. 20201111_192844.jpg 20201111_192921.jpg 20201111_193107.jpg 20201111_192950.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          pH naar 6.2.
          Foto's onder wit licht aub.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Is het geen organische of biologische kweek dan ?
          Ik haal dat er niet uit.

        #7
        Te nat kan een oorzaak zijn inderdaad.
        Als een plant langere tijd te nat staat kunnen er allerlei blokkades voorkomen.
        Er is dan genoeg voeding in de grond, alleen de wortels nemen het niet op.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          Hier nog wat foto's zonder de goei lamp aan.
          ik gebruik het plagron terra grow plan(maar voorlopig nog niet met voeding gestart).
          Dus normaal op aarde(ik denk dus geen bio en geen organisch?

          ik ga voorlopig stoppen met water geven tot de aarde droog staat en dan starten met 300ml ipv 500-1000
          20201112_112539.jpg
          20201112_112554.jpg 20201112_112634.jpg

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Terra grow is niet echt organisch, kunstmest.

          #9
          Die vlekken krijg ik als ze te droog gestaan hebben. Heb de indruk dat er dan vanalles ophoopt van zouten etc in het weinige vocht wat er nog is, wat de ec de hoogte in duwt.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Paar keer te nat kan geen kwaad, 1 keer water vergeten geven op een al redelijke droog staande planten en ik heb die vlekken. Heb er zelfs al mee getest op mannetjes die ik ging weggooien. Als het op een paar dagen compleet omslaat is het dat.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Eens met Beowulf, droogstaan is veel slechter voor cannabis dan te nat.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Vrij zeker te droog. In mijn vorige SCROG ronde met blumats had ik dit probleem. Ik had de kraan dichtgedraaid en 2 dagen later rondom exact dit beeld. Foto's staan wel in DIT VERSLAG, op dat moment wist ik de oorzaak niet.

          #10
          Als je het mij vraagt is de grond veel te heet en staan ze te droog waardoor de ec nog weer oploopt. Flink wateren met alleen kraanwater pH 6.0 zou ik aanraden. Tot het er letterlijk van onderen uit zeikt.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #11
            Ik heb elke dag water gegeven tenzij de grond nog nat was.
            De hoeveelheid water was doorgaans 500ml & heb een paar keer 1 liter gegeven(waarna de aarde nog nat was de volgende dag).
            Het zou me straf lijken als de grond dan te droog zou hebben gestaan maar ik sluit het niet uit.
            Gisteren 300ml water gegeven & vandaag was de grond terug droog. Nu 400ml gegeven.

            Zodra men ph callibratie vloeistof binnen komt (en ik terug accuraat ph kan meter) ga ik bekijken om water te geven tot het er onderaan uit loopt.
            Liever 1 dag te nat maar dan wel alle ophopingen wegspoelen denk ik dan.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Die kleine beetjes water gaat niet helpen. Giet er maar eens 3-4 liter in tot het er uitzeikt en laat de planten vervolgens een weekje bijkomen. Dan weer flink wateren maar nu met wat voeding.

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Dat zou ik nu ook ni gaan doen, ze houden tevens ni van natte voeten. Gewoon genoeg. Da's effectief het moeilijkste van wiet kweken. Maar zat makkelijk als je maar 1 plant hebt. Begint ook bij goeie potgrond.

            #12
            Grond kan de bovenste 2 cm nat zijn en daar onder compleet droog, dat zegt niks. Dat is hier ook vaak het geval onder led en een dicht bladerdek. En da's klote want zo krijg je meer last van varenrouwmug. Daarom til je de potten best op om te zien of ze water kunnen gebruiken.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Inderdaad en met die kleine beetjes die hij gaf reken maar dat ze droogstaan!

            #13
            Dagelijks iets minder water geven lijkt de bruine plekken niet tegen te gaan.
            500ml leek me al vrij veel, duidelijk niet dus..
            ik heb een sate prikker diep gestoken en die kwam droog terug boven.
            daarnet met 2.5L water op ph 6.2 gespoeld, het water kwam er onderaan de pot uit.
            Hopelijk zie ik de volgende dagen verbetering ipv meer wortel rot.

            laatste fotos, sorry voor de lamp
            20201114_185547.jpg 20201114_185606.jpg

            Comment


              #14
              Gisteren diep geprikt met sate stok en hij kwam een beetje vochtig terug.
              1 liter water gegeven, straks als het licht aan gaat prik ik nog eens. De bruine vlekken lijken nog steeds te groeien maar ik vermoed dat ze wat tjjd nodig heeft?
              hier nog wat kleurenfoto's 20201118_121709.jpg 20201118_121729.jpg 20201118_121741.jpg

              Comment

              Bezig...
              X