Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag 56 (8 dagen bloei)

    Niet heel veel nieuws... vooral een beetje gefrustreerd. Kan nu nog weinig invloed uitoefenen en dat is niet mijn ding. Ik heb de blumats nu al een kleine week nagenoeg dicht staan en merk dat de toplaag eindelijk begint op te drogen. Ik ben van plan de blumats pas open te zetten als de vochtigheid rond de 1.5 zit op mijn meter (onderin de pot). Dan zal hij als ik het systeem goed begrijp ook pas weer water gaan geven zodra hij zo droog is. 1.5 is een veilige marge, stel dat het systeem iets later water begint te geven dan is er in principe niets aan de hand want nog niet kurkdroog, geeft hij iets eerder water ook geen probleem want dan niet zeiknat. De powerplant zit nu op 2.0 dus die is er bijna. Ik verwacht dat vanavond de blaadjes daarvan iets beginnen te hangen. De critical zit op 2.5 en de Blackberry's beide rond de 3.5. Het is tevens goed merkbaar aan de luchtvochtigheid, deze gaat nu al richting de 45%. Hopelijk kan ik dit zo houden. Met het dalen van de luchtvochtigheid daalt ook de temperatuur iets. De ontvochtiger hoeft tenslotte minder hard te werken. Zit nu op een gemiddelde van 25˚C licht aan en 22˚C licht uit.
    Bodemtemperatuur is 23,4˚C gemiddeld (zeer kleine schommelingen tussen 22,8 en 24,1).
    PH op dit moment onbekend, PH meter heeft het begeven. Afgezien van het feit dat ik alleen maar 1 keer afgezuurd heb aan het begin en tussentijds eigenlijk helemaal niet meer gecontroleerd sinds omschakeling naar 12/12 ga ik er dan ook maar vanuit dat die wel redelijk is. Plantjes zien er prima uit en ik heb geen aanleiding op het moment om te denken aan blokkades of tekorten door een te hoge of lage PH.
    Nog wel even de hoogte van de lamp gecontroleerd... deze is nu exact 30 cm. Even aanzien tot morgenochtend, eventueel wederom verhogen. Ik zie namelijk enkele bruine pistels en dat kan gezien de periode alleen maar komen door aanraking of te korte afstand op de lamp lijkt mij.
    Nog 52 dagen te gaan....ongeveer
    Deze keer ook even foto's gemaakt van onder naar boven... dan hebben jullie een beetje een idee hoeveel licht er nog door komt. LED's staan nou niet echt bekend om hun doorstralende vermogen en dat is dus ook goed zichtbaar nu
    IMG_3822.jpeg IMG_3823.jpeg IMG_3824.jpeg IMG_3825.jpeg IMG_3826.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      En van het blad afblijven is idd ook wel een dingetje. Ik heb sterk de neiging om alles wat licht blokkert te verwijderen maar ik weet ook dat er dan vrijwel geen blad overblijft. Ieder vakje in het net heeft nu wel zo'n beetje een topje dus ik gooi het nu maar op het recht va de sterksten. Degenen die er doorheen groeien moeten het dus gaan doen, de rest is bonus.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ben ook heel benieuwd naar die tabletten. Als mijn voeding op is na een ronde of twee ga ik daar eens mee experimenteren denk ik

      Wat misschien leuk ks om te proberen is om bij 1 plant alle scheuten te verwijderen en de rest niet? Zie je direct het verschil

      Mijn ervaring is dat de kleine topjes onder het rek niks worden, maar dat is heel sterk lamp afhankelijk zeg maar. Mijn spectrabox is geen vergelijk...
      Maar ook zie ik dat de hoofdtoppen dikker worden zonder fluff.
      Dus ik krijg het gewicht aan verwijderde fluff terug in de hoofdtoppen. Bij een goede lamp worden deze topjes geen fluff dus zal het uiteindelijk eindgewicht weinig verschillen.

      Fluff is niet leuk om te knippen!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment

    Ik weet wel zeker dat ik mainlining ook een keer wil proberen i.p.v. scrog. Maar niet op korte termijn. Ik wil eerst deze ronde nog een keer herhalen met 2 lampen i.p.v. 1 lamp. Wel gewoon vier planten maar de ruimte moet dan of 1.20x1.20 worden of 2.40x60. Dan maak ik gebruik van het optimale oppervlak voor de lampen (fabrieksopgave). Afgaande op de theorie dat licht gewicht is zou ik dan de opbrengst moeten kunnen verdubbelen met slechts een kleine toename van het beschikbare oppervlak.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Mainlining vind ik er gewoon mooi uitzien, ook bij fruitbomen.

      Ik denk niet dat op mijn oppervlak een verdubbeling van licht ook de opbrengst verdubbeld. Mijn coloradi groeiden nu al vierkant.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik ook. Ziet er altijd zo high-tech uit

    Dag 57 (9 dagen bloei)

    O oh... Ik zie wat bladproblemen opkomen. De powerplant hangt een beetje slap. Deze zojuist handmatig wat water gegeven. Zoals al eerder aangegeven ziet deze er niet helemaal geweldig uit onder het dek. Veel slaphangend blad. Straks nog even kijken of het extra water helpt.

    Maar dan de Blackberry... Ik zie daar op enkele bladeren stippeltjes ontstaan. Ik denk zelf een ijzertekort maar hoor graag jullie mening hierover. Het zijn nu nog maar enkele bladeren maar wil graag verdere schade voorkomen.

    Verder niet echt bijzonderheden. Topjes groeien langzaam maar zeker door. Luchtvochtigheid is nu zo laag dat ik de ontvochtiger maar even heb uitgezet (44%) en straks even controleer hoe snel de luchtvochtigheid toeneemt.

    Tevens de blumats vanavond even iets open zetten, als ze stoppen met verdampen dan denk ik dat de bodemvochtigheid nu wel prima is. Afgezien van de powerplant geen slap blad.
    IMG_3829.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      Lopend Verslag

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat betekend dus dat de grond veel te droog is geweest.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja dat klopt... en het lullige is, ik zat de watergift dagelijks terug te draaien omdat ik de indruk kreeg dat hij te nat stond... Maar goed, ik had het al eerder aangegeven... het wordt tijd voor een echt goede tensiometer, dan kan ik dit soort zaken hopelijk voorkomen

      Check even dit linkje. Dan kan je zelf even vergelijken. Persoonlijk denk ik met Ph, omdat je ergens zij geen ph meter te gebruiken.
      Cal & Mag zou niet kunnen ivm je voedings tabletten, denk ik dan.

      Maar is je ph wel goed, dan cal/mag voeden.
      sigpic

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        google

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Heb wat gevonden over de bio lijn en ph,ook plagron zegt idd dat ph normaal niet l
        moet gecorrigeerd worden.
        Maar ik lees hier op het forum ook tegenstrijdigheden,in jou kweekverslag anno 2012 2013 QnQ heb je het laten zien en uitgetest dus ik ga mee in jou clausule.
        thks SweetMango weer iets bijgeleerd.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        groot, wisselt zijn pH om de week tussen 6.2 en 6.8.

        Q zuurt alleen zijn watervat af op 6.2 en de biobizz voeding water helemaal niet.

        Het gaat om de balans te vinden.

      Hierbij even een plaatje waarom ik denk dat het calcium tekort is.
      AB420583-7CED-4784-B1E9-019D6A5BCA0C.jpeg 65E0E96C-86DB-4E62-9F61-84182E3D2C85.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        Niet onze voeding, maar hopelijk mag ik als nog reageren.. Indien dit niet gewenst is mag mijn reactie natuurlijk gewoon weggehaald worden.

        Calcium opname heeft veel te maken met de transpiratie. Als jij aangeeft dat je planten te droog stonden, betekent dit dat de planten niet voldoende water kregen. Dit resulteert direct in een belemmerde calciumopname. Om dit tegen te gaan kan je de planten wat meer water geven of de temperatuur wat omhoog schroeven.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In de groei niet te nat, in de bloei niet te droog!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam Dat geloof ik direct. Maar dan neem ik aan dat een lage luchtvochtigheid zorgt voor meer transpiratie toch? Momenteel zit ik rond de 55% en de ontvochtiger kan dat redelijk zo houden. Gisteren was die dus wel gedaald naar 44% maar dat komt vermoedelijk door het gebrek aan water. (Wat er niet in zit kan er ook niet uit)

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dan zit je beneden de 30% lv, of boven de 70% lv.
          Dat zijn de probleemzones.

        Dag 57 (9 dagen bloei)IMG_3837.jpeg IMG_3836.jpeg IMG_3835.jpeg IMG_3840.jpeg IMG_3841.jpeg IMG_3839.jpeg
        Last edited by Voor het eerst; 19 February 2020, 08:53.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De blumatslangetjes kunnen verstopt raken door afzetting.
          Dit kan kalk uit het water zijn, of van je voeding.
          Blumat adviseerd geen voeding oplossing in het systeem te gebruiken.
          Takketoelli had ook verstoppingen, als ik mij goed herrinner.

          Tabletten even in halve literflesje oplossen, en dan beetje voor beetje geven.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik gebruik geen voeding in de blumats, alleen PH-. Aanvullende zaken (zoals de calcium) geef ik gewoon met de gieter. Ik vermoed dat ik deze blumat te ver heb dichtgedraaid (heb zojuist even terug gelezen in het verslag) en ik dacht eerder aan te veel water en heb die steeds een slag terug gedraaid. (Feitelijk waren de problemen er dus al iets langer). Waarschijnlijk is hij uiteindelijk zover teruggedraaid dat er gewoon geen water meer door kon en daarom zal die ook wel leeggelopen zijn. Iets anders kan ik me niet bedenken (hij is zeker niet verstopt, zodra ik hem iets opendraai spuit het water er weer uit).

        In aanvulling op bovenstaande. Aan de PH kan het haast niet liggen.... IMG_3842.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Oh nice, wel op 2/3 plekken checked toch?
          Of is dat niet nodig.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb het gecontroleerd op alle vier de potten, hoogst gemeten waarde 6,5, laagst gemeten 6,3 (het lijkt tussen de wortels iets zuurder te zijn dan aan de randen (waar als het goed is ook wel wortels zitten maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel))

        Top!! Powerplant heeft zich prima hersteld. Topjes beginnen vorm te krijgen
        nog enkele foto’s gemaakt.

        598638E6-1E91-4782-8207-6E4468C153D1.jpeg E8F549B4-53DF-4495-8329-B82AF9886CF5.jpeg D68E7A82-B472-4803-9ED0-AE9831C9F62D.jpeg 19DE0819-1440-4AEF-B05B-133151FDD4E5.jpeg A915126A-0C2B-41B8-AA65-4C1E07348531.jpeg A915126A-0C2B-41B8-AA65-4C1E07348531.jpeg 2357A5FA-AE7C-4484-B238-7DE3B23824DF.jpeg A1AB0983-0A97-4B9B-8B4D-9200F9EFCC0E.jpeg 33FE1B94-EF34-4270-A3BC-28D32D080132.jpeg 33FE1B94-EF34-4270-A3BC-28D32D080132.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Mitham
          Mitham commented
          Editing a comment
          Nice!
          Die toppen beginnen er beter en beter uit te zien

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Iemand heeft je kersen gejat!

          Maar gaat de prachtige kant op.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik denk dat dat mijn zoontje is geweest. Die vond ze zo mooi...

        Het is overigens maar goed dat ik er overdag niet bij kan als ik nuchter ben... Heb steeds de neiging om te snoeien en als ik stoned ben heb ik die behoefte een stuk minder.. PS lamp heb ik maar weer iets verhoogd, plantjes kwamen weer erg dicht bij. Heb er gisteravond nog een stuk of wat tegen beter weten in gebonden zodat alles weer enigszins gelijkmatig is maar eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat het nu nog veel helpt (staan na een paar uurtjes weer overeind). Dus zojuist aan de hand van de laatste foto besloten dat die ene uitschieter nog plat moet en dan maar zo laten gaan als het gaat.
        Net terug van de mediator en vanaf volgende week gaat mijn tijd er ook heel anders uitzien waardoor ik 's nachts iets langer door kan.
        Lopend Verslag

        Comment


          Zoals jullie al wel merken kijk ik momenteel iets minder vaak dus automatisch ook minder foto's. Vanavond had ik er weer even zin in dus bij deze eerst een bewerkt exemplaar (kleur iets overdreven ).
          IMG_0091.jpg
          En dan nog wat andere foto's...
          IMG_0102.jpg IMG_0106.jpg IMG_0103.jpg IMG_0104.jpg IMG_0113.jpgIMG_0110.jpgwat ook meespeelt is dat ik morgen mogelijk een nieuwe lens aanschaf. Dan kan ik voor mezelf even vergelijken
          Lopend Verslag

          Comment


            IMG_0120.jpg IMG_0118.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              Nice, welke lens ga je bekijken ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO. Lees er erg goede dingen over

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ahja goeie macrolens van wat ik gelezen heb ja.
                Wel een 2.8. Das niet zo heel lichtgevoelig voor macroshots.
                Ik doe eigenlijk het meeste doorsneewerk met de 18-200. Die is 3.5 geloof ik
                Ik heb geen aparte macrolens.
                Heb nog wel een 35mm waar ik evt een ring tussen kan zetten of een omkeerring.
                Nog niet geprobeerd trouwens.

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik gebruik nu steeds een 18-55 lens en heel soms mijn 70-300. Die laatste is wel wat lastig qua afstand, dus meestal statief. Maar geeft wel een leuk perspectief en vind de lens erg mooie foto’s geven. Ben dus vooral heel erg nieuwsgierig naar de scherpte diepte. Qua lichtgevoeligheid is het denk ik geen probleem, licht zat boven de plantjes

              Nog eentje dan met de 18-55.. Hopelijk vanavond met 100mm. Verder niet veel bijzonderheden te melden. Bij deze heb ik ervoor gekozen om hem iets donkerder te maken...
              IMG_0118.jpg

              Lopend Verslag

              Comment

              Bezig...
              X