Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vlekkerige bladeren en mogelijk magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vlekkerige bladeren en mogelijk magnesium tekort?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Die laatste twee foto's is wat anders, dat is een soort tmv of iets genetisch wat een beetje scheef zit.
    Kan geen kwaad verder, maar door minder bladgroen zal die misschien kleiner blijven. Je hebt kans dat het nog wat meer of minder wordt.

    Die eerste foto's lijkt erg op een stikstof overschot.
    Als je nog geen voeding geeft, hou je ze misschien wat te droog ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Loze vissertje
      Loze vissertje commented
      Editing a comment
      Hey. Dacht ook al in de richting van een genetische afwijking van die ene daar moet ik mij dan al geen zorgen meer over maken. Van die andere had ik totaal geen idee wat dit zou kunnen zijn. Maar nu je het zegt lijkt dit inderdaad wel op stikstofoverschot. Goh te weinig water. Ik denk van niet maar zal ze toch iets meer geven en eens afwachten. Wel geef ik ze power roots van plagron dit was ik vergeten te melden. Maar daar zit volgens het etiket geen stikstof in. Zou eventueel een te voedzame aarde ook kunnen?

    #3
    Ja, dat kan natuurlijk. Meestal is dat alleen in de eerste week een probleem en groeien ze daar wel overheen.
    Hoe droger de aarde is, hoe hoger de EC, daarom dacht ik even verder.

    Of het nou een blokkade of een tekort is is moeilijk te zeggen.
    Als je een EC meter hebt zou je de EC van je grond kunnen meten

    Normaal zou ik zeggen gooi een dag of drie een half theelepeltje bitterzout bij het water dat ze krijgen, maar omdat ze zo donker van kleur zijn, zelfs een beetje lijken te glimmen denk ik eerder aan een blokkade door overschot.
    (Ik ga er vanuit dat je geen gekke dingen met de pH doet)
    Last edited by QnQ; 7 January 2021, 12:10.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Loze vissertje
      Loze vissertje commented
      Editing a comment
      Ik hou het de komende dagen iets vochtiger met afgezuurd water met een ph van rond de 6.5 zonder power roots. Ik blijf je hier nog op de hoogte houden goe het verder verloopt. Alvast bedankt voor de hulp
Bezig...
X