Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen 2 weken oud - Hangende , krullende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen 2 weken oud - Hangende , krullende bladeren

    Korting op 420shop
    Wie o wie kan mij helpen zins gister zijn mijn zaailingen raar gaan doen alle bladeren beginnen te hangen en krullen op of in elkaar dit is btw wel mn 1e keer
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Aloha,

    beetje meer info vinden ze hier altijd leuk !

    Met de natte vinger denk ik dat ze veel te droog staan. Altijd een mooi cirkeltje water gieten rond het stammetje , anders kan je rot krijgen.

    Het is ook nog te vroeg voor voedingstoffen ..

    veel succes

    groet Nirvana

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Stamrot is een schimmel, krijg je niet van water op de stam te gieten. Ik heb daar nooit naar gekeken, altijd er tegen. Anders loopt het toch maar langs de randen van de pot naar beneden.

    #3
    Zo veel info heb ik nog niet maar ik snap wat je bedoeld. ben echt net begonnen en dan ben ik waaschijnlijkt met de voeding al de fout in gegaanen tja dat water is ook nog een dingetje de 1e keer deed ik dus snel te veel

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Volgende keer even je pot goed inwateren. Je kunt er alsnog zo'n 10% van de potgrootte aan waterliters in de pot doen (een pot van 10L inhoud geef je dan 1L water). En wat Nirvana zegt; om het stammetje en niet er op. Als ze groter zijn kun je water geven langs de potrand.

      Hoop voor je dat het nog rechttrekt, maar het is geen best begin.

      Ennuh... Voeding?

    #4
    Thanks voor de info hier kan ik wat mee ik gooide het water dus wel overal al en ja wortel stimulator ben ik mee begonnen toen de eerste blaadjes van de plant zelf er waren ik zal er op letten en ol hoop ook dat het not goed komt anders kan ik de volgende keer goed beginnen met de tips van hier boven
    ( nooit te oud om te leren)

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wortelstimulator is niet nodig bij wietplanten!!

      Potten tillen, zwaar is geen water enzovoort.

    #5
    Voeding hebben ze de komende weken nog niet nodig.
    En waarom zijn ze zo treurig ?
    Heb je ze soms binnen voorgegroeid en vandaag lekker in het zonnetje gezet ?

    Jammer dat je het probleem niet in de titel hebt gezet.
    In dit forum zoekt niemand naar "zaailing 2 weken", maar wel naar bijvoorbeeld "kromme hangende bladeren".
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Jonkotje420
      Jonkotje420 commented
      Editing a comment
      Oow ja sorry ik zit net een dag hier op t forum thanks voor de tip en nee ik heb ze nog niet buiten gehad is wel de bedoeling straks dit had ik opeens op een of andere dag vandaar ook mijn vraag ik weet zelf niet wat er aan de hand is ze krullen ook n beetje in een twister vorm

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Als je wilt pas ik de titel nog ff voor je aan Jonkotje420

    #6
    Oke,
    Als je echt helemaal niks anders gedaan hebt dan water geven met wat voeding, dan zit daar de fout.
    Simpeler is het niet.

    Als ik zo'n f4ckup maak, ja dat doe ik ook weleens, dan zet ik ze in nieuwe grond.
    Pak een grote pot, vullen met verse grond en daar dat plantje in overzetten.
    Halve liter water erbij, en dan de komende week niks meer geven.
    Begin met een goed vochtgehalte, en laat die komende dagen goed opdrogen. Dat stimuleert de wortelgroei.
    Als het een beetje meezit, dan doen de wortels het nog, en dan zitten ze snel in de verse grond en komt ze er wel overheen.

    Ze mogen al best naar buiten ook he...
    Maar zet ze niet in de zon, daar kunnen ze zeker niet tegen als ze ook al moeite hebben om te overleven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Jonkotje420
      Jonkotje420 commented
      Editing a comment
      Dat had ik ook gelezen idd alleen zat ik te twijfelen of dat wel kon maar dan kan ik dat nog proberen en hopen dat ze het weer gaan doen en grote pot bedoel ke mee meteen in 25l of is dat te veel van het goede?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een autoflower zou ik meteen overzetten in de 'eindpot'.
      Een fotoperiodeplant kun je nog een keer in 3L zetten voor een paar weken.

    #7
    @nederhigh dat is goed hoor haha sorry voor de late reactie ik zie het nu net pas.

    Oke dan word het de 3L ik heb gewone normale geen autoflowers 2 lijken weer terug te komen met nieuwe blaadjes de andere een ander soort lijkt wel een soort van roest op 1 van de blaadjes
    Last edited by Nederhigh; 21 May 2021, 10:45.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Opletten dat ze niet teveel water hebben dan
Bezig...
X