Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes op Autos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes op Autos

    Korting op 420shop
    20210522_111518.jpg 20210522_111415.jpg 20210522_111427.jpg Iemand die hier een diagnose kan op zetten?
    thx

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Gele en bruine vlekken denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yeah, een woordje uitleg, wat het is, en alle info zou wel handig zijn.
        Mijn garagehouder ziet me aankomen: "heya Johnnie, ik heb deuken in m'n auto en m'n ruitenwisser is stuk, vertel me eens hoe dat komt?"

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Het is 2/3 gerecupereerde grond van vorige ronde. Ze staan onder 300 watt led. Het is klein begonnen, en het gaat ook niet massaal verder...

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ze krijgen al de gehele ronde Enzymen, en hebben 4 maal groeivoeding gehad. Calmag AGENT nu 2 weken bezig

      #4
      Oke. De vorige kweek ging wel probleemloos ?
      En heb je de grond nog opgewaardeerd voor ze erin gingen ?
      Als je dat niet doet, zul je waarschijnlijk wel met elke waterbeurt een complete groeivoeding moeten geven want dan is de grond al aardig leeg.
      Dat enzymen doet niet zoveel, dat is eigenlijk voor aan het einde van de kweek, als je de grond wil gaan hergebruiken de volgende keer.
      En calmag-agent was nodig, of geef je dat preventief? Preventief moet je daar heel weinig van geven.
      Welke Canna geef je, wat is de pH en wat is de EC, als je die meet.
      Geef je kraanwater of anders ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik heb de niet gewortelde aarde zoveel mogelijk verzameld. In een metskuip. Dan 50 L verse potgrond erbij gemeng met een beetje perliet. Dan de aarde knijpnat gezet met Cannazym, Rhizotonic. Dit met regenwater 2/3 kraanwater 1/3 EC start was 0.4 tot 0.7. PH altijd 5.9- 6.3, van het water toch, de bodem kan ik niet meten. Ik zie al bloeihaartjes en pruikjes dus zal moeten bloeivoeding beginnen toe dienen? Ik heb een onbekende start waarde van mijn substraat op de 3x DosiDos en 3x Sunset sherbet. De jonge planten staan in Lightmix. Van de oudere 6 heb ik er vier met probs. De andere twer zien er "OK" uit

      #5
      Wat bedoel je met niet-bewortelde aarde ?
      Als je grond hergebruikt, dan schep je de bovenste 5cm eraf, die is meestal niet beworteld en die gebruik je niet.
      Het gaat om het bewortelde deel daaronder dat je wel gebruikt, en eigenlijk moet je dat niet omscheppen maar met rust laten en alleen nieuwe aarde toevoegen voor de bovenlaag die je eraf geschept hebt.

      Het is moeilijk advies geven zonder waardes, dan wordt het voor mij ook gokken, dat doe ik liever niet met planten van een ander
      Allrite...onder voorbehoud...
      Die witte vlekken kunnen wijzen op een pH probleem, en die bruine vlekken kunnen een calciumprobleem zijn.
      Zou je die combineren dan is mijn conclusie dat de pH van de grond te laag is.
      Mg en Ca worden het best opgenomen bij een pH boven de 6.2.
      Ik zou dus in dit geval zeggen zet de pH waarde voortaan op 6.3-6.4.

      Misschien kun je alsnog een pH en EC meting doen van de grond op dit moment ?
      Hier staat hoe je dat kunt doen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...223#post316223

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Dankjewel Q voor de tip! Je blijft een geduldige moderator ondanks mijn onkunde en weinig info. Ik zal ze een wat hogere PH waarde geven. Kunnen we mss iets rechttrekken. Ik heb gewoon een bodemmiwxgemaakt die op niets sloeg... Plus vorige ronde was HPS... eerste keer Led

      #6
      Heb al vaak allerlei bladdinges, vlekjes, vervormingen, plotse verdroging, .... gehad op mijn AFjes. Meestal trok dat wel recht en zette zich dat niet voort. Soms wel. Maar focus op de toppen. Al is mooi groen blad ideaal natuurlijk. Soms lukt dat.

      Comment

      Bezig...
      X