kalium teveel of calcium teweinig?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    kalium teveel of calcium teweinig?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Wat is hier het probleem aub?
    Het is op cocos, (plagron cocos a &b) maar met extra fosfor en kalium.

    1 plant heeft het hard, de rest zal volgen denk ik.

    voorlopig geef ik terug gewoon cocos a & b.

    ik dacht eerst doordat er relatief minder cocos a & b gegeven wordt, dat er dan minder calmag gegeven wordt ook (in cocos a & b zit calmag)

    maar toen ik de prent bekeek van nute problems, dacht ik eerder kalium excess?

    Mvg MF

    Attached Files
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2512

    #2
    Heb nog ingelezen over cocos maar de helft vergeten ondertussen. Ik denk nu op grond op een plant hetzelfde te hebben. Mijn eerste gedacht was teveel voeding, 1 van de 10 die het heeft nu , een cookies. Ofwel toch een calmag ding, zot dat er calmag in de basiscocosvoeding zat, wist ik niet.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

    Comment

    • TegridyRandy
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Nov 2020
      • 208

      #3
      Heb je hard of zacht water?
      Hoelang geleden zijn de problemen begonnen?
      Is het snel gegaan? of eerder traag
      Is het boven begonnen of onderaan de plekken en zo?
      Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
      Jah, ik hou van planten.

      Comment

      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door TegridyRandy
        Heb je hard of zacht water?
        Hoelang geleden zijn de problemen begonnen?
        Is het snel gegaan? of eerder traag
        Is het boven begonnen of onderaan de plekken en zo?
        ik heb hard water (ec 0.7 ), bovenaan begonnen, bladeren onderaan compleet normaal (mobiel voeding probleem dus?) , problemen begonnen vorige week, is redelijk snel gegaan bij 1 plant, nu drie planten met stipjes, die ene plant is nu omzeep.


        Ik heb: gewoon terug de voorgeschreven voeding beginnen geven, met verlaagde EC (vanaf morgen lagere EC), ook met de voorgeschreven voeding gegeven...

        Lampen ook wat gedimd, omdat topjes wit werden, maar dit is iets anders ... (teveel licht), gedimd voor minder stress...

        Of zou ik gewoon afgezuurd water zonder voeding geven?

        Bedoeling is voornamelijk: damage control, zorgen dat er zoweinig mogelijk het krijgen...

        Thx, MF
        Attached Files
        Last edited by Manfred; 26 April 2022, 17:36.

        Comment


        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Hoogstwaarschijnlijk een calcium verstopping! dus te veel, waardoor nu andere voedingstoffen niet worden opgenomen, dus inderdaad overvloedig spoelen met afgezuurd water, het kan al te laat zijn, die topjes kunnen inderdaad wel verbrand zijn, ooh waarschijnlijk door die niet mobiele voedingstoffen (ophoping) in combinatie met idd te veel licht, zeker goed opletten voor zaad in de toppen, de planten hebben veel stress nu. Ik zou zeggen spoelen, overvloedig, tot alle resterende calcium weg gespoeld is, dus uw hard water kan zeker een probleem vormen, maar ik zou zeker een second opinion nog vragen hier! succes, ik hoop dat het goed komt!

        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          shit, en ik heb afgelopen dagen nog met calmag bezig geweest ook :'-( ik zat op EC 2,3 & PH 6.0. maar wat i een calcium verstopping? probleem was er al vooraleer ik calmag toevoegde natuurlijk.... maar flushen kan sowieso geen kwaad, dan zal ik dat nu doen... ik denk: calcium tekort door kalium teveel ...
          Last edited by Manfred; 26 April 2022, 17:38.
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #5
        Ik heb nu enkele keren geflusht met kraantjeswater op ph 6.0, EC run-off is nog 0,9 , ik ga nog 1x flushen (ik doe het in stukjes, anders kan afvoerpomp het niet aan)

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Calmag word het best opgenomen bij 6.3/6.5.

          Cocos heeft dat nodig, zeker icm ledlicht.

        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          ja, maar het zit ook al in cocos a/b van plagron. of is dit niet voldoende?
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #6
        Ok, ik heb de oorzaak, en het was geen K probleem, heb net een foto gezien "calcium deficiency caused by too low PH"

        Dit was mijn PH (van 14 tot 21 april onder de 6):

        2022-04-27 22_56_59-PH - Grow _K20_.png

        Ik had mijn PH UP - alarm niet opstaan ...

        het screenshot:
        2022-04-27 23_08_48-How to fix Cannabis Calcium Deficiency (Ca) Pics & Symptoms.png

        andere meningen aub?

        mvg MF
        Last edited by Manfred; 27 April 2022, 22:09.

        Comment


        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          ahaaaaa dat kan absoluut! goed gevonden!
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #7
        Een tweede probleem was teveel licht denk ik, ik heb gelezen dat onder LED ze meer calcium verbruiken, teveel licht, tis te zeggen: aan een lagere temperatuur, misschien enkel omdat de temperatuur lager is, en er dan geen calcium naar boven getransporteerd wordt omdat ze minder verdampen.... dus eerder: "teveel licht aan te lage temperatuur (met te hoge RL)"

        Last edited by Manfred; 29 April 2022, 13:17.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Heb je lightbleach/lightburn dan?
          Of albinotopjes?

        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          ja, sommige topjes zijn sneeuwwit, lightbleach inderdaad, ik heb de lampen wat gedimd.... ik ga een lcuhtontvochtiger kopen... en volgens de vdp grafiek moet ik een RL van 30% nastreven bij temp 20 https://www.dimluxlighting.com/knowl...-guide-to-vpd/

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          30% is heel laag, 40% is ideaal.

          Calmag helpt ook wel wat bij lightbleach.
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #8
        Dus... morgen plaats ik een luchtontvochtiger...

        Ik zit aan een vdp van 06 en moet aan 1,2 zitten, ik kan met de temperatuur of de RL spelen om dit te bekomen...

        2022-05-05 15_30_46-Leaf-Vapor-Pressure-Deficit-VPD-5.jpg (1020×555).png

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja , ik leg ook een dvd op de blauwe display. Met slangetje voor continu drip naar buiten de tent naar een ton van 100 liter.

        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          Wesley pipes verdrogen de bladeren niet van die warme uitblaas?

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Nee, staat omgekeerd van mij, achter zit voor. Bladeren erboven niks mis mee, grootte tent telt ook mee, er hangt weinig blad boven eigenlijk hier.
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #9
        Kan het probleem komen omdat ik de zaadjes in grond gezaaid heb in 1,5 liter potten en na 4 weken ze heb verplant naar cocos?

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dat zou idd kunnen. Ph verschil, cocos houdt geen voeding vast ook... zwaar duwke wss ja.
      • Manfred
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2018
        • 563

        #10
        ik lees net dat typisch is voor cocos om calcium tekort te hebben door de cation-exchange. ook kaliumteveel komt hierdoor:

        An unbuffered coco coir will cause nutrient lock out of calcium and magnesium because the coco substrates have a stronger attraction to these 2 salts compared to potassium and sodium. As a result, sodium and potassium will be displaced into the solution and uptaken into the roots.
        Learn everything there is to know about Shogun Fertilisers alongside in depth grow guides, professional growing tips and expert growing techniques


        in principe moet je altijd calmag toevoegen in cocos lees ik ook.


        Comment

        Bezig...