Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat gaat er mis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zojuist een vochtmeter in de grond gedaan en die is zeer vochtig bij al mijn planten. Behalve geen water te geven kan ik de grond niet op een snellere manier droogtrekken? Buiten plaatsen ontvochtiger aanleggen ofzo? Vanaf volgende week zou de voedingsstof uit de grond moeten zijn maar ik zou best niet voeden met dit dat er water voor nodig is.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Als de kluit al gevormd is , als je pvc bakken gebruikt en geen bags, kan je kluit uit de pot halen om uit te drogen. Heb je nog geen kluit zou ik het niet aanraden...

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Lijken me toch wel te droog te staan, heb je alles netjes gedaan zoals dat hoort met die dingen? Laten water opnemen en indraaien met de klok enz en wa nog allemaal.... je kan ook de pot es optillen met een hand..

    #17
    Hoe kan ik weten of er al een kluit is? Pfff met autoflower zal ze daar biet zo blij mee zijnπŸ˜•. Beste te doen wss

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Veel worteltjes onderaan de pot is meestal goeie kluit, maar ff gewoon geen water geven moet het ook wel doen he.

    #18
    Bepaalde planten zijn nu al een stuk droger mijn 2de beste plant gingen zijn bladen liggen, die staan nu al rechter.
    Voornamelijk vocht onderaan de potten.
    Ik ga nu even langer wachten mss wordt dit ook nog leeggedronken of groeien de wortels bog dieper op zoek naar water.
    Alvast bedankt voor de vele reacties

    Comment


      #19
      De grond is tot een bepaalde diepte al veel droger maar onder een bepaalde diepte blijft dit nat.
      Mijn vrees is dat ik toekomstig wortelrot ga krijgen als dit zo blijft. Bladen hangen mooi terug en geen verkleuringen, dat is positief.

      Ik durf bij gevolg mijn autoflowers geen water en voeding geven (volgens beschrijving van de aarde zou die nu op moeten zijn).
      Met dat het autoflowers zijn wordt verpotten niet aangeraden, er is geen zichtbare kuit durf ik dat niet echt.

      Iemand een idee hoe ik dat water nog kan laten wegtrekken of wortels stimuleren om dieper onder te laten groeien om vervolgens droog te trekken?
      Als je planten vanonder water geeft trekt dit dan niet naar boven waar de wortels zitten of hoe gaat dat in zijn werk?

      Doe ik dit best in een nieuwe post?



      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hoe groot is de plant al? Pentwortel zit naa een paar dagen al tot beneden de pot. Feit dat je blad terug goed is , geeft je tijd om mss morgen te herbeginnen met een hoeveelheid die de bovenlaag natmaakt, of overmorgen. Je kan ze es heel droog laten trekken ook, gaat mede helpen mooie kluit te creeeren.

      #20
      Eerst was ze zooon 15 cm mijn beste dame toen heb ik aarde bijgevuld aan zijn lobblaadjes. Daarna laatste keer 17 cm boven de aarde. Maar dan heb ik ze schuin getrokken om andere topjes voor licht te voorzien.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Is wat stress he dat buigen. Ik zou ze morgen es een halve liter tot een liter geven per pot . Of overmorgen. Dan staan ze eerst wat droog, trekken ze wortel en dan es goed veel. Ze zien er goed uit vind ik. Stammetjes kunnen wat dikker maar dat komt ook wel

      #21
      Sateprikker al gekocht?
      Zo'n lange sateprikker ff een half uur in de pot laten zitten, en dan aan de kleur zien hoe nat de boel is. Mag er best goed vochtig uitkomen, dus niet alleen een beetje.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #22
        Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
        Sateprikker al gekocht?
        Zo'n lange sateprikker ff een half uur in de pot laten zitten, en dan aan de kleur zien hoe nat de boel is. Mag er best goed vochtig uitkomen, dus niet alleen een beetje.
        Tuurlijk. Maar nu heb ik een vochtmeter en weet ik hoe de vork in de steel zit. Bij paar is het bovenaan droog en onderaan vochtig. Ik vermoed dat het vocht in de potten daalt, en dat hiermee de onderkant altijd vochtig gestaan heeft. Daarmee mij vrees voor onderaan de pot wortelrot te kweken. Met dat ik als aaailing die al satureerde met water.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Als ik je laatste paar foto's zo bekijk hoef jij je absoluut geen zorgen te maken om wortelrot.
          Dat krijg je nie zomaar

        #23
        Ja eerder om te voorkomen.
        En ik zou graag voeding geven omdat de tijdsduur van de voeding verlopen zou moeten zijn.
        Blaadjes zien er nog behoorlijk uit.
        Hopelijk ga ik niet over compenseren.

        Comment


          #24
          Wortelrot voorkom je vooral door schoon te werken, en door je planten niet 24/7 in een absoluut modderbad te laten. Je gebruikt lightmix met perliet, en je potten hebben gewoon drain. Je kans op wortelrot is dan al meteen vrij klein. Op je eerste foto leek je aarde te nat, maar vermoedelijk had je toen net water gegeven. Vind op je laatste paar foto's het er eerder te droog uitzien.

          Laat je aarde nooit uitdrogen,dat vinden de dames nie fijn. Door droogte kun je sterfte krijgen in de wortelen, en dat verhoogt de kans op wortelrot dan weer zodra er weer vocht is.
          ​​​Ook t oplopen van je ec kan voor zout ophopingeb en verstoppingen zorgen.

          Gezonde wortels hebben zelf ook afweerstoffen tegen schimmels etc.
          ​​​​​
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Als ik in het begin teveel water gaf wordt de aarde vanonder dan niet te zwaar?

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Neuh
        Bezig...
        X