Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp gezocht - gele bladeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gezocht - gele bladeren.

    Korting op 420shop
    He medekwekers, helaas heb ik me niet kunnen voorstellen aangezien die pagina beetje tript bij mij maar ik heb een probleempje. Ik heb hobbymatig een paar plantjes staan maar de bladeren daarvan worden geel, lijken uit te drogen en de groei van de plant stopt. Want doe ik fout en kan ik hier aan doen? Ik kweek onder een led lamp en gebruik voeding van plagron en kweek op een mix van grond en kokos. Mocht ik meer info moeten verstrekken hoor ik het graag. De foto is van een paar dagen geleden momenteel zien ze er nog iets slechter uit helaas. Hoop dat jullie tips hebben.

    mvg DS
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Yess, wat extra info nodig..
    Hoe groot zijn je potten?
    Hoeveel voeding geef je?
    Hoeveel water geef je?
    Hoe oud zijn de dames?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Mogelijk een stikstof tekort? Daar begint het wel een beetje op te lijken.

      Comment


        #4
        Hey de dames zijn ongeveer 6 weken oud nu.
        het zijn 5 Liter potten en ik gebruik green sensation van plagron en in bloei fase pk13/14

        Comment


          #5
          Tja, 5 liter potten is nie echt groot. En je hebt ze maar halfvol, da's ook zonde.

          Maar je probleem zit m denk ik vooral in dat je alleen green sensation gebruikt. (toch?)
          Da's een booster voor in de bloei, en er zitten niet de juiste voedingsstoffen in om je plant goed te laten groeien.
          Vandaar je tekorten en gele bladeren etc.

          Tijdens de veg gebruik je bij plagron terra grow, of de bio versie alga grow.
          In de bloei doe je dan de terra/alga bloom, in combinatie met green sensation.

          De meningen over de werking van green sesation verschillen trouwens wat. Niet iedereen is fan van dat spul..
          Zeker zonder de juiste voeding heeft het nie veel zin.

          Koop een fles terra grow, of een andere groeivoeding.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Top bedankt voor je reactie dan ga ik dat meteen bestellen. Heb ook geen ervaring met voedingen, eventueel advies wat ik beter kan halen

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja, effe bericht hier boven goed lezen.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Jup... Terra grow dus .

            #7
            Ben wel nieuwschierig hoe je erbij kwam om alleen green sensation te geven?
            Je gebruikt dat spulletje totaal verkeerd. Zelf zo bedacht? Of kwam iemand met die tip ofzo?
            Green sensation is eigenlijk helemaal geen voeding

            Eneuh, nog een gratis tip, vul je potten tot de rand. Dat is ongeveed de helft van je grond.
            Je hebt nu maar 3 liter in je 5 liter potjes zitten, en dat is aardig krap voor de dames om normaal te groeien.

            Eneuh, als je voeding gaat geven, bouw t ff rustig op en kijk hoe je dames erop reageren. In 1 klar de volle 5ml/l gaan ze nie fijn vinden.
            Begin met 2 ofzo.
            Gele bladeren worden niet meer groen, kijk naar de nieuwe groei, of die sneller gaat of beter groeit etc..

            Zijn je planten autoflowers? Dan altijd c.a. de helft van de aanbevolen dosering aanhouden.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #8
              Bedankt voor alle reacties, vandaag me fles terra ontvangen en 3ml op 1,5L fles gedaan, ik had een fles pk13/14 nodig en kon daarbij goedkoop een flesje green bij kopen. Puur dom van mezelf dat ik me niet eerst goed heb ingelezen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt. En kwa potten wil ik upgraden na air potten iemand tips hoe groot ik beste kan doen ik kleine hok van 1m bij 1.5m 2m hoog?

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Succes!

              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Ik heb in mijn 1.5x1.5x2m ruimte voor 4x 50L airpots. Er zouden ook wel 6x 50L in kunnen maar dan zou ik ze flink moeten bonsaien. Ter referentie. Achteraf had ik liever ietsje kleinere genomen, door de grote potten staan de planten vrij hoog in de tent (zeker met rek eronder om ruimte te houden tussen lekbak en pot) en "verspil" ik daarmee de onderste halve meter van de tent.

              #9
              1 honderdliterpot oftewel 100 eenliterpotjes. Dat is de enige keuze die je hebt...

              Comment

              Bezig...
              X