Hulp gezocht - gele bladeren.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • DeventerSosa
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2022
    • 5

    #1

    Hulp gezocht - gele bladeren.

    Korting op 420shop
    He medekwekers, helaas heb ik me niet kunnen voorstellen aangezien die pagina beetje tript bij mij maar ik heb een probleempje. Ik heb hobbymatig een paar plantjes staan maar de bladeren daarvan worden geel, lijken uit te drogen en de groei van de plant stopt. Want doe ik fout en kan ik hier aan doen? Ik kweek onder een led lamp en gebruik voeding van plagron en kweek op een mix van grond en kokos. Mocht ik meer info moeten verstrekken hoor ik het graag. De foto is van een paar dagen geleden momenteel zien ze er nog iets slechter uit helaas. Hoop dat jullie tips hebben.

    mvg DS
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #2
    Yess, wat extra info nodig..
    Hoe groot zijn je potten?
    Hoeveel voeding geef je?
    Hoeveel water geef je?
    Hoe oud zijn de dames?

    Comment

    • Loekiewiet
      Advanced Stoner
      Member
      • Apr 2022
      • 68

      #3
      Mogelijk een stikstof tekort? Daar begint het wel een beetje op te lijken.

      Comment

      • DeventerSosa
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jun 2022
        • 5

        #4
        Hey de dames zijn ongeveer 6 weken oud nu.
        het zijn 5 Liter potten en ik gebruik green sensation van plagron en in bloei fase pk13/14

        Comment

        • Nederhigh
          Super Grower
          Lucky Member
          • Apr 2012
          • 1834

          #5
          Tja, 5 liter potten is nie echt groot. En je hebt ze maar halfvol, da's ook zonde.

          Maar je probleem zit m denk ik vooral in dat je alleen green sensation gebruikt. (toch?)
          Da's een booster voor in de bloei, en er zitten niet de juiste voedingsstoffen in om je plant goed te laten groeien.
          Vandaar je tekorten en gele bladeren etc.

          Tijdens de veg gebruik je bij plagron terra grow, of de bio versie alga grow.
          In de bloei doe je dan de terra/alga bloom, in combinatie met green sensation.

          De meningen over de werking van green sesation verschillen trouwens wat. Niet iedereen is fan van dat spul..
          Zeker zonder de juiste voeding heeft het nie veel zin.

          Koop een fles terra grow, of een andere groeivoeding.

          Comment

          • DeventerSosa
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jun 2022
            • 5

            #6
            Top bedankt voor je reactie dan ga ik dat meteen bestellen. Heb ook geen ervaring met voedingen, eventueel advies wat ik beter kan halen

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja, effe bericht hier boven goed lezen.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Jup... Terra grow dus .
          • Nederhigh
            Super Grower
            Lucky Member
            • Apr 2012
            • 1834

            #7
            Ben wel nieuwschierig hoe je erbij kwam om alleen green sensation te geven?
            Je gebruikt dat spulletje totaal verkeerd. Zelf zo bedacht? Of kwam iemand met die tip ofzo?
            Green sensation is eigenlijk helemaal geen voeding

            Eneuh, nog een gratis tip, vul je potten tot de rand. Dat is ongeveed de helft van je grond.
            Je hebt nu maar 3 liter in je 5 liter potjes zitten, en dat is aardig krap voor de dames om normaal te groeien.

            Eneuh, als je voeding gaat geven, bouw t ff rustig op en kijk hoe je dames erop reageren. In 1 klar de volle 5ml/l gaan ze nie fijn vinden.
            Begin met 2 ofzo.
            Gele bladeren worden niet meer groen, kijk naar de nieuwe groei, of die sneller gaat of beter groeit etc..

            Zijn je planten autoflowers? Dan altijd c.a. de helft van de aanbevolen dosering aanhouden.

            Comment

            • DeventerSosa
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jun 2022
              • 5

              #8
              Bedankt voor alle reacties, vandaag me fles terra ontvangen en 3ml op 1,5L fles gedaan, ik had een fles pk13/14 nodig en kon daarbij goedkoop een flesje green bij kopen. Puur dom van mezelf dat ik me niet eerst goed heb ingelezen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt. En kwa potten wil ik upgraden na air potten iemand tips hoe groot ik beste kan doen ik kleine hok van 1m bij 1.5m 2m hoog?

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Succes!

              • parakweker
                parakweker commented
                Editing a comment
                Ik heb in mijn 1.5x1.5x2m ruimte voor 4x 50L airpots. Er zouden ook wel 6x 50L in kunnen maar dan zou ik ze flink moeten bonsaien. Ter referentie. Achteraf had ik liever ietsje kleinere genomen, door de grote potten staan de planten vrij hoog in de tent (zeker met rek eronder om ruimte te houden tussen lekbak en pot) en "verspil" ik daarmee de onderste halve meter van de tent.
            • Captain fantasy
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2020
              • 853

              #9
              1 honderdliterpot oftewel 100 eenliterpotjes. Dat is de enige keuze die je hebt...

              Comment

              Bezig...