Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Voeding te weinig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding te weinig?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik heb een klein bladprobleempje. Eerder had ik een topic gemaakt over overbemesting, maar nou gooi ik het roer om…. Wie weet wat er aan de hand is? Ik dacht zelf aan stikstof tekort maar ik kan het beter aan de wat meer ervaren mensen vragen.
    Attached Files

    #2
    Ik vind de bladeren er wat slapjes uitzien, krijgen ze wel genoeg te drinken?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Jazeker, ik heb ze zelfs teveel gegeven….

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ok Dan is het van teveel water

      Wat geef je ze van voeding?

    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Ik heb op het begin een zootje korrels door de aarde gemixt. Nu geef ik ze terra grow (plagron) en soms wortelstimulator(plagron). Zou wel genoeg moeten wezen lijkt mij?

    #3
    Hoeveel is teveel? Aarde ziet er niet nat uit. Deze kunnen zo 3/4 liter hebben.

    Dat die onderste blaadjes wat vergelen is trouwens niet echt spannend ofzo.
    Dat gebeurt eigenlijk altijd wel.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Tja… de vorige keer dat ik ze 3l en 3.5 liter had gegeven gingen ze naar beneden hangen. Ik ken ze een dag langer laten staan en het nog een keer proberen?

    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Ik ben een beginnende kweker en vind het erg lastig om te bepalen wanneer en hoeveel je water moet geven. Dat is voornamelijk ook door de grote potten. Mijn kleine autoflowertjes zijn niet zo moeilijk🤪

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ff sateprikker in de grond duwen, en 30 min laten zitten. Kun je zo zien of t te nat is of te droog.
      Als de prikker er kletsnat uit komt weet je genoeg.

    #4
    Grote plant, dikke stam ook? Veel water nodig, hoeveel terra geef je mee? Als je 1/5 geeft , opvoeren, als je al max dosis geeft , is het wat anders dan. Ik zou ze een paar x max dosis geven net voor de bloei.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip, ga ik proberen!

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
    Grote plant, dikke stam ook? Veel water nodig, hoeveel terra geef je mee? Als je 1/5 geeft , opvoeren, als je al max dosis geeft , is het wat anders dan. Ik zou ze een paar x max dosis geven net voor de bloei.
    De stam is vrij dik volgensmij, ik zet er effies een foto bij. Ik meng de voeding 1:250 en de maximale voeding is 1:200.
    Attached Files

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Eerste gevoel is meer water en voeding, maar dat is het moeilijke eraan he. Gele bladpunten met groen blad kan idd ook overvoeding zijn . Ik doe dan een dag water met voeding, een dag niks, een dag gewoon water en nog een dag niks erna bij onzeker zijn. 4 dagen plan en kijken of het beter is.

    #6
    Goeiemorgen mensen

    inmiddels zijn we weer wat verder in de tijd. Bij de grote plant blijven de puntjes geler kleuren en de ander helemaal niet. Ik geef ze allebei even veel voeding en ze hebben allebei dezelfde ondergrond. De PH van het water is ook gewoon 5.8 (regenwater).

    ik weet het echt niet meer
    Attached Files

    Comment


      #7
      Elke plant is anders, de een reageert weer anders op voeding dan de andere etc..
      maar al met al zien je dames er best puik uit.

      Maak je niet al teveel zorgen, komt echt wel een wietje aan zometeen.

      Heb je een goeie manier om ze af te dekken voor in de bloei?
      Das waarschijnlijk nuttiger om energie in te steken dan die paar gele puntjes
      ​​​​​
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Loekiewiet
        Loekiewiet commented
        Editing a comment
        Ik heb een goeie manier hoor😎 groot doek in de veranda en gaan met die banaan.
    Bezig...
    X