Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichtstress? En wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtstress? En wat te doen?

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb grote problemen met 1 van m'n planten. Het is in slechts enkele dagen verergerd, en ik vrees het ergste. Eergisteren zag ik dat de top het dichtst bij de lamp (paar centimeter) bruin werd, en dan enkel waar direct licht op viel. Vond het jammer, maar ze was nu eenmaal te hoog gegroeid. Maar nu breidt het zich rap uit naar lagere toppen. Ook verkleuren de lagere bladeren, en hangen slap. Denk nog steeds lichtstress, maar dat ze zo gevoelig voor lichtstress is (nu ook de toppen voldoende ver onder de lamp) heeft dan natuurlijk een achterliggende oorzaak? Plant ernaast, bijna even hoog, heeft nergens last van.

    20220908_130912.jpg

    Weet iemand of het inderdaad lichtstress is, of wat het anders zou kunnen zijn, en wat ik zou kunnen proberen om haar (desnoods gedeeltelijk) te behouden?

    Lamp is maar 150W en kan niet hoger.

    #2
    Dit is nog maar 2 dagen geleden, 6 september.

    šŸ˜¢

    20220906_083438.jpg

    Comment


      #3
      Of hittestress? Het is wel continu 30-31 graden in tentje

      Comment


        #4
        Heb in ieder geval weer 1 van de 2 fans aangezet en plant 3l water gegeven met heel lichte voeding, wat calmag en ph 6,0. Plant staat in kokos. Dat spoelen hielp ook met eerdere problemen in m'n (eerste) kweekje. Weet ook niks anders te doen haha. Door die fan aan te zetten schiet de lv wel meteen weer 8% omhoog naar 68% nu, temperatuur is 29,3Ā°

        Comment


          #5
          Meer water zou ik zeggen.

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Ja zou kunnen. Beide zijn 120-130cm hoog, en geef per keer 1,25l per plant. In die andere staat een tensiometer, en ik geef ruim eerder water dan dat de handleiding aanbeveelt voor 'een gemiddelde plant in typische potgrond'šŸ¤·ā€ā™‚ļø. Als ik obv die meter besluit een dag over te slaan, dan controleer ik wel altijd even of de kokos in die andere pot hetzelfde aanvoelt. Gemiddeld geef ik op die manier zo'n 4 keer per week water, buiten de zondag om. Dan geef ik altijd enkel afgezuurd water met ph 6,4 met 1ml calmag/l

            Heb vandaag in ieder geval 3l gegeven, en zal ook de komende dagen meer geven. Bedankt!

          #6
          Had aan begin van de bloei de planten ook heel erg rigoureus ontbladerd. Had gelezen dat dat de groei in de hoogte flink afremt, omdat de plant al die energie dan steekt in het maken van nieuwe bladeren. Want zag toen al gebeuren dat ze te hoog zouden worden. Er kwamen ook nieuwe bladeren, maar waren kleine bladeren. Misschien heeft die ontbladeractie er ook toe bijgedragen dat het opeens zo slecht gaatšŸ¤·ā€ā™‚ļø

          Comment


            #7
            zeker dat het geen schimmel is?
            Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
            Jah, ik hou van planten.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Zouden dan niet alle 4 de planten in de tent de schimmel moeten hebben ipv maar 1tje vraag ik me nu af. Of is het niet besmettelijk. Eerst maar uitzoeken of het schimmel is dan.

            • Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              https://www.growweedeasy.com/cannabi...oblems/bud-rot

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Neig nu ook heel erg naar rot/schimmel. Wil de hele plant wegdoen, maar geen tijd t/m zaterdag. Net snel heel veel al weggeknipt en zondag gaat de rest er uit. Bedankt iedereen voor meedenken!

            #8
            Slap blad is water he, cocos dagelijks water geven dacht ik. Te droog zoals gezegd denk ik ook.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Wat ik heb gelezen is dat plant 12 stoffen nodig heeft. Omdat kokos niks bevat moet je ze alle 12 toevoegen aan je voeding. Enkele van die 12 kan je echter niet in geconcentreerde vorm met elkaar in 1 fles doen (reageert tot iets wat voor de plant geen waarde meer heeft), dus voeding voor kweken op kokos zit in 2 flessen (a&b), en je mengt eerst a met water en goed roeren en dan b. Dan reageert het niet meer met elkaar. (Dacht dat fosfor 1 van die stoffen was.) In 1 component voeding zitten ten hoogste 10 stoffen, die andere 2 zitten hopelijk in de kippenmestkorrels. Misschien is die plant nu daarom nog goed inderdaad, en gaat deze nu dood omdat ie iets mist uit de a of b dat niet in Terra bloom zit. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb als mogelijkheid!! Thx

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              De 12 bouwstoffen kun je opdelen in eerst 2 groepen, mobiel en immobiel. Daarna de hoofdstoffen NPK, stikstof fosfor en kalium, alledrie mobiel. Er zijn er maar 2 of 3 immobiel. Wil zeggen mobiel wordt getransporteerd door de hele plant, en hoef je niet telkens te geven om de gehele plant te bereiken. Immobiel, bv. Magnesium dacht ik moet je constant geven om de gehele plant te bereiken. In het begin keek ik ook naar de 12, maar das niet nodig. Enkel als er een tekort voordoet, maar hoe minder extra je geeft, hoe beter de plant het doet in mijn ogen. In begin tuincentra afgelopen en hier een topic over superaarde gemaakt. Toen wees men er op dat dit niet nodig is, ik maar half luisteren en veel perikelen gehad dan.

              Kali,kieseriet, bloedmeel, hoornmeel, enz. Toegevoegd maar het botste meer dan ooit. Nu volg ik schema en zuur ik niet meer af en ze genieten ervan met volle teugen. Geen bladschade meer en diepgroen blad tot einde kweek.

              Kippemest bv is zeer hoog in N , waardoor je een onbalans kweekt wanneer je nog groei toevoegt, al zeker niet nodig voor de bloei dan . Te hoog in stikstof in de bloei is zeker niet goed, je zou moeten maken dat de kippemest uitgewerkt is

              tegen de bloei, maar meestal langwerkend en niet haalbaar.

              Edit. Ik ben terug over aarde bezig, sorry. Ik zou de cocos voeding es moeten bekijken.

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Ik vind het superinteressant, plant blijft hetzelfde, aarde of kokos.

            #9
            Had nog wel close up gemaakt van een vanochtend reeds verwijderd topje. Ziet er gewoon eng en smerig uit die blaadjes.

            Screenshot_20220909-092849_Gallery.jpg

            Wel goed om meteen de eerste keer mee te maken. Weet nu dat ik afgelopen woensdag meteen die hele bovenste top er vanaf had moeten knippen.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Als ze droog zijn dan is er waarschijnlijk geen rot.

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Waren wel droog in mijn optiek. De 3l van gisteren waren ook goed opgedronken. Had de tensiometer even in deze gezet en stond vandaag weer op hongerig. Heb weer 3l gedaan bij het restant vd plant. Zitten ook nog wel wat bruine stukken in, als het schimmel is dan zal het zich vast weer uitbreiden.

            #10
            Had zondag geen tijd de plant te verwijderen. Vandaag wel, hier is ze nog te zien, en hoe snel ze van top tot teen dood kunnen gaan.
            20220912_091353.jpg
            Denk wel heel erg nu dat het een voedingstekort was. Welk stofje er miste weet ik nog niet.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Jammer, heb dit ook nog nooit gezien zo. Ph mss , opname van de stoffen. Hoop dat de rest goed blijft!

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              De ph zat wel snor denk ik. Denk nu dat het is omdat ik van de a&b in de groei ben overgestapt naar 1 component bloeivoeding terwijl deze in kokos staat die ik niet had voorbemest. Deze ronde is ook om te leren, maar zuur is het wel šŸ˜¬

            #11
            volgende x misschien maar 1 plant erin en die een beetje toppen en trainen, met beperkte hoogte is dat vaak het beste, gevalletje Icarus te dicht bij de zon gevlogen. succes

            Comment


            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              nadeel is als.je een plant hebt en je krijgt problemen heb je niks meer maar met meerdere spreid je kansen maar denk dat je miss ff hier op forum moet kijken bij bladproblemen oplosser staat is stap voor stap hoe je kan zien wat het probleem is succes lijkt wel dat de plant een aantal voedings stoffsn niet krijgt en met ph als dat niet goed is kan ze snel dood gaan maar je kan van de wiet nog wel.ice o later maken heb je toch nog een goed stuk hasj is plaats van niks als.je de plant wegooit maar elke plant is anders daarom hoeft de plant ernaast ook geen problemen re hebben maar voor beginners kan je makkelijkste op grond kweken cocos is altijd wat moeilijker

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Denk ook voedingsprobleem. Had geƫxperimenteerd met verschillende soorten voeding en wel/ niet de kokos voorbemesten. Met 1 plant moet ik veel te lang voorgroeien voor 80x80 vol te maken. Wil juist naar meteen op 12/12 in de toekomst. Is sneller, goedkoper en minder werk aan de planten. Ben alleen huiverig meer dan 4 te zetten ivm gemeentelijk beleid, maar moet maar dan. Bedankt!
          Bezig...
          X