Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help mijn plantjes trekken geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help mijn plantjes trekken geel

    Korting op 420shop
    Beste forum leden

    ik heb sinds 7 dagen super Seven staan Alleen trekken ze sinds 3 dagen geel en het word steeds erger ze staan op kokos heb ze genoeg water gegeven + voeding volgens schema van Plagron 100% coco mensen in m’n omgeving denken aan een voeding te kort maar ik heb een bodemtest uitgevoerd en samples genomen en kom uit op een gemiddelde EC van 1,4 en PH van 5,9/6 dit zou betekenen dat mijn plantjes juist te veel voeding hebben gekregen toch? Ec van mijn kraanwater is er niet bij gerekend die komt op 0,7 verder heb ik genoeg frisse lucht hangt de lamp (600watt) 65cm boven de plantjes temperatuur goed onder controle overdag 26/27 in de nacht 21/22 luchtvochtigheid zit rond de 40/50%
    Wie kan mij wijzer maken wat nu het verstandigste is om te doen voor mijn plantjes

    groetjes fritsnlx
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Extra foto (kan niet meer als 1 foto tegelijk plaatsen)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Geen idee. Hoop dat je het probleem vindt als dat er is. Ben benieuwd wat het is dan. Ec van 0,7 voor het leidingwater lijkt me hoog voor Nederland. Klopt de meter.
      Last edited by Snuitje; 23 January 2023, 17:53.

      Comment


        #4
        Jaa de meter heb ik voor het testen nog geijkt dus de meting zou moeten kloppen de meters zijn ook pas 2 weken oud van het merk aquamasters

        Comment


          #5
          Ooh gelukkig. Dat is wel een bekend merk. Zal goed zijn anders gaan er ook veel vissen dood. Of is aqua niet hetzelfde als aquarium? Soms is het lastig vind ik zelf.

          Comment


            #6
            Slechte meters, de ph sensor wijkt vaak en snel af!!

            Calmag tekort!!

            Heb je op cocos en onder led sowieso xtra nodig.

            Comment


              #7
              Calmag tekort hoorde ik ook al een paar mensen zeggen ga er direct wat voor bestellen is dit mee te geven via het voedingswater of is een spuit beter over de plantjes en moet ik dan nog rekening houden met de ec van de calmag oplossing als ik deze wel over de plantjes zou kunnen spuiten ?

              Comment


                #8
                Voedingswater gemorst en ingebrand?
                Ganja always does the trick.

                Comment


                  #9
                  Bij een tekort kun je altijd ff een boost geven dmv bladspray. Gewoon aanbevolen hoeveelheid. Dus t kan beide.
                  Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                  Comment


                    #10
                    Voedingswater dat ingebrand is is het waarschijnlijk niet ik geef altijd op de plantjes heen water en zorg dat het blad niet nat word ook zet ik de lamp zo’n 15cm hoger als ik ze net heb bewaterd na 1 uur hang ik ze weer op 60/65cm vandaag langs de plaatselijke gs om wat op te halen voor een calmag te kort en kijken of dat inderdaad het probleem is gister ook weer water gegeven ec 1.3 Ph 6.0 zo’n 900ml per plant stonden wat droog😅

                    Comment


                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Te droog kan ook gemakkelijk bladproblemen veroorzaken.

                    #11
                    Eerste wat in mij op komt is calmag. Waarom, roest vanaf onderen en lijk op een blad graat te zien.
                    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

                    Comment


                      #12
                      Heb ze sinds 2 dagen besproeid met calmax van van goghs als de lampen net uit zijn en 30 min voor ze uit gaan zie al zeker verschil in met een paar dagen terug het groen lijkt perfect terug te komen in het blad voor de zekerheid heb ik de calmax ook bijgevoegd met het voedingswater

                      ps kan iemand mij helpen met hoe ik meerdere foto’s tegelijk kan plaatsen ?

                      groetjes fritsnlx

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Calmag tekort herstellen ze van, als je er op tijd bij bent.

                      • Wesley pipes
                        Wesley pipes commented
                        Editing a comment
                        Denk vanaf 20 posts je er meer tegelijk plaatsen. Ook als je op camera icon klikt, en de bovenste uploadknop gebruikt plaats je fotos tss de tekst. Wel nogmaals klikken op de icon om te kunnen posten.

                      #13
                      ik zou er meteen een ec van 1,6 op gooien, dat hebben ze nodig en je moet de coco,s natter zetten anders knalt je ph te ver naar boven.

                      Comment


                      • Fritsnlx
                        Fritsnlx commented
                        Editing a comment
                        Heb ze nou ook goed nat staan geef om de dag water tot ik ietsjes drain heb

                      • Urban
                        Urban commented
                        Editing a comment
                        heb je ook je ec al op 1.6 staan?

                      • atmosphere1
                        atmosphere1 commented
                        Editing a comment
                        Dat is te nat ! voor op grond .

                      #14
                      Welke cocosgrond heb je ?

                      Comment


                      • Fritsnlx
                        Fritsnlx commented
                        Editing a comment
                        Coco’s bricks van plagron voedingslijn ook 100% Coco
                    Bezig...
                    X