Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dit is echt niet goed, help aub :)overbemesting, onderbemesting of PH waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

    Ik kan het niet meer met je eens zijn.
    Zodra jij als weldenkend mens beslist om:
    1 - Bij iemand in te breken
    2 - Zijn planten te jatten, die hem veel werk, tijd en geld hebben gekost
    Dan weet jij donders goed wat jij aan het doen bent. En dan moet je rekening houden met bepaalde risico's.
    En als je dan onder 220 komt te staan is het je eigen schuld. (Zo denk ik ethisch gezien)

    (Nu ben ik geen advocaat maar ik denk dat je juridisch zo kan zeggen van: Het is niet mijn schuld dat die man daarna letsel heeft opgelopen.
    Ik mag op mijn terrein schrikdraad plaatsten als niemand daar last van heeft. Als hij niet op mijn terrein was gekomen was er niets gebeurt.)

    Dit doet mij heel erg denken aan een andere kwestie:
    Een inbreker komt in jouw huis en bedreigt je met een mes, als hij een moment niet oplet sla je hem op zijn hoofd met de ijzeren staaf die toevallig tegen de muur staat.
    Ik vind dit totaal gerechtvaardigd. Zodra die man jouw huis binnendringt is hij een indringer en die worden wel eens als ongewenst gezien.
    Hoe onrechtvaardig het dan is krijgt de man die zijn eigen kinderen beschermde poging tot doodslag ten laste gelegd. Misschien dan wel met verzachtende omstandigheden maar dat wil niet zeggen dat er geen jaren gevangenis achteraan kunnen komen.

    Ik hoop voor jouw dat niemand je wiet probeert te jatten man. Is altijd zonde, ook al heb je maatregelen getroffen.
    Het ergste is nog altijd als ze planten van een vrouw van 50 met reuma jatten, of het nou de politie of iemand anders is.
    De enigste maatregelen die ik heb zijn een aluminium deur, 2 duitse herders. Een luchtbuks en een ijzeren staaf onder mijn bed.
    Ik hoop dat ze nooit gebruikt hoeven worden.

    Comment


      #47
      Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

      Het is maar hoe je er tegen aan kijkt: de beveiliging met 230 Volt zal toch in je ogen wel enige functionaliteit hebben, anders had je die gewoon niet aangebracht. Weilanden waar paarden in staan worden voorzien van een 24 Volts beveiliging en zo'n beest weegt 400 kilo. Toch wil je een mens van 80 kilo blootstellen aan een tienvoudige spanning. Bij mij legt een mensenleven meer gewicht in de schaal -zelfs dat van een dief- dan een paar cannabisplanten. Afgezien van het feit -dat mocht je beveiliging in de praktijk worden getoetst- het me tamelijk lullig lijkt om 112 te moeten bellen met de mededeling dat je een dode cannabis dief naast je plantage hebt aangetroffen. Ik denk niet dat je op veel begrip moet rekenen van justitie. Maar ja, het is jouw keuze: een beetje rookgenot laten prevaleren boven een mensenleven.

      Comment


        #48
        Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Het is maar hoe je er tegen aan kijkt: de beveiliging met 230 Volt zal toch in je ogen wel enige functionaliteit hebben, anders had je die gewoon niet aangebracht. Weilanden waar paarden in staan worden voorzien van een 24 Volts beveiliging en zo'n beest weegt 400 kilo. Toch wil je een mens van 80 kilo blootstellen aan een tienvoudige spanning. Bij mij legt een mensenleven meer gewicht in de schaal -zelfs dat van een dief- dan een paar cannabisplanten. Afgezien van het feit -dat mocht je beveiliging in de praktijk worden getoetst- het me tamelijk lullig lijkt om 112 te moeten bellen met de mededeling dat je een dode cannabis dief naast je plantage hebt aangetroffen. Ik denk niet dat je op veel begrip moet rekenen van justitie. Maar ja, het is jouw keuze: een beetje rookgenot laten prevaleren boven een mensenleven.
        Mij zou het niet gaan om die paar plantjes, maar vooral dat iemand jouw terrein kan binnendringen, of dat nu om een scooter of een paar wietplanten gaat.
        Het hoort niet. Als dief moet je dan juist beslissen of die planten je leven waard zijn, terwijl je ze voor een euro of 100 ook zelf in je tuin kan zetten.

        ---------- Post added at 10:04 ---------- Previous post was at 10:04 ----------

        We zijn wel een beetje off-topic aan het raken, dus ik vraag het nog maar eens:
        Hoe is het eigenlijk met je bladprobleem?

        Comment


          #49
          Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

          Er kunnen allerlei argumenten worden aangedragen, zoals de kans is gering dat mijn planten worden ontdekt, of er wordt gesproken over schrikdraad, maar cruciaal is het antwoord op de volgende vraag: vind je het moreel aanvaardbaar iemand te elektrocuteren (met 230 of 400 Volt en dus niet met schrikdraad) bij een poging tot diefstal van een aantal wietplanten. Het antwoord van mij luidt: nee. Ik vind wiet kweken en oogsten leuk, maar als ik zou moeten verwezenlijken door een misdrijf tegen het leven te begaan hoeft het gewoon niet voor mij. Misschien iets voor een poll?
          Last edited by Xtreme; 17 September 2011, 14:34.

          Comment


            #50
            Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

            antwoord van mij op die laatste is ook neen hoor, en nee, waarschijnlijk gaat het niet dienen, ben ik vrij zeker van.
            Niemand gaat inbreken op een terrein waar niets te zien is dan torenhoge doornen en onkruid.
            Voor hetzelfde geld gaat iemand mn duur racepaard stelen en loopt ie in de donker tegen de schrikdraad, zal ook pijn doen. (hypothetisch)
            Ik vind het ook maar onterecht moest iemand inbreken maar goed.
            Een vriend van me zit hier bij me en heeft blijkbaar ook nog een ijzeren deur liggen, we gaan die installeren en een reuze slot opzetten.
            Dan kan de stroom weg. Klaar.

            Maar goed, bladproblemen heb ik al eventjes niet meer. De dames staan nu in bloei.
            Ze hebben wel nog even te gaan maar ik hoop het beste.
            De mexican die komt zeker goed, nog een paar weken max en die gaat om.
            Picca's van de reuzen zijn ook gemaakt maar daar is geen kop noch staart aan te maken, het is een jungle :p
            Ben je besodemieterd? Beneluxaflex, biceps, triceps. Hoe is het?

            Comment


              #51
              Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

              Niemand gaat inbreken op een terrein waar niets te zien is dan torenhoge doornen en onkruid.

              Comment


                #52
                Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

                kon jij als kind dan over een muur van 3meter klimmen waar echt vlijmscherpe punten opstaan? denk dat dat toch wel wat ver gezocht is.
                Maar as I said, de stroom is weg. Hardcore deur in de plaats.
                Ben je besodemieterd? Beneluxaflex, biceps, triceps. Hoe is het?

                Comment


                  #53
                  Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

                  Hoop alvast dat er maar niemand gaat kijken en struikelt over de gespannen visdraad, dat is toch nog toelaatbaar he?

                  Als die dan tegen de ijzeren deur valt waar de lengte tot deur wel es voor zou kunnen kloppen... Dat gaat ook een eindje bloeden, hoop maar dat ie niet bewusteloos is dan.
                  Of zn nek breekt... Als we dan toch alles in worst case scenario moeten zien.

                  ---------- Post added at 14:01 ---------- Previous post was at 13:37 ----------

                  Eventjes een vraagje

                  Mn mexicaanse dame staat echt al mooi vol met trio's maar ik zou graag mn toppen wat wille doen zwellen.
                  Ik geef ze geen chemische voeding, ze krijgt niets dan water en de batmix waar ze inzit.
                  En dat lukt prima, en dat wordt heel waarschijnlijk een lekker rokertje maar ik wil ook graag wat meer.

                  Wat denken jullie? zoude jullie toch nog iets gaan toevoegen van bloeistimulator ofzo?
                  Ik wil m graag puur natuur maar then again ik wil er ook wl eventjes mee doen als het even kan.

                  Grtz Magic
                  Last edited by Magicroller; 18 September 2011, 15:42.
                  Ben je besodemieterd? Beneluxaflex, biceps, triceps. Hoe is het?

                  Comment


                    #54
                    Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

                    ja als kind kon ik goed klimmen en gescheurde kleren was euhm geen probleem wel maar voor later
                    op je vraag terug te komnen,a ja dat kan als je voertijdig beender en boedmeel geeft jet is wels geen direct opneembare voeding voro de rest van niks komt niks succes met je fort denk aan de kinderen man!!

                    persoonlijk vind ik mensen die 220 volt op ne kweek zetten ziek in de kop, denk eens na man.

                    Comment


                      #55
                      Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

                      Ja neen, niet in je eigen tuin vind ik persoonlijk. Maar 't maakt ook niemeer uit.
                      Kom er zo ook wel met de camera's uiteindelijk.

                      Wel er staat er eentje in een pot, en ik had het op die of ik die wat voeding zou bijgeven of niet, niet de dames in de volle grond.

                      Grtz
                      Ben je besodemieterd? Beneluxaflex, biceps, triceps. Hoe is het?

                      Comment


                        #56
                        Re: Dit is echt niet goed, help aub overbemesting, onderbemesting of PH waarde

                        nou na veel gepieker en etwat arbeid mag je wel zeker zijn van avonden rookplezier. Ok dit verslag is niet meer van de huidige tijd maar het was interessant om te lezen. Ben zelf ook met een klein kweekje bezig gepaard met de nodige zorgen, zie link onderaan. Groeten, Grower72
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...dow-Autoflower
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght-Autoflower
                        A joint a day keeps the doctor away

                        Comment

                        Bezig...
                        X