Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gaat er iets niet goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaat er iets niet goed?

    Korting op 420shop
    Naar aanleiding van mijn kweekverslag: zie link
    zou ik willen weten of hier iets mis gaat.
    Op aanraden van een forumlid hebben we de potten aangevuld met aarde. Direct daarna begon 1 van de Blue Dream plantjes het blad te krullen en te verkleuren. Nu begint de andere Blue Dream ook te verkleuren. De 2 Orion lijken goed te gaan. Gisteren ng 1 liter water met 0,1 ml Calmag verdeeld over deze 4 plantjes.
    Hieronder foto's van de toestand nu. Graag hoor ik jullie bevindingen. Aangezien dit onze eerste binnenkweek betreft wat onzeker. Iemand zei dat ze een herstelperiode nodig hebben, maar ik vind ze er wel een beetje slecht uitzien.
    Attached Files

    #2
    Staan ze iets wat te nat misschien?

    Nieuwe blad ziet er redelijk uit. Zolang dat zo blijft, niet al te veel zorgen maken.

    Comment


    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Ze staan verre van nat. Luchtvochtigheid zit wel zo rond de 61%. Lager krijg ik m niet. Soms 62%, soms 60% soms 59%.
      Dit zijn beide Blue Dream planten. De andere 2 die ik heb zijn Orions en die geven geen problemen. Het nieuwe blad heeft een mooie groene egale kleur, dus geen bijzonderheden daarmee. Is het niet beter om de slechte blaadjes te verwijderen, zodat alle energie naar de nieuwe blaadjes gaan? Of is het beter om het zo te laten?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Laat die blaadjes zitten, die vallen ervan zelf af wanneer de tijd rijp is. Die LV tijdens de groei is prima.

    #3
    Zolang het bij die onderste twee blijft en niet verder door trekt zou het goed moeten komen. Dit zal vast en zeker te maken hebben met de transplant.

    Niet druk om maken maar als het erger word terwijl de plant wel doorgroeit moet je het elders zoeken.

    Nog even laten zitten ze vallen er vanzelf af.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      De situatie blijft vooralsnog hetzelfde, dus hopelijk gaat het verder goed.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Met wat voor grond heb je aangevuld? Heb je mss al voeding gegeven?

    • HappyHigh
      HappyHigh commented
      Editing a comment
      Aangevuld met Plagron Lightmix. Alleen 0.1 ml Calmag op 1 liter water verdeeld over de 4 plantjes.
      Last edited by HappyHigh; 10 September 2023, 05:52.

    #4
    1 van de Blue Dream-plantjes heeft op de top last van krullend blad. Wat zou hier de reden van kunnen zijn?
    Attached Files

    Comment


      #5
      Ook zijn de Blue dreams inmiddels 10,5 week en nog steeds niet in bloei. Gaat dit nog goedkomen?

      Comment

    Bezig...
    X