Bladprobleem. hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ImmetJe
    Stoner
    • Aug 2010
    • 23

    #1

    Bladprobleem. hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    Hey jointjedraaiers,
    Ik heb sinds 5 weken plantjes en ze krijgen op sommige bladeren allemaal vlekken het groen verdwijnd zegmaar. Dit gebeurd ook bij de randen.

    IMAG0159.jpgIMAG0160.jpgIMAG0161.jpg

    hoop dat jullie iets weten. zat zelf misschien aan overvoeding te denken zou dit kunnen??

    Hoor het snel hoop ik....
  • Poffertjesporem
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 1113

    #2
    Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

    Zou waterschade kunnen zijn, overvoeding is goed te zijn bij de nieuwe uitlopers (witte of verbrande puntjes).

    suc6.

    Grtz.

    Comment

    • ImmetJe
      Stoner
      • Aug 2010
      • 23

      #3
      Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

      waterschade? ze staan alleen met mooi weer buiten nat worden ze nooit. heb ze alleen vanochten even beneveld.
      Bij een nieuw blad heb ik wel n wit uitgeslagen punt. maar waterschade is het niet lijkt me.

      Comment

      • Poffertjesporem
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2010
        • 1113

        #4
        Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

        ok, gebruik je ph en of een ec meter, welke voeding gebruik je en hoeveel, en heb je mischien een photo vd hele plant, dan kan ik of een ander forumlid, je waarschijnlijk beter helpen....

        Grtz.

        Comment

        • ImmetJe
          Stoner
          • Aug 2010
          • 23

          #5
          Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

          Ph en ec meter gebruik ik allemaal niet. Voeding is canna terra vega en cannazym.
          Ik meng CVega 15ml op 2 liter water en Czym 7ml op 2 liter water. ben na 2 weken begonnen met voeding geven.

          foto van de hele boel:
          IMAG0164.jpg

          Nog 2 foto's van de bladeren:
          IMAG0162.jpg IMAG0163.jpg

          Ik hoop dat een van jullie hier wat mee kan
          Attached Files
          Last edited by ImmetJe; 26 September 2011, 14:58.

          Comment

          • Poffertjesporem
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2010
            • 1113

            #6
            Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

            Durf het niet te zeggen, maar de bladeren zijn mooi groen, je zou dus n paar keer enkel water kunnen geven, om te kijken of het probleem verergert.

            Grtz.

            Comment

            • ImmetJe
              Stoner
              • Aug 2010
              • 23

              #7
              Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

              Ik heb vanmiddag nog de hele pot doorgespoeld met zo'n 10 liter water.
              Nu maar kijken of het niet verergert.... ik zal nu wel cannazym met me water mee moeten geven denk ik of niet?

              Comment

              • Poffertjesporem
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2010
                • 1113

                #8
                Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                Mischien is het handig om je te verdiepen in het PH en EC gebeuren, als je enkel op kleikorels kweekt heb je geen buffer.....

                Grtz.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                  Terra Vega is niet geschikt als je alleen op korrels kweekt. (terra betekend aarde) Je zou dan beter hydro voeding gebruiken.
                  15ml op 2L vind ik ook erg veel. Ik heb met Canna nooit meer dan 3ml/L gebruikt zonder problemen, ze raden 5ml/L aan.
                  Cannazym is geen voeding, het maakt juist nog eens extra voedingsstoffen vrij door afbreking van dode wortelresten, hiervan raden ze 2ml/L aan.

                  Streepje eronder, alles optellen, en dan weet je de uitkomst.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • ImmetJe
                    Stoner
                    • Aug 2010
                    • 23

                    #10
                    Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                    Hey,
                    Overvoeding dus? ik kweek niet op klei hoor. alleen een bovenlaagje tegen verdampen

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                      Dus je kweekt op aarde, en daar heb je 10 Liter water in gemikt ?
                      Typisch, spoelen op aarde ?....degene van wie je dat advies hebt gehad zou ik niet te serieus nemen.

                      Qua voeding weet ik het niet. Ik denk dat je ruim boven de EC 2 zit maar je plantjes zien er niet eens zo slecht uit volgens mij.
                      Toch zijn we het er wel over eens dat het geen supergrote dikke struiken zijn die veel voeding nodig hebben, toch ?
                      Die lichte plekjes kunnen ook van een beestje komen die bij je op de lunch is geweest.
                      Als het niet verergert is het niet zo'n probleem.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • ImmetJe
                        Stoner
                        • Aug 2010
                        • 23

                        #12
                        Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                        Ok. nouja ze hebben de spoeling overleeft zover te zien. Niet meer doen dus?
                        maar ik moet nu een tijd niks meer geven? alleen water denk ik he? hoorde dat spa blauw n ph waarde van 6 had dus kan dit gewoon gebruiken?
                        Of zou ik bij eht water nu ook cannazym moeten geven of echt alleen water?

                        heb nog 2 foto's van het blad.:
                        IMAG0165.jpgIMAG0166.jpg
                        Last edited by ImmetJe; 27 September 2011, 18:31.

                        Comment

                        • Popos
                          Retired
                          • Feb 2011
                          • 217

                          #13
                          Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                          cannazym moet je echt nog niet zo vroeg geven hoor, gewoon overvoeding heb al veel dezelfde fout gemaakt oplette met te jonge plantjes

                          Cannazym breekt dode cellen af dacht ik zodat de de "dode" wortels blablabla, als nieuwe voeding kunnen opgenomen worden voor de nieuwe

                          Comment

                          • HJM
                            Wicked Grower
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2010
                            • 3714

                            #14
                            Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                            Cannazym zyn gewoon enzymen. En geen voeding.
                            Ik weet ook niet zo goed wat je daar nu mee wil.

                            Je geeft veel te veel voeding (zouten)
                            Dat uitspoelen wat prima.
                            En nu geen pekelwater meer morsen op de bladeren
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment

                            • ImmetJe
                              Stoner
                              • Aug 2010
                              • 23

                              #15
                              Re: Bladprobleem. hulp gevraagd

                              hahaha dus kan cananzym beter niet meer geven denk je? dat bladprobleem komt dus voor teveel voeding met cannzym?

                              Comment

                              Bezig...