Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vlekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vlekje

    Korting op 420shop
    gisteren trof ik volgend vlekje aan.



    Ik trof vandaag nog ergens een kleiner vlekje aan. Iemand een idee wat het kan zijn?
    Greetzz

    #2
    Geen paniek, komt af en toe eens voor zo een vlekje. Kan komen door mischien even met je nagel de cellen van het blad te beschadigen of door waterdruppels of ... Gewoon goed in de gaten houden dat het niet erger word dan moet er een twee diagnose gesteld worden.

    Grtz

    Comment


      #3
      k, thx. Ik dacht al dat ik met beestjes zat die ik niet zag
      Greetzz

      Comment


        #4
        Jeugdpuistjes zullen we maar zeggen
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Er zijn er toch al verschillende bijgekomen :/
          Greetzz

          Comment


            #6
            Tijd voor tweede diagnose, heb je foto .

            Grtz

            Comment


              #7
              k, hier enkele foto's
              3 van mijn planten hebben er wat last van.
              vant 1tje is het probleem niet echt vrij erg.
              Eerst 2 foto's van de ene plant die er last van heeft. Verschillende bladen vertonen dit probleem (niet allemaal dus). Een van de eerste blaadjes vertoont wel veel van die bruine vlekjes, maar dan in klein formaat (foto 2).
              De 3de foto is van mijn plant met rare bladen (mijn vlekjesplant zie kweekverslag) Die heeft er eigenlijk ook het meest. Hij heeft zelf een uitgedroogd puntje, en ik denk nochthans genoeg water te geven (soms denk ik wel te veel water :/ )





              Last edited by Painkiller; 14 November 2008, 02:42.
              Greetzz

              Comment


                #8
                Ik vermoed dat het magnesium tekort is maar geen zorgen.

                Magnesium in de plant is mobiel. Bij een gebrek worden de bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) afgebroken en wordt magnesium naar de jonge delen getransporteerd. Deze afbraak van het bladgroen uit zich dan in roestbruine vlekjes en/of vage, wolkachtige gele vlekken (chlorose) tussen de nerven. Uit de oudste bladeren kan magnesium moeilijker onttrokken worden: het zit kennelijk te vast ingebouwd in de organische stof. Een licht magnesiumtekort heeft weinig effect op de bloei, ondanks dat de vruchtvorming de magnesium gebreksymptomen verergert.

                Bestrijding gebeurt preventief met magnesiumhoudende meststoffen en curatief door bespuiting met bitterzout
                Controleer de temperatuur, vochtigheid, EC en de pH van de grond of het substraat.
                Is er een tekort vastgesteld kun je het beste spuiten met 2% oplossing van bitterzout
                Bemesting via de wortels: Anorganisch: bitterzout (op hydro), kieseriet (op grond). Organischoude, verrotte) stal-, kalkoenenmest.
                Corrigeer eventuele oorzaken: Bij een te lage pH < 5 bij teelt op grond;magnesiumhoudende kalkmeststoffen

                Comment


                  #9
                  Greetzz

                  Comment


                    #10
                    Ik heb toch nog het idee dat dit niet volledig over is. Heb al enkele keren vloeibaar bitterzout meegegeven. De eerste keer verleden woendsdag. Dus ik denk dat ik toch resultaat zou moeten krijgen.

                    Het probleem doet zich niet altijd hetzelfde voor. De ene hebben vlekje op het blad, maar hier en daar is het alsof de punten uitdrogen (bij de kartels) .Ik ga enkele voorbeelden geven met foto's.

                    Wat op de eerste foto zichtbaar is, is mij een raadsel. Ik heb alleen vermoedens dat dit verder gaat evolueren tot het uitdrogen van de kartels.



                    Hier een foto in lichte vorm. Het valt mij op dat dit telkens aan de buitenkant van het blad voordoet.



                    Hier dan een iets ergere vorm



                    En tenslotte een blad die er erg aan toe is. Zo is er maar 1. Wel moet ik bijvertellen dat de wind van de ventilator daar een heel tijdje veel op geblazen heeft.

                    Greetzz

                    Comment


                      #11
                      Ik denk niet dat het Magnesiumtekort is want bij mij was het een Magnesiumtekort en ik heb dan ook bitterzout toegevoegd en het stopte binnen de 3 dagen. Het zag er ook compleet anders uit, hier even een link naar de topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pje-t2511.html
                      Excuses dat ik je niet verder kan helpen maar ik kan je toch al zeggen dat ik niet denk dat Mg aan de basis van het probleem ligt....

                      Greetzzz

                      Jona

                      Comment


                        #12
                        Heb je dit bij enkel die ene plant of heb je meerdere staan en hebben zij dit ook ?

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Er staan er 8. 4 big bangs, 4 sour jacks. De big bangs hebben het allemaal (de ene wat erger dan dan de andere). Vandaag zie ik dit nu ook op de grootse sour jack, en op een andere heel lichtjes

                          Denk je aan een ziekte? Groeien doen ze nog

                          Ik steek er ook nog een foto bij om te tonen welke 2 planten het (nog) niet hebben (rode pijltjes)
                          Wat kun je trouwens doen tegen het residu dat vernevelen achterlaat? Ik heb vandaag tegen beestjes gesproeid, zoals je op de foto kunt zien is er heel wat achtergebleven (ze blinken zo een beetje)



                          Ken iemand dit? Vraag mij af hoe het kan helpen http://www.pireco.nl/nl/Pireco-Ecolo...ladvlekken.php
                          Last edited by Painkiller; 27 November 2008, 21:57.
                          Greetzz

                          Comment


                            #14
                            Zou dat geen kalk van in je water kunnen zijn? Aangezien dat niet verdampt blijft het achter op de bladeren denk ik, al ben ik dit niet helemaal zeker. Het lijkt me niet zo kwaadaardig dus moet dat wel okee zitten. Misschien eens sproeien met ontkalkt water (wat uit je wasmachine komt dacht ik, m'n moeder doet dat altijd in haar strijkijzer omdat het ontkalkt is zegt ze...) Je plantjes staan er anders wel mooi bij en het probleem lijkt me niet zo erg toch? Blijkbaar weet niemand wat het is dus zal het wel niet zo erg zijn hoop ik. Je planten lijden er niet onder zeg je dus zal het wel geen erg zijn .
                            Je kan dat spul misschien eens proberen maar als het dan slechter uitvalt dan nu dan ben je ook niet vooruitgegaan he. Zou gewoon afwachten en als het niet erger wordt dan laten zijn...

                            Greetzzz

                            Jona

                            Comment


                              #15
                              Maar het is niet de kalk die mij zorgen baart Het zijn gewoon die domme vlekken. Ze zien er inderdaad goed uit, maar als je van dicht kijkt zie je toch dat niet alle bladen even mooi zijn. Als ik van ieder blad met het een probleem een foto zou moeten nemen, zou ik toch wel een tijdje bezig zijn Het toont zich idd niet op elk blad.

                              Ik zit denk (soms) dat het is van te veel water te geven (of overbemesting). Al ben ik dit niet zeker. Ik heb nu 3 dagen geen water (en voeding) gegeven, en zien er nog altijd goed uit (dus tekort hadden ze zeker niet ). Als ze gaan slapen morgenochtend ga ik ze nog wat visemulsie geven.
                              Heeft te veel water geven nog andere effecten dan juist wortelrot. Bij het overpotten heb ik geen rare dingen gezien aan mijn wortels

                              Ik heb trouwens geen waterontkalker, dus zou ik demi-water moeten kopen, maar ik heb hier al rare dingen gelezen over demi-water Ook versta ik niet hoe water die uit een wasmachine komt zomaar ontkalkt kan zijn
                              Ik verzuur mijn water die ik vernevel altijd naar pH 6. Ik vraag mij eigenlijk af of dit wel nodig is? Ook las ik dat sommige mensen een druppeltje dreft bij het water doen :s waar is dit dan goed voor?
                              Greetzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X