Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn bladprobleem

    Korting op 420shop
    Ik ben een nieuwe kweker dat met een probleem zit.
    Ik heb 2 plantjes en bij beiden zie ik hetzelfde fenomeen. Ik dacht dat het wel over zou gaan naarmate de tijd rijpt maar nu begin ik me toch zorgen te maken.
    Ik heb enkele foto's in macro genomen en zoals je zelf kan zien zijn de blaadjes aan het vergeelen waardoor ze na een (redelijk lange)tijd afvallen. Het gebeurd enkel met de onderste. De vergeeling begint altijd op de bladpunten en gaat dan langzaam naar binnen. De groei lijkt me normaal te gaan want je ziet ze dagelijks de verschillen. De plant is al 10 weken oud. En ik heb een mannetje en een vrouwtje.
    Is dit ernstig en wat kan ik er aan doen.
    Wel even zeggen dat de zwarte spikkels vogelpoep is een vogel moest per see men plant raken

    Hier de foto's met macro genomen dus zoomen is mogenlijk!

    Deze foto's zijn van een week geleden!
    aw4a0136.jpg
    aw4a0134.jpg
    aw4a0129.jpg
    aw4a0128.jpg
    aw4a0122.jpg

    Dit zijn afbeeldingen van gisteren:
    250857_3675823648260_1437895777_n.jpg
    179132_3675823288251_176166605_n.jpg

    Dit zijn foto's van de blaadjes die ik er heb afgeknipt:
    Snapshot_20120621.JPGSnapshot_20120621_1.JPG

    Ik hoop dat ik het zo duidelijk mogenlijk heb gemaakt.

    Alvast bedankt
    Asske

    #2
    Re: Mijn bladprobleem

    Ik zie paarse stelen, geel blad, ik gok een N-tekort of ze staan te nat.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Mijn bladprobleem

      Wanneer staan ze te nat?

      Comment


        #4
        Re: Mijn bladprobleem

        Er is hier een of andere Monty (weedooknietwiedatis), en die heeft ook bladproblemen gekend, na lang wikken en wegen besloot hij daar maar een stukje aan te wijden in van zijn colums in het Jointje Draai forum-Journaal onder de noemer Monty's Bladprobleem Oplosser (zo mooi gevonden die titel), hierbij de link ernaar: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...monty%27s+blad

        Succes, anders hem persoonlijk ff aanschieten in de box

        Comment


          #5
          Re: Mijn bladprobleem

          Deze heb ik inderdaad gevolgd maar er lijken mij meerdere overeen te komen en daarom ben ik niet zeker :p

          Comment


            #6
            Re: Mijn bladprobleem

            Te nat is wanneer je water geeft voordat de grond kurkdroog is tot op vingerdiepte. Sla je vinger eens in de potgrond en als het vochtig voelt: geen water geven. Gemiddeld geef je een plant op kamertemperatuur (+/- 23 graden) maar eens in de anderhalve week water. Ik denk dat daar een goede verklaring kan liggen. Een N-tekort heeft bijna dezelfde symptomen als overbewatering.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X