Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is dit?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb het volgende probleem op 2 van mijn plantjes ik denk dat ik gewoon te veel voeding heb gegeven maar ik weet dit niet zeker aangezien dit pas me 2e kweek is.
    IMG_0105.jpgIMG_0106.jpgIMG_0107.jpg
    hoop dat jullie het hierop wel kunnen zien wat het is.
    alvast bedankt,
    Nils

    #2
    Re: Wat is dit?

    ziet er inderdaad zoiets uit, maar kan je wat meer info geven? welke grond, lamp , hoeveel voeding geef je, hoeveel water geef je, aarde altijd nat, temp, lv ?

    Comment


      #3
      Re: Wat is dit?

      ze staan op gewone potgrond. ik heb een 400wat hps lamp. ze moesten 2x per week voeding volgens de verpakking ik heb dit per ongeluk 4x gedaan met 0,5 per liter.ik geef de planten iedere dag 150ml water. aarde is s'nachts nat en s'middag droog. temp ligt tussen de 20-25 graden en lv is 40-50%

      Comment


        #4
        Wat is dit?

        0,5 ml per liter dan? Je setup en je andere waardes klinken nogtans goed... Je lv mag wel wat hoger in het begin maar denk niet dat het daaraan ligt, wat is de npk waarde van je potgrond?

        Comment


          #5
          Re: Wat is dit?

          0,05ml mijn fout. ehm die is tussen de 7,5 en 8 krijg deze niet goed omlaag. iemand een advies hiervoor. en wat is de max. lv voor in de bloei.

          Comment


            #6
            Re: Wat is dit?

            je verteld rare dingen hoor, een luchtvochtigheid van 7.5 en 8? normaal zit je luchtvochtigheid tussen de 45 en 65 ofzo.... hangt er een beetje vanaf in welke fase je zit, in het begin hoog, naar mate de bloei vorderd verminderen, maar je voeding daar begrijp ik het ook nog niet helemaal, 0.05ml per liter? dus een halve milliliter voor 10 liter water, dat is wel erg weinig, hehehe ik heb canna voeding en van mij is het 40ml a 50 ml per 10 liter... kijk nog is goed wat je geeft want geen van je waarden kunnen volgens mij ;p

            Comment


              #7
              Re: Wat is dit?

              de ph van de grond is 7,5-8 en de lv is bij mij nu 50-55% staan nu 2 weken in de bloei en ik zal nog eens kijken naar de verhouding van voeding. wat is die npk wat je bedoelt?

              Comment


                #8
                Re: Wat is dit?

                stikstof forsfor calium gehalte, staat meestal wel ergens op de zak je ph is wel wat aan de hoge kant, probeeer het tussen 5.8 en 6.5 te hebben ,ik probeer altijd rond de 6.0 te zitten...

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is dit?

                  als je slechte grond koopt kun je opname problemen hebben zeker met goedekope grond en goede grond van tuinzaak zit meestal rond de 5.8-6.5 ph

                  als je nog es grond koopt best effe de ph controleren en meestal de duurste 10 euro zaaienstekgrond nemen omdat het neutraal is voor kleine planten

                  het is makkelijker kweken met goede grond want anders kom je later wel es in de problemen als je niet weet wat voor meuk erinzit en die ph is zeer slecht voor grond

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is dit?

                    Lijkt idd overvoed en te nat te staan.

                    Comment

                    Bezig...
                    X