Wat is dit?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nils23
    Stoner
    Member
    • Jul 2012
    • 20

    #1

    Wat is dit?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb het volgende probleem op 2 van mijn plantjes ik denk dat ik gewoon te veel voeding heb gegeven maar ik weet dit niet zeker aangezien dit pas me 2e kweek is.
    IMG_0105.jpgIMG_0106.jpgIMG_0107.jpg
    hoop dat jullie het hierop wel kunnen zien wat het is.
    alvast bedankt,
    Nils
  • Smowkie
    Elite Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 2684

    #2
    Re: Wat is dit?

    ziet er inderdaad zoiets uit, maar kan je wat meer info geven? welke grond, lamp , hoeveel voeding geef je, hoeveel water geef je, aarde altijd nat, temp, lv ?

    Comment

    • Nils23
      Stoner
      Member
      • Jul 2012
      • 20

      #3
      Re: Wat is dit?

      ze staan op gewone potgrond. ik heb een 400wat hps lamp. ze moesten 2x per week voeding volgens de verpakking ik heb dit per ongeluk 4x gedaan met 0,5 per liter.ik geef de planten iedere dag 150ml water. aarde is s'nachts nat en s'middag droog. temp ligt tussen de 20-25 graden en lv is 40-50%

      Comment

      • Smowkie
        Elite Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 2684

        #4
        Wat is dit?

        0,5 ml per liter dan? Je setup en je andere waardes klinken nogtans goed... Je lv mag wel wat hoger in het begin maar denk niet dat het daaraan ligt, wat is de npk waarde van je potgrond?

        Comment

        • Nils23
          Stoner
          Member
          • Jul 2012
          • 20

          #5
          Re: Wat is dit?

          0,05ml mijn fout. ehm die is tussen de 7,5 en 8 krijg deze niet goed omlaag. iemand een advies hiervoor. en wat is de max. lv voor in de bloei.

          Comment

          • Smowkie
            Elite Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 2684

            #6
            Re: Wat is dit?

            je verteld rare dingen hoor, een luchtvochtigheid van 7.5 en 8? normaal zit je luchtvochtigheid tussen de 45 en 65 ofzo.... hangt er een beetje vanaf in welke fase je zit, in het begin hoog, naar mate de bloei vorderd verminderen, maar je voeding daar begrijp ik het ook nog niet helemaal, 0.05ml per liter? dus een halve milliliter voor 10 liter water, dat is wel erg weinig, hehehe ik heb canna voeding en van mij is het 40ml a 50 ml per 10 liter... kijk nog is goed wat je geeft want geen van je waarden kunnen volgens mij ;p

            Comment

            • Nils23
              Stoner
              Member
              • Jul 2012
              • 20

              #7
              Re: Wat is dit?

              de ph van de grond is 7,5-8 en de lv is bij mij nu 50-55% staan nu 2 weken in de bloei en ik zal nog eens kijken naar de verhouding van voeding. wat is die npk wat je bedoelt?

              Comment

              • Smowkie
                Elite Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2011
                • 2684

                #8
                Re: Wat is dit?

                stikstof forsfor calium gehalte, staat meestal wel ergens op de zak je ph is wel wat aan de hoge kant, probeeer het tussen 5.8 en 6.5 te hebben ,ik probeer altijd rond de 6.0 te zitten...

                Comment

                • OnlineAlien
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2009
                  • 90

                  #9
                  Re: Wat is dit?

                  als je slechte grond koopt kun je opname problemen hebben zeker met goedekope grond en goede grond van tuinzaak zit meestal rond de 5.8-6.5 ph

                  als je nog es grond koopt best effe de ph controleren en meestal de duurste 10 euro zaaienstekgrond nemen omdat het neutraal is voor kleine planten

                  het is makkelijker kweken met goede grond want anders kom je later wel es in de problemen als je niet weet wat voor meuk erinzit en die ph is zeer slecht voor grond

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: Wat is dit?

                    Lijkt idd overvoed en te nat te staan.

                    Comment

                    Bezig...