Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

6e week bloei bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    6e week bloei bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben nu bezig met mijn eerste kweekje. Ik heb een Skunk #11 staan van dutch passion en een bagseed van Bubblelicious (Wat het eigenlijk niet is want de meid die in mijn hokje staat is duidelijk Sativa dominant)

    De Skunk is al een tijdje bezig met de oudere fanbladeren 'leeg te trekken' ik dacht eerst dat dit was omdat deze bladeren overbodig waren geworden. Nu dit steeds verder door trekt begin ik een beetje te twijfelen, vandaar dat ik het toch maar even navraag.

    De andere dame heeft sinds deze week last van twee bladeren met 'roestachtige' plekjes en een vergeling. Voor de rest ziet ze er gewoon gezond uit.

    IK kweek op de Special mix van Gold label en ben pas drie weken bezig met het geven van Canna Terra Flores (Eerste twee weken 20% van de aanbevolen dosis, deze week 30%).

    Meer foto's en een uitgebreidere voorgeschiedenis van mijn dames zijn te vinden in mijn kweekverslag: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-keukenkastje
    Attached Files

    #2
    Re: 6e week bloei bladproblemen

    Gewoon oude fanbladeren leegtrekken doen planten niet zomaar voor de grap of omdat ze "overbodig" zijn. Blad is nooit overbodig.
    Als ze de buffers in de onderste bladeren aanspreken, is dat een teken dat er een tekort in de aarde is.
    Doe je er niets aan, zal ze steeds meer blad-buffer aanspreken.

    Heb je groei gegeven, en zuur je af ?

    Een beetje AZ-Kalk zal wellicht helpen.
    Zonder de hele voorgeschiedenis te kennen zou ik zeggen dat het op een Calcium probleem lijkt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 6e week bloei bladproblemen

      Ik heb geen groeivoeding meegegeven omdat deze aarde redelijk zwaar voorbemest is. Ik heb ook niet afgezuurd (zal voor mijn volgende kweek wel een PH meter aanschaffen).
      Het lijkt wel of de dames beide een ander probleem hebben, de bagseed heeft de roestvormige plekken (eerste 2 foto's) en de Skunk vergeelt alleen.

      Kan ik nu het beste alsnog groeivoeding gaan geven om de tekorten op te vangen?
      Last edited by Infinite Weed; 23 November 2012, 09:03.

      Comment


        #4
        Re: 6e week bloei bladproblemen

        Ca buffer uitgeput.

        Comment


          #5
          Re: 6e week bloei bladproblemen

          Ik ben dit weekend niet bij mijn plantjes geweest en de Bubblicious vertoont inderdaad duidelijke Ca gebrekken (heb natuurlijk even het een en ander erover gelezen) ik zal vandaag even kijken of ze bij de Welkoop oid Calciumnitraat hebben. In welke dosis moet zoiets dergelijks toegevoegd worden? En wat is een goed alternatief als ze geen calciuimnitraat hebben?

          De Skunk heeft gedurende het weekend echter geen enkel bruin plekje op de bladeren gekregen maar vergeelt wel verder. Is dit dan ook een Ca gebrek of ligt het eerder aan een gebrek aan N? Ik zal hier vanmiddag een foto van uploaden.

          Alvast bedankt voor de reacties!

          P1010658.jpg
          Last edited by Infinite Weed; 26 November 2012, 14:09. Reden: Foto toegevoegd

          Comment


            #6
            Re: 6e week bloei bladproblemen

            ziet er naar uit dat se allemaal van hetzelfde last hebben. volg QnQ ze tips dan komen ze er wel

            Comment


              #7
              Re: 6e week bloei bladproblemen

              Bedankt voor de reactie Ik heb net Ca 15% van Bio Nova bij de growshop opgehaald (lag vandaag op mijn route, de bouwmarkt niet) Ik neem aan dat dit gewoon gemengd kan worden met mijn bleivoeding? Ik was van plan om 1ml/l te gaan gebruiken (die hoeveelheid stond bij een ander topic over een Ca tekort) hoelang moet ik dit supplement ongeveer mee geven?

              Ik zal in ieder geval een paar foto's hier posten als mijn planten weer bijtrekken.
              Last edited by Infinite Weed; 26 November 2012, 22:26.

              Comment

              Bezig...
              X