Bladproblemen 3/4e week bloei

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jack Flash
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2011
    • 10

    #1

    Bladproblemen 3/4e week bloei

    Korting op 420shop
    hoi,

    M'n Royal Dwarf heeft sinds kort wat last van een bladprobleem. De onderste bladeren beginnen lichtgroen tot geel te verkleuren en hangen slap, en dit niet enkel de grote, maar ook de kleine/nieuwere blaadjes. De plant zelf doet het overigens erg goed en nergens problemen behalve onderaan...
    Volgens Monty's Bladproblemenoplosser zou het een stikstof tekort moeten zijn? Kan iemand dit bevestigen? En hoe is dit op te lossen?
    Ik kweek onder een 250W plug & grow, lv bedraagt zo'n 49% en geef Canna Terra Flores, Bloeibooster, Cannazym en Pk 13/14.

    Hier enkele foto's;
    IMAG0132.jpgIMAG0127.jpgIMAG0128.jpgIMAG0130.jpgIMAG0123.jpgIMAG0125.jpgIMAG0133.jpg

    Alvast bedankt!
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Bladproblemen 3/4e week bloei

    Bloeibooster én PK 13/14 ?
    Da's hetzelfde toch ?

    Het zou idd een stikstoftekort kunnen zijn. Of is het een licht tekort ?
    Ze zien er erg gestrekt uit, hangt je lamp niet veel te hoog ?
    Stikstof zit in groeivoeding.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Jack Flash
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Feb 2011
      • 10

      #3
      Re: Bladproblemen 3/4e week bloei

      Hoi QNQ,

      Ik bedoel Canna Boost accelerator en Pk 13/14. Volgens het kweekschema van Canna kunnen die samen worden gegeven, enkel wordt aangeraden om de Pk13/14 slechts een week of 2 te geven.
      Ik denk niet dat het een licht tekort is, aangezien andere bladeren op dezelfde hoogte het wel goed doen... De lamp hangt slechts op zo'n 11 cm (wat al te laag is...)
      Hoe kan ik een stikstoftekort oplossen?

      Alvast bedankt voor je reactie!

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Bladproblemen 3/4e week bloei

        Oke, maar die blaadjes zitten meer dan 11cm van de lamp af he..
        Canna pk13/14 mag je maar een week geven trouwens.

        Ik zou een paar keer minder Terra flores geven, en er wat Vega voor in de plaats erbij doen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Jack Flash
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Feb 2011
          • 10

          #5
          Re: Bladproblemen 3/4e week bloei

          Jup, die zitten er natuurlijk verder vanaf.. Heb Pk 13/14 ongeveer een week/half gegeven dus hiermee stop ik nu volledig. Zal eens proberen de Flores te vervangen door de Vega.
          Merci voor de tip!

          Comment

          • Jack Flash
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Feb 2011
            • 10

            #6
            Re: Bladproblemen 3/4e week bloei

            Helaas nog niet echt een verbetering gemerkt sinds ik nu opnieuw Vega in de plaats geef, in tegendeel... Enig idee hoe ik dit nog zou kunnen verhelpen?

            Comment

            Bezig...