Bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #16
    Re: Bladprobleem?

    Eenmalig meegeven en dan aankijken wat het doet. Kan paar dagen overheen gaan voor je verbetering ziet. Het verpotten zal ook een boel kunnen oplossen.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #17
      Re: Bladprobleem?

      Als je na 9 dagen in verse grond al een Mg tekort hebt, zal het wellicht eerder een blokkade zijn door andere oorzaken.
      Met bitterzout als bladvoeding lap je dat snel, maar daarna misschien eens afvragen wat de echte oorzaak is ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • West2010
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • May 2010
        • 418

        #18
        Re: Bladprobleem?

        Misschien staat je kluit te nat, dat kan ook een Mg-blokkade veroorzaken
        En misschien kun je eens de ph bij de wortels meten, dat doe je bijv. d.m.v
        pvc elektrabuis, die kun je dan in de pot steken tot onderen, het onderste gedeelte
        grond is het belangrijkst(daar zitten je drinkwortels)
        Dat doe je in een mok ofzo verhouding 3/4 grond en 1/4 demiwater, goed roeren
        en een paar uur wegzetten, nogmaals goedroeren en dan je ph meter er in steken.
        Je kunt het evt. ook eerst door een niet gebleekte koffiefilter filteren
        Demiwater is neutraal, als je dat niet hebt, kun je ook gewoon water aanzuren
        naar ph 7.0(=neutraal) ne dat gebruiken

        Comment

        • diploide
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 152

          #19
          Re: Bladprobleem?

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
          Eenmalig meegeven en dan aankijken wat het doet. Kan paar dagen overheen gaan voor je verbetering ziet. Het verpotten zal ook een boel kunnen oplossen.
          Bedankt, ga ik direct proberen! Dank u.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Als je na 9 dagen in verse grond al een Mg tekort hebt, zal het wellicht eerder een blokkade zijn door andere oorzaken.
          Met bitterzout als bladvoeding lap je dat snel, maar daarna misschien eens afvragen wat de echte oorzaak is ?
          Ik denk dat het vooral te maken heeft met de soort en het harde water hier (veel kalk)? Kan dat de oorzaak zijn?
          Ik heb deze soort weleens vaker gehad en ook bladproblemen gehad.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door West2010
          Misschien staat je kluit te nat, dat kan ook een Mg-blokkade veroorzaken
          En misschien kun je eens de ph bij de wortels meten, dat doe je bijv. d.m.v
          pvc elektrabuis, die kun je dan in de pot steken tot onderen, het onderste gedeelte
          grond is het belangrijkst(daar zitten je drinkwortels)
          Dat doe je in een mok ofzo verhouding 3/4 grond en 1/4 demiwater, goed roeren
          en een paar uur wegzetten, nogmaals goedroeren en dan je ph meter er in steken.
          Je kunt het evt. ook eerst door een niet gebleekte koffiefilter filteren
          Demiwater is neutraal, als je dat niet hebt, kun je ook gewoon water aanzuren
          naar ph 7.0(=neutraal) ne dat gebruiken
          Mijn potten zijn aan alle kanten geperforeerd voor (luchtbevording van) de wortels: nat kunnen ze nauwelijks staan. De bakken zijn ook niet loodzwaar.

          Ik ga kijken of ik de ph meter nog eens kan lenen van een vriend en dan raporteer ik dat zo snel mogelijk hier terug. Bedankt voor je berichtje.
          Last edited by diploide; 23 February 2013, 16:36.
          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #20
            Re: Bladprobleem?

            En hoe reageert ze¿

            Comment

            • diploide
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 152

              #21
              Re: Bladprobleem?

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
              En hoe reageert ze¿
              Zal zo een foto schieten

              twee waren al een beetje toegetakeld (achter -> lijkt op stikstof tekort?), maar de rest ziet er weer redelijk groen uit Ze groeien i.i.g. als kool.


              De temperatuur was de laatste paar dagen ook 17.4 graden (min.)
              Heeft het zin om een keramisch kacheltje met thermostaat aan te schaffen om mijn kamer te verwarmen?

              Zoiets: http://www.bol.com/nl/p/tristar-kera...0000011789500/
              Last edited by diploide; 27 February 2013, 16:52.
              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #22
                Re: Bladprobleem?

                Heeft het zin om een keramisch kacheltje met thermostaat aan te schaffen om mijn kamer te verwarmen?
                De plantjes zullen het waarderen. Je stroomleverancier echter ook! Goed bedenken of dat al die stroom wel waard is.

                Mooi dat ze opt bitterzout reageren. We kijken op de achtergrond mee.

                Comment

                • diploide
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 152

                  #23
                  Re: Bladprobleem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                  De plantjes zullen het waarderen. Je stroomleverancier echter ook! Goed bedenken of dat al die stroom wel waard is.

                  Mooi dat ze opt bitterzout reageren. We kijken op de achtergrond mee.
                  Bedankt voor de hulp en interesse. Ze staan er gelukkig weer goed bij.

                  De dames beginnen wel behoorlijk uit te dijen
                  Wat fijn als ze volwassen worden...
                  {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                  Comment

                  • SirSmokeAllot
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 1968

                    #24
                    Re: Bladprobleem?

                    Nice job diploïde.
                    pas op met een kacheltje voor de stroomrekening,lv en dat individuele plantjes nt te warm gaan krijgen.
                    Maar als je het goed hebt, dan krijg je idd wel wat terug v je plant.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment

                    • diploide
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2012
                      • 152

                      #25
                      Re: Bladprobleem?

                      Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot
                      Nice job diploïde.
                      pas op met een kacheltje voor de stroomrekening,lv en dat individuele plantjes nt te warm gaan krijgen.
                      Maar als je het goed hebt, dan krijg je idd wel wat terug v je plant.

                      Grtz $iR
                      Bedankt voor je berichtje
                      Het kacheltje gaat een uurtje in de middag aan, om de dip op te vangen van de cv en staat daarbij in een grote kamer. Dus ik hoef mijzelf niet zoveel zorgen te maken over de luchtvochtigheid, stroomrekening (750w) en warmte (zit ook een regelbare thermostaat in).

                      Min. 19.2 (41%)
                      Max 28.6 (52%)

                      Kan het kwaad om over een weekje nogmaals bitterzout te gebruiken?
                      Ik had ook nog andere vragen:

                      1) De growshop zei dat de grond voeding bevat voor 3 weken. Hoe kan ik dan het beste voeding geven? Elke week een klein beetje opbouwen (heb geen zin in tekorten)?
                      2) Moet ik de onderste takjes dieven? Die krijgen toch nauwelijks licht en dat is verspilde energie in mijn opinie - of bezorgd dit teveel stress?
                      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                      Comment

                      • FlintStoned
                        Banned
                        • Oct 2012
                        • 5580

                        #26
                        Re: Bladprobleem?

                        Kan het kwaad om over een weekje nogmaals bitterzout te gebruiken?
                        Ik had ook nog andere vragen:

                        1) De growshop zei dat de grond voeding bevat voor 3 weken. Hoe kan ik dan het beste voeding geven? Elke week een klein beetje opbouwen (heb geen zin in tekorten)?
                        2) Moet ik de onderste takjes dieven? Die krijgen toch nauwelijks licht en dat is verspilde energie in mijn opinie - of bezorgd dit teveel stress?
                        Een teveel aan Mg heb je niet zo heel snel. Een tweede gift, mits daar een week tussen zit, zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Maar gezien je ook nieuwe aarde hebt zou ik er eens mee wachten en me plant goed blijven observeren.

                        Na de overpot hebben ze dan eerst voor een week of 2 meer dan voldoende. Dan kan je met halve dosis starten en goed je plant blijven bekijken. Ondervoeding is makkelijk op te lossen een overvoeding brengt blijvende schade. Dus langzaam opbouwen en goed blijven kijken is het devies.

                        Als je boven je net voldoende volgroeit blad hebt Kan alles onder het net weggedieft worden. Hier moet je dus nog even mee wachten.

                        Comment

                        • diploide
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2012
                          • 152

                          #27
                          Re: Bladprobleem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                          Een teveel aan Mg heb je niet zo heel snel. Een tweede gift, mits daar een week tussen zit, zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Maar gezien je ook nieuwe aarde hebt zou ik er eens mee wachten en me plant goed blijven observeren.

                          Na de overpot hebben ze dan eerst voor een week of 2 meer dan voldoende. Dan kan je met halve dosis starten en goed je plant blijven bekijken. Ondervoeding is makkelijk op te lossen een overvoeding brengt blijvende schade. Dus langzaam opbouwen en goed blijven kijken is het devies.

                          Als je boven je net voldoende volgroeit blad hebt Kan alles onder het net weggedieft worden. Hier moet je dus nog even mee wachten.
                          Bedankt voor de constructieve feedback! Daar kan ik wat mee.

                          1) Ik zal nog even wachten met een tweede gift magnesium, ze staan er immers al gezond bij

                          2) Voeding ga ik denk ik wel langzaam meegeven: ze staan onderhand namelijk al 2,5 a 3 weken in deze grond. Ik denk dat ik op een kwart begin, want de aanbevolen dosis van de producent vind ik nogal merkwaardig veel.

                          3) Dieven wacht ik nog even mee tot het netje vol is (al zal dat niet lang meer duren als het zo doorgaat).

                          4) Ik heb trouwens ook nog CO2 tabs liggen: heeft dat toegevoegde waarde?
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment

                          • West2010
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • May 2010
                            • 418

                            #28
                            Re: Bladprobleem?

                            CO2 tabs van NoMercy? Daar kun je gewoon iedere keer een klein stukje van afbreken
                            en in je voedingwater gooien, het helpt de wortelgroei en als het warm is
                            kan je plant ook nog extra CO2 via de wortels krijgen

                            Comment

                            • diploide
                              Chronic Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2012
                              • 152

                              #29
                              Re: Bladprobleem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door West2010
                              CO2 tabs van NoMercy? Daar kun je gewoon iedere keer een klein stukje van afbreken
                              en in je voedingwater gooien, het helpt de wortelgroei en als het warm is
                              kan je plant ook nog extra CO2 via de wortels krijgen
                              Ja klopt. Dan ga ik dat ook maar eens meegeven
                              Zal over enkele dagen nog eens een foto maken.
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment

                              • SirSmokeAllot
                                Super Grower
                                MemberLucky Member
                                • Sep 2008
                                • 1968

                                #30
                                Re: Bladprobleem?

                                Volgens mij helpt het ook wel om je ph in de bodem stabieler te houden (zolang je er niet in overdrijft uiteraard...)

                                Grtz $iR
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...