Bladprobleem?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • diploide
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2012
    • 152

    #31
    Re: Bladprobleem?

    Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot
    Volgens mij helpt het ook wel om je ph in de bodem stabieler te houden (zolang je er niet in overdrijft uiteraard...)

    Grtz $iR
    Oke, bedankt. Weten we dat ook weer
    Zal dadelijk nog eens een update posten; het begint een aardig bosje te worden

    Moet ik trouwens het voedingsschema van BioNova gewoon weer volgen met voeding?
    Staan nu ongeveer 1.5 week in de bloei.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


    Oke, bij deze!
    Last edited by diploide; 5 March 2013, 18:34.
    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #32
      Re: Bladprobleem?

      Ik zouze nu inderdaad gewoon volgens schema bloeivoeding gaan geven, misschien iets onder de aanbevolen verhouding gaan zitten.

      Comment

      • diploide
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 152

        #33
        Re: Bladprobleem?

        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
        Ik zouze nu inderdaad gewoon volgens schema bloeivoeding gaan geven, misschien iets onder de aanbevolen verhouding gaan zitten.
        Oke bedankt. Denk dat ik ongeveer 75% van de aangegeven dosis ga pakken. Ben nu aan het opbouwen.
        Ik vind ze rechts -vergeleken met links- nog wat 'lichtgroen'.

        Ik ga trouwens de laatste paar weken pas pk 13+14 geven.
        Op het voedingsschema staat vanaf week 1 bloei, maar dat resulteerde vorige keer in een flink stikstof tekort
        Last edited by diploide; 8 March 2013, 09:15.
        {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

        Comment

        • diploide
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 152

          #34
          Re: Bladprobleem?


          Ik ga ze denk ik maar vanavond dieven: het begint namelijk een volle jungle te worden
          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

          Comment

          • diploide
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2012
            • 152

            #35
            Re: Bladprobleem?

            Hmm heb niet zo goed opgelet. Mijn planten begonnen aan de onderkant gelig te worden; stikstof tekort?
            Geef nu weer volgens het schema voeding, behalve pk 13+14 (heeft vorige keer mijn hele kweek verpest).
            {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #36
              Re: Bladprobleem?

              Denk eens eerder dat ze het blad offerd omdat het weinig licht ontvangt, alles onder je net krijgt te weinig licht en kan weg.

              Comment

              • diploide
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2012
                • 152

                #37
                Re: Bladprobleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                Denk eens eerder dat ze het blad offerd omdat het weinig licht ontvangt, alles onder je net krijgt te weinig licht en kan weg.
                Dat zal weleens kunnen ja Ze groeien i.i.g. erg hard, staan er lekker groen bij en de topjes beginnen te komen. Het begint wel een echte jungle te worden haha. Ik hoop dat de rek er binnenkort wel uitgaat, want het net begint aardig vol te raken en ik wil ze zo min mogelijk stress bezorgen.

                Links is toen ik thuiskwam. Rechts is wat later, waarbij alles weer netjes vastgemaakt zit.
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #38
                  Re: Bladprobleem?

                  Scrognet fungeert zo meer als steunnet. maar staat ook te vol om te scroggen, ghihi. succes verder ziet er gezond uit hoor.

                  Comment

                  • diploide
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2012
                    • 152

                    #39
                    Re: Bladprobleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                    Scrognet fungeert zo meer als steunnet. maar staat ook te vol om te scroggen, ghihi. succes verder ziet er gezond uit hoor.
                    Ja dat klopt inderdaad Helaas beginnen mijn planten behoorlijk geel te worden, vooral de onderkant en grote bladeren. Het bladerdek boven blijft nochtans groen, met uitzondering van 1 plant.

                    Heb echt het gevoel of die voeding te sterk is... en dat er teveel kalk in het water zit.
                    Vorige keer gebeurde precies hetzelfde.
                    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #40
                      Re: Bladprobleem?

                      Je blad onderin vangt gewoon erg weinig licht. De plant offerd dan deze bladeren. ZE kosten haar meer aan onderhoud dan ze haar opleveren dus ze trekt alle mobiele voedingselementen eruit en kurkt het blad af. Das heel normaal hoor bij wat grotere planten die dicht op elkaar staan. Je kan het vergelijken met een dennenbos. daar zie je ook enkel bovenin nog groen.

                      Comment

                      • diploide
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2012
                        • 152

                        #41
                        Re: Bladprobleem?

                        Weer even een kleine update:

                        pic20130406113124.jpg
                        Ze gaan vrij hard, maar de bladpuntjes begonnen een beetje te vergelen. Daarom maar een weekje alleen water gegeven. Toch vind ik ze er geel/lichtgroen uit zien? Moet ik mijn voeding nu opvoeren of het nog rustig aan doen?

                        Ze groeien ook nog steeds door... lol. En omdat ik niet elke dag thuis ben komen ze dan in de warme luchtstroom van de ventilator onder de lamp (foto2).

                        Ze krijgen momenteel:
                        700 ml per dag/per plant
                        Sannies bacto
                        CO2 tabs
                        4ml/L BioNova Supermix

                        Max. 27.1°C (52%)
                        Min. 19.4°C (51%)

                        Lijkt wel een PH blokkade?
                        Last edited by diploide; 6 April 2013, 10:51.
                        {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                        Comment

                        • West2010
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • May 2010
                          • 418

                          #42
                          Re: Bladprobleem?

                          Of misschien teveel water gegeven, dan gaan ze er ook zo uitzien

                          Comment

                          • General
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2012
                            • 919

                            #43
                            Re: Bladprobleem?

                            Beetje claw ook zie ik....

                            mobile message

                            Comment

                            • diploide
                              Chronic Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2012
                              • 152

                              #44
                              Re: Bladprobleem?

                              Dat klauw komt doordat de ventilator warme lucht over de plant blies, waardoor zij uitgedroogd raakt.

                              Over het water geven : ik heb elfde keer gevoeld aan de potten of ze droog waren , maar ik ga er eens beter op letten. Bedankt allemaal.

                              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment

                              • General
                                Senior Grower
                                MemberLucky Member
                                • Apr 2012
                                • 919

                                #45
                                Re: Bladprobleem?

                                Toch opletten met claw want dit is slecht voor je bud productie.....

                                mobile message

                                Comment

                                Bezig...