Welk tekort
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Tags: Geen
-
Naar mijn idee Magnesiumtekort, lijkt heel sterk op wat ik had en kwam ook zo plots op toen ze net in bloei stonden.
Naar de apotheker en Magnesiumsulfaat halen, ook wel bitterzout, Engels zout, Epsomzout, MgSO4 genoemd. Wat oplossen in water en blijvend water geven met dit in opgelost...
Even mijn topic hierover:
http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pje-t2511.html
Greetzzz
JonaComment
-
Comment
-
Pain,
ik vind het nog altijd iets mysterieus vinden hoor. Als ik er naar kijk lijkt het precies of het een mengeling is tussen Mg en Ca tekort. Ik zou niet durven zeggen dat het perfect lijkt op mijn Magnesiumtekort paar weken terug. Al moet je me wel gelijk geven dat de vorm van de vlekken (op het blad onderaan centraal) wel sprekend gelijken op die van mijn probleempje. Zo de typische vorm van langwerpige vlekken die net tussen de nerven lopen van het blad. Beginnend aan de toppen van het blad.
Je geeft nu bitterzout maar hoeveel juist? Want ik weet nog dat ik redelijk wat gaf. En dit elke dag, probleem was over na 1 week reeds. Denk 1 à 2 soeplepels per liter en ze konden het wel hebben m'n plantjes. Magnesiumoverschot kan niet direct veel kwaad dacht ik ergens te lezen hebben dus misschien wat verhogen
.
Bobo zal er misschien wel raad mee weten
Veel succes met de mysterieuze ziekte
Comment
-
hehe, het is al niet mijn eerste mysterieuze ziekte
Je zegt dat het lijkt op een mengeling tussen Mg en Ca tekort, dit zit ik eigenlijk ook al heel de tijd te denken. Daarom weet ik niet goed wat ik er mee moet doen, teveel mg kan leiden tot een ca tekort geloof ik.
Ik ben de volgende dagen "Canna Calcium CA 15%" verwachtende, dus zal ik dit nog eens toevoegen.
Ze staan nu bijna 1.5 week in bloei, dus ik veronderstel dat het nog geen kwaad kan om wat bladvoeding te geven? Ik zou graag nog wat Mg toedienen, maar niet in de grond, ik ben bang dat ik er teveel zal geven dan
Ik gaf mee wat op de fles staat, 2 ml / liter. Maar ik heb dit wel niet elke dag gebruikt.GreetzzComment
-
hmm, het is zwart-wit folie voor in de moestuin. Ik heb de verpakking niet meer, maar er stond iets op met kolen
GreetzzComment
-
-







Comment