Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

1 lob blaadje na ontkieming?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 lob blaadje na ontkieming?

    Korting op 420shop
    Hee,

    ik heb de white russian van huismerk wietzaadjes ontkiemt en nu heeft hij maar 1 lob blad ? kan deze dan nog wel normaal groeien ?

    Foto-0013.jpg

    #2
    Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

    Kijk es of er nieuwe scheutjes aan het groeien zijn?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

      Licht er op. Veel licht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

        okee bedankt voor de reacties hij staat nu onder een 36 watt tl buis ik hou hem in de gaten

        Comment


          #5
          Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

          lob blaadjes zijn niet belangrijk zover ik weet.....licht veel licht is altijd goed

          succes!!
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

            Lobblaadjes zijn wel degelijk belangrijk. Deze bevatten al het reserve z-meel wat ze om kan zetten in suikers voor de respiratie zolang alles boven de grond nog een sink is en geen source. Na boven de grond komen is het bladgroen in het lobblad en de steel het enigste waar ze energie mee kan maken. De steel vraagt echter nog meer energie dan deze maakt voor de groei. Node 1 die al opgesloten licht tussen de lobblaadje is eerst ook een sink (suikervrager) en kost de plant dus meer energie dan deze oplevert. Dit blijft zo tot het eerste ware blad voor 2/3 is uitgegroeid dan slaat het om naar een source (suiker maker) Pas dan blijft er netto fotosynthese over. Tot die tijd moet ze het dus doen met de reserves die opgeslagen liggen in de lobbladeren. Mist je plantje er 1 dan heeft ze het de eerste dagen best wel zwaar en er drijgt gevaar van uitputting. Dus idd veel licht erop en wat geduld. Alles zal vertraagt gaan nu totdat je eerste ware blad voor 2/3 is uitgegroeid. Dan komt alles weer in een stroomversnelling. Node 2 geeft dan 3 vingerblad en node 3, 5 vingerblad als ze het goed doet. Als dit eerste 5 vingerblad voor 2/3 is uitgegroeid gaat alles nog een versnelling hoger omdat je nu veel meer netto fotosynthese over houd.

            Dus om nu te zeggen dat lobbladeren er niet toe doen Hmmm. Zonder lobblad zou er helemaal niks gebeuren. Dus koester ze.

            Comment


              #7
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

                Komt wel goed met de White Russian. Oersterk soort. Ik heb precies dezelfde zaden gehad vorige kweek, dus als je info wil vraag t!

                Comment


                  #9
                  Re: 1 lob blaadje na ontkieming?

                  Okee allemaal bedankt voor de reacties! hij staat nu gewoon 18uur per dag onder een 36 watt tl buis en ik hoop dat het goed komt het lijkt nu nog steeds of hij stil staat maar ik geef hem tijd

                  Comment

                  Bezig...
                  X