blad probleem randen worden bruin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • marc
    Senior Stoner
    Member
    • Nov 2008
    • 42

    #1

    blad probleem randen worden bruin

    Korting op 420shop
    Kan iemand me helpen de bladeren van men plantjes verkleuren sterk ?
    Ik denk te nat ?
    mijn lamp son tia.... 400 W hangt ongeveer 1m a 1.20 m boven de plantjes en 18uur aan en 6uur uit .
    de temperatuur in de kast is met de lamp aan tussen de 22 a 25 C
    Luchtvochtigheid tussen de 40 a 55 procent sproei de kast maar krijg deze niet hoger .
    Wie weet er raad !!!!

    20081227_9.jpg

    20081227_6.jpg

    20081227_5.jpg
    Last edited by marc; 27 December 2008, 18:44.
  • DaZeD
    Gandhi Ganjamaster
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 466

    #2
    Zou het kunnen dat je te veel voeding gegeven hebt?
    Als ze zo jong nog zijn hebben ze nog niet te veel voeding nodig.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    Comment

    • Biggrower
      Retired
      • Dec 2008
      • 73

      #3
      Lv is wat te laag...
      deze moet je in de groei proberen te krijgen naar ca. 65%
      Leg bakjes met een doek in en giet er water bij...
      Ik heb in me kleine groeitent ook nog geen luchtbevochtiger staan,
      ik doe dit ook op deze manier en het lukt me perfect zo.

      Zie kweekverslag :http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...-47-t2948.html
      Bij de volgende foto's zul je deze zien staan.
      Last edited by Biggrower; 27 December 2008, 22:11.

      Comment

      • DaZeD
        Gandhi Ganjamaster
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 466

        #4
        Als het de LV is kan je gemakkelijk met wat doorschijnende plastic en bamboestokjes een soort tentje er rond maken, dan gaat de LV tot 99%, de waterdamp staat dan op het plastic.
        Dat doe ik altijd bij mijn zaailingkes tot ze twee a drie weken ver zijn, dat lukt heel goed zo.

        Gewoon dagelijks eens openen om te luchten.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment

        • marc
          Senior Stoner
          Member
          • Nov 2008
          • 42

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door DaZeD
          Zou het kunnen dat je te veel voeding gegeven hebt?
          Als ze zo jong nog zijn hebben ze nog niet te veel voeding nodig.
          Ik heb ze nog geen voeding geven ,
          maar om de 2 dagen wortelsimulator de halve dosid als vermeld op her potje ?

          Comment

          • Jona
            Retired
            • Jun 2008
            • 2797

            #6
            Geen wortelstimulator meer geven. Dat mag maar eenmalig . Die fout maakte ik ooit ook toen ik begon
            Gewoon puur water geven vanaf nu, het waait wel over, al moet je wel wat geduld hebben .
            En soms is de concentratie die op het flesje staat nog te zwaar, ook de helft ervan, dat komt wel eens vaker voor. Het komt wel in orde!

            Greetzzz

            Jona

            Comment

            • marc
              Senior Stoner
              Member
              • Nov 2008
              • 42

              #7
              Ik heb kleine tentjes van doorzichtige plastiek folie over men plantjes gemaakt en de LV is nu 77 % .
              Jona ik zal je advies opvolgen door alleen zuiver water te geven , ik geef wel kraantjes water , heb geen ph meter de grond waar ze in staan is all-mix .
              groetjes en bedankt voor je reacktie op mijn vraag !

              Comment

              • Jona
                Retired
                • Jun 2008
                • 2797

                #8
                Indien mogelijk je zuurtegraad van je water eens meten. Die is meestal 7pH en dat zou 6pH moeten zijn eigenlijk. Niet dat het veel kwaad kan maar je kan er een groeirem door krijgen. Had ik ook voor... Wat handig is om het te meten is zo'n pH-testsetje van 5eu bij je tuincentrum. Kan je 80metingen me uitvoeren en is nog schappelijk in prijs. Op een halve pH nauwkeurig dus je kan mooi meten of je rond de 6 zit of niet. Mocht je er teveel boven zitten dan voor 5eu een flesje pH- Kopen, ook vrij goedkoop en de moeite waard. Maar zover is het natuurlijk nog niet .
                Veel succes!

                Comment

                • Biggrower
                  Retired
                  • Dec 2008
                  • 73

                  #9
                  Anders kan je SPA reine (blauwe) kopen, die is op de kop : 6.2

                  Comment

                  • Damn nice
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 595

                    #10
                    Heb je je planten geplant in stek grond of in potgrond?

                    In potgrond zit namelijk voeding, en in stekgrond niet of heel weinig geloof k.

                    De plante hebbe genoeg voeding uit hun zaadje zelf voor eventjes en door de potgrond misschien overvoeding, maar dat trekt later wel bij, ik plant mijne ook gewoon in potgrond.

                    Greetz

                    Comment

                    • Urban
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2008
                      • 4104

                      #11
                      staan de kachel of de windwaaier er niet te dicht op??

                      Comment

                      • marc
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Nov 2008
                        • 42

                        #12
                        de kachel staat er wel dichtbij heb ze ingesteld op 21 graden .
                        ventilator voor koeling onder de lamp stond niet in men kast .
                        de bladen werden terug beter heb nu een fout gemaakt denk ik door te nevelen met water waar een beetje voeding in zat (1/2 van de dosis zoals vermeld)nu krijgen 2 plantjes het terug .
                        ik denk dat ze verbrand zijn .
                        ik denk dat ik niet meer mag nevelen met de lamp aan ?

                        Comment

                        • Robba
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2008
                          • 809

                          #13
                          Je moet nooit nevelen met een lamp aan , Zelfs bij buiten kweek ga je pas sproeien als de zon van de plant is.

                          Grtz.

                          Comment

                          • marc
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Nov 2008
                            • 42

                            #14
                            vandaag ph meter gekocht milwaukee ph51 . het kraanwater dat ik gaf had een ph waarde van 8.5 kan het daardoor zijn dat de bladeren zo verkleurde ? Maar het zijn 2 van de 5 planten die het nog altijd hebben !
                            ik heb nu spa bruis (heeft een ph 4.5) gemengd met kraanwater tot een ph waarde van 6.2 mag dat ?
                            ik had graag wat advies .
                            ik dank u

                            Comment

                            • westport
                              Wicked Grower
                              420 MemberLucky Member
                              • Aug 2008
                              • 3847

                              #15
                              ph van 6.2 is prima.
                              grtz
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                              Comment

                              Bezig...