Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren vergelen?! Graag hulp verzocht! (foto's bijgevoegd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren vergelen?! Graag hulp verzocht! (foto's bijgevoegd)

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen. De gele verkleuring begon een paar dagen geleden bij de kiemplantjes, vervolgens ging het naar de bladeren daarboven, gister zelfs naar de 3e node (toch?!) met drievingerig blad en volgens mij zie ik aan de puntjes van de (5vingerige) blaadjes daarboven nu ook al verkleuring ontstaan. Daarbij zie ik op de stengel ook nog paarse strepen verticaal lopen (dit is ook op de foto te zien). Het probleem is dat ik deze verkleuring nu ook al bij de twee andere plantjes van deze grow zie optreden (3 cheesjes die ik tegelijk in de grond heb gezet). Nog verdere details: Ze hebben de eerste 2-3 weken van hun leven in een klein groeikastje gestaan, waar al mijn andere planten perfect zijn voorgegroeid. Ik heb er nu twee van de drie naar buiten gedaan, omdat ik bang was dat dit een ziekte was waarmee ze de rest konden aansteken ?!.

    Aangezien foto's meer zeggen dan woorden:
    IMG_2561.jpgIMG_2563.jpgIMG_2564.jpg

    Alvast bedankt!

    Ludoo
    In- & outdoor kweek 2013

    #2
    Re: Onderste bladeren vergelen?! Graag hulp verzocht! (foto's bijgevoegd)

    Er is hier een zeer interessant topic dat je kan raadplegen http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser
    Om het je gemakkelijk te maken, N tekort
    2) Steeltjes van grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden paars, al snel gevolgd door grotere bladeren in het midden en boven in de plant.
    - De plant als geheel is lichter van kleur.
    - Grotere bladeren in het onderste gedeelte van de plant worden lichtgroen van kleur. Verpaarsing van bladsteeltjes treedt nu ook op bij kleinere bladeren. Bij de meeste cannabis strains verschijnen typische verticale paarse strepen in de stengel.
    - Bladeren in onderste gedeelte van de plant vergelen verder en worden bijna wit van kleur. Tenslotte treedt er verwelking op en vallen de bladeren af.
    Groetjes wamy

    Comment


      #3
      Re: Onderste bladeren vergelen?! Graag hulp verzocht! (foto's bijgevoegd)

      Alaaf
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Onderste bladeren vergelen?! Graag hulp verzocht! (foto's bijgevoegd)

        Dankjewel wamy
        In- & outdoor kweek 2013

        Comment

        Bezig...
        X