Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

    Misschien had ik erbij moeten vermelden:


    -Ik heb sinds een 4 dagen een zwenk-ventilator in het kamertje staan die af en toe de plantjes lichtjes laat bewegen.

    -Ik gebruik nu een PH-meter, en geef ze nu om de 2 dagen 150ml water met ph 5.8. (eerst elke dag +- 100 ml)

    -Ik geef ze nu niet meer direct water bij de stam maar meer 3-4 cm van de stam af in een circeltje.

    -Ik heb voeding (korrels) in huis gehaald "Mairol green 14-12-14+iE" (gebruiks advies op verpakking: 250 gram toevoegen per 100 liter)

    -De ena laatste keer pak um beet 0.25 gram op een liter Mairol voeding gemengt

    -De laatste keer pak um beet 0.5 gram op een liter Mairol voeding gemengt

    -Ik laat het water nu een dag van tevoren staan om het chloor te laten verdampen.

    -Sproei sinds 2 dagen 5 of 6 keer per dag de bladeren nat.

    -Ik verdamp via een handoek 2 tot 3 liter water per dag in het kamertje.

    -Ik heb een luchtbevochtiger besteld, met elektronische temperatuur meter, en digitaal instelbare luchtvochtigheid met 5L water reservoir. (komt vandaag of morgen binnen)

    Nou is mijn brandende vraag:

    heeft het al zin om deze plantjes in de bloei te zetten?

    Mijn ingeving is ivm met het weer, nog 1 a 2 weken te wachten.

    Dan zijn ze bijna afgebloeit eind augustus, wanneer hier de temperatuur en luchtvochtigheid weer gaat dalen.

    Comment


      #17
      Re: Zijn de randen van mijn jonge wietbladeren bruin verkleurd door de hitte?

      Hoi,

      Ik heb de plantjes nu sinds 1 week op 12/12 staan, maar ik zie geen "groei spurt" zoals beschreven word in sommige berichten.
      Heb tijdens het verpotten 3 dagen terug wel wat wortels beschadigd vrees ik, maar ze zien er vandaag toch weer happy uit.

      De plantjes zijn nu nog ongeveer 10 a 12 cm hoog, en ze staan vandaag 6 dagen in de bloei.

      Word het nog wat met deze dames? of reken ik me al te rijk als ik zeg 10 gram per plantje droog?

      Hoe hoog kunnen deze meiden nog worden ?

      Ziet iemand nog iets geks aan deze dames (behalve 1 verband blad wegens verzakte spaarlamp)

      Groeten (bijna) Dooieplant

      1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

      Comment

      Bezig...
      X