Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

    *Gaaap* huw what's that........

    O Ja de planten.......kreun.....koffiiiieeee......

    Probleem heeft zich een beetje verspreid, een paar blaadjes hebben de nieuwste mode overgenomen.
    Zal strakjes ff een paar plaatjes schieten, verder kan ik toch niets doen, de planten zijn nog te nat.
    Wel heb ik het water in de ton afgezakt naar 5,8, dus 4 puntjes op de schaal zuurder.
    Ik wil vooralsnog niet verder naar beneden.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #32
      Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

      Ok..rustig aan maatje, kijk zo wel ff naar de foto's. Eerst rustig op gang komen. Kijken of we vandaag de oorsprong van je probleempje kunnen vaststellen. Het klinkt niet bemoedigend iig.

      Comment


        #33
        Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

        Daar zeg je het. "De planten zijn nog te nat."
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #34
          Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

          Goed toch de keuze gemaakt, ik heb Arthemis en pan van elkaar gescheiden.

          Nu kan ik de planten per geval bekijken en indien nodig behandelen.
          De aarde was redelijk vochtig, niet nat.
          Ik heb er tot mijn ellebogen ingezeten, dus je kan aannemen dat ik over bewatering wel gevoeld zou hebben.

          Ik was dit eigenlijk al een hele tijd van plan en ben, bij deze operatie, extra hard voor Arthemis geweest.
          Deze keuze heb ik gemaakt, omdat deze plant nog maar in de voorbloei staat en niet aan het bloeien is. (stress in de bloei)

          Arthemis na verpotten.jpg
          Ik vind deze plant er nog steeds als een mannetje uitzien....(heb ik ook in overweging genomen)

          Arthemis staat me een beetje versuft aan te kijken, laat de kopjes hangen, maar begint, zo te zien al weer bij te komen.
          De Fan-leafs staan echter nog overeind, dus het zal de schok zijn, zie hem later op de dag wel bijtrekken.
          Hij staat in ieder geval in de schaduw en krijgt een redelijke ventilatie door mijn terras Ventilator.


          De kopjes lijken, nu een half uurtje later, al weer overeind te komen. (kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk)
          Ik ga er echter niet bij zitten kijken, ga zo even boodschappen doen, laat de boel maar de boel.

          Pan lijkt van de hele operatie, niets gevoeld te hebben.
          Bladeren staan keurig overeind, ze lijkt naar de zon uit te rijken.

          Pan Tous Seulement.jpg

          Het enige wat ik nu nog voor haar moet doen is de aarde in de pot aanvullen.
          Persoonlijk denk ik dat door de aanvulling van de bodem, het probleem in totaliteit opgelost zou kunnen zijn.

          Goed wat heb ik nu met deze actie geleerd.
          Planten samen in een pot, worden geremd in de groei, dit is positief als je ze kleiner wil houden.
          Ook kun je ze nooit als apart geval behandelen.
          Pan was al een ruime week in de bloei, echter ik kon geen bloeivoeding geven daar Arthemis nog maar in de voor-bloei fase was.
          Dit is dus een heel erg groot nadeel.
          Last edited by Escargot; 16 August 2013, 10:49.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #35
            Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

            je hebt die ene getopt zie ik (vorige post , eerste foto) een keer in het begin en een keer later, hij hangt er een beetje slapjes bij , als ik jou was zou ik een stokje erin zetten voor ondersteuning

            JohnnyHaze

            Comment


              #36
              Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

              Nope een stokkie is voor bezorgde huisvrouwen.

              En wat je zegt, ze zijn allebij getopt Arthemis idd 2X

              Hij is al enorm aan het bijtrekken we zijn nu anderhalf uur verder...

              P1020517.jpg
              Last edited by Escargot; 16 August 2013, 12:00.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #37
                Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                haha oke , ja ik ben er zoeentje, ik zet overal stokken/touwtjes etc. bij om alles bij elkaar en van elkaar af te houden
                maar to the point, kijk ik net op mijn plant, zitten er dezelfde witte stipjes op.. op enkel een plant (volle grond 4 naast elkaar)
                maar zat ff te denken, zijn het geen tripsen? die veroorzaken ook van die witte puntjes, mmm zo nog ff alles checken

                Comment


                  #38
                  Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                  tripsen zou het kunnen zijn, zeker
                  Ik heb een dag of drie geleden al roofmijt uitgezet.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #39
                    Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                    nou hopen dat die klote beestjes weggaan en je probleem opgelost is , ik hoop dat ik nog wat decis van bayer heb liggen hier want die roofmijten zijn duur , die krengen kosten 30/40euro
                    ik zie ze gewoon zitten onderop het blad joh , is dat bij jou ook??

                    gr JohnnyHaze

                    Comment


                      #40
                      Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                      Niet echt, ik ben niet vreeslijk aangetast, de roofmijt heb ik bij de eerste verschijnselen uitgezet.

                      En Arthemis is aan het bijkomen van deze, drastische operatie.
                      Zij is met twee hoofdtoppen al weer naar het licht zoekkende.
                      De andere twee komen langzaam aan, omhoog.
                      De twee zij-takken hangen nog een beetje slapper. (dit lijkt mij echter normaal, de plant distribueert de voeding eerst naar de hoofd-top lijkt me)
                      Last edited by Escargot; 16 August 2013, 12:34.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #41
                        Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                        Hoe houd je die roofmijten op je plant?
                        Ze kunnen toch gaan en staan waar ze willen of in dit geval vreten waar ze willen?

                        Comment


                          #42
                          Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                          Daar lijkt het inderdaad op Vale, ik denk dat ze bij de buren zijn gaan eten, die hebben groene perzikluis op het menu staan

                          Ik denk dat de problemen hier ook mee opgelost zijn Vale.

                          Pan heeft een dikke 10 liter extra bodem gekregen, de oude bodem was vochtig doch niet droog.
                          De aarde voelt lekker aan en ruikt goed.

                          In die 10 liter bijgevoegde aarde moet meer dan zat voor haar te vinden zijn.

                          Groeimiddel kan dus weer in de keukenkast, tot volgend jaar.... hoop ik...(Arthemis is nog in de groei)

                          Echter laat dit topic nog even open, ik wil het nog even aankijken.
                          Last edited by Escargot; 16 August 2013, 15:01.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #43
                            Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                            Eet smakelijk zou ik zo tegen ze zeggen, alles wat ze wegvreten komt dan niet bij jou, dat scheelt dan wel weer
                            We kijken met je mee.

                            Comment


                              #44
                              Re: Is dit ijzer tekort door te hoge Ph???

                              ik ga een dezer dagen ook roofmijten kopen, bayer helpt niet echt bij mij, in ieder geval niet direct.

                              Comment


                                #45
                                Pan Bloem1.jpg Arthemis staand.jpg

                                Dit neemt natuurlijk niet weg dat Arthemis een lelijke plant blijft
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X