Overvoeding en aarde, wat doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #16
    Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

    Kan je snel even een foto maken zonder licht, ik kan de bladeren niet goed zien.

    En het lijkt idd op een stikstof overschot.
    De bodem kan ook onvoldoende lucht krijgen. (wat weer tegen de droge aarde ingaat)

    De grond is droog, kan je de wortels ook eens bekijken.

    Het is dus idd, spoelen,als dit gaat met deze aarde.

    Of overpooten in een wat lichtere aarde.
    Het laatste heeft het voordeel dat je een eventuele wortelbeschadiging kan bekijken.
    Last edited by Escargot; 11 November 2013, 18:27.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • Dieter Krause
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2013
      • 39

      #17
      Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

      Wanneer ik overpoote, makt dit de wortels kapot? Ik wil niet nog meer baschadigen.
      Wat betekenet "idd"?
      blad nieuw.jpgganz.jpg

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #18
        Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

        Als jij overpoot in lichtere aarde zal de voeding die in deze aarde is afvloeien naar die minder bemeste grond.

        Als je voordat je de plant verpoot even het potje rondom masseert, zal de wortelschade vrijwel nihil zijn.

        Overpooten zal zo veel voordelen hebben, het lost principe alle problemen op.
        Dit van voeding tekort naar voedingsoverschot.


        Inderdaad = idd sorry.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • Dieter Krause
          Senior Stoner
          Member
          • Sep 2013
          • 39

          #19
          Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

          Ik kan geen groter potjes nemen, darom moet ik aarde weghalen...

          Comment

          • Escargot
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4984

            #20
            Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

            Laat dat ook maar even zitten.

            Het kan gewoonweg niet.

            Een droge aarde, plantjes zijn te groot voor overvoeding, zeker als ze geen voeding krijgen.

            Ik zat me helemaal gek te peinzen omdat het gewoon geen logica heeft.

            Dit tot dat cookaap een mogelijkheid opgaf, toen ging er idd een belletje rinkelen.
            Ongedierte en hierbij bedoel ik Spint.

            Ik was veel te gefocust op de eerdere foto's dat ik niet op de later lette.

            Ik denk dat Spint jouw probleem is, misschien icm een ondervoeding, maar geen overvoeding en geen wortelprobleem.

            Het is mijn schuld dat jouw hulpvraag pas 24 uur later beantwoord kon worden.
            Ik had beter op de foto's moeten letten.

            kan je even nakijken of dit idd de uitkomst is?
            Last edited by Escargot; 11 November 2013, 20:46.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment

            • Dieter Krause
              Senior Stoner
              Member
              • Sep 2013
              • 39

              #21
              Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

              te laat voor nakijken, maar ik heb niets gezien.
              Dank jij voor de hulp, morgen weten wij het hopelijk

              Comment

              • Dieter Krause
                Senior Stoner
                Member
                • Sep 2013
                • 39

                #22
                Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                Ik zie geen spin.

                Comment

                • Dieter Krause
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Sep 2013
                  • 39

                  #23
                  Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                  Ik heb het probleem gevonden. pH in Drain was 4,0.
                  Ik zal uitzoeken, waarom het pH 4,0 was. Ik heb de perliet niet gewassen, maar kan ook de aarde zijn.
                  Groetjes Dieter

                  Edit: De hars druppels worden wit en bruin. Voor de dood ze rijpt snel tot een einde.
                  Last edited by Dieter Krause; 22 November 2013, 17:26.

                  Comment

                  • Wietefras
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2013
                    • 4374

                    #24
                    Re: Overvoeding en aarde, wat doen?

                    Zijn die Silver Haze planten niet altijd wel een beetje gevoelig voor "claw"? Of was dat Super Lemon Haze oid?

                    Trouwens, als je de pot laat opdrogen dan verhoogt dat de EC alleen nog maar meer. Maar goed, als je de drain gemeten hebt dan zal de pot wel knap nat staan.

                    Geweldig die "tensiometers" van sateprikkers Escargot Zal eens kijken of ik die ook op mijn Arduino kan aansluiten. Misschien met een webcam en een robotarm ofzo.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment

                    Bezig...