Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren zijn dor en hangen een beetje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladeren zijn dor en hangen een beetje

    Korting op 420shop
    beste,
    Ben effe geleden een nieuw kweekje begonnen OG Kush van RQS.
    deze waren alle 5 ontkiemt en staan nu 2 weken onder de 400 w hps
    maar van 2 planten zijn de bladeren wat donkerder en hard alsof ze uitgedroogt zijn,
    mijn luchtvochtigheid is wel laag en krijg deze niet boven de 45 %
    ik denk dat dit mijn probleem is maar kunnen er nog oorzaken zijn ze krijgen elke dag 150 ml water per plant min. of is dit ook wat te weinig ?
    alvast bedankt

    #2
    Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

    Foto? Aan de luchtvochtigheid zal het wel niet liggen. Vanuit zaad is dat niet zo belangrijk. Misschien dat die 150ml per dag wat te veel is, of ze staan te dicht onder de lamp.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

      Hard en uitgedroogd duid op overvoeding.

      Donker ook...

      in wat voor aarde staan de planten en welke voeding krijgen ze, ook vermelden hoeveel AUB.

      Ik wil echter wel graag een foto zien anders kan ik het niet met zekerheid zeggen.

      Eigenlijk wel, maar toch......
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

        Wij van Weedjewel denken de:

        Dezewarenalle5ontkiemtenstaannu2wekenonderde400whp smaarvan2plantenzijndebladerenwatdonkerderenhardal sofzeuitgedroogtzijn-eritus.

        Deze vraag is niet te beantwoorden, zonder extra info en foto's!

        Comment


          #5
          Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

          ja foto ga ik seffens nog proberen , ah dat wist ik niet , te dicht onder de lamp zou niet kunnen denk ik aangezien dit wel 50 cm is

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          overvoeding betwijfel ik,
          planten krijgen pas 3 dagen voeding van hesi en ze zagen er al wat slechter uit voordien dus misschien te laat met de voeding begonnen ben een belg en had het niet in huis daarmee. misschien mijn eigen fout
          de hoeveelheid die staat aangegeven op het kweekschema van hesi zelf

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
          Hard en uitgedroogd duid op overvoeding.

          Donker ook...

          in wat voor aarde staan de planten en welke voeding krijgen ze, ook vermelden hoeveel AUB.

          Ik wil echter wel graag een foto zien anders kan ik het niet met zekerheid zeggen.

          Eigenlijk wel, maar toch......
          overvoeding betwijfel ik,
          planten krijgen pas 3 dagen voeding van hesi en ze zagen er al wat slechter uit voordien dus misschien te laat met de voeding begonnen ben een belg en had het niet in huis daarmee. misschien mijn eigen fout
          de hoeveelheid die staat aangegeven op het kweekschema van hesi zelf
          foto ga is seffens proberen

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          en de plantjes zijn al week 3 vanplaats 2 mijn excuses
          DSC_0290.jpgDSC_0291.jpgDSC_0292.jpgDSC_0293.jpg
          Last edited by royalcheese1grow; 4 December 2013, 00:29.

          Comment


            #6
            Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

            Dat lijkt op te nat. Bijvoeding kan inderdaad geen kwaad, maar laat de grond eerst wat uitdrogen. Tenminste, als dat zo is, jij kunt het beste de potten wegen. Ze blijven ook zo slap hangen na een waterbeurt?
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

              Pak je potten eens op en vol of ze zwaar of licht zijn zo weet je of je plant genoeg water heeft 150 perdag is weinig
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                Op welke grond staan ze? Het helpt ons om te kunnen zeggen indien voeding reeds nodig is of niet.

                Ze zien er wat slapjes uit. Die 150 ml water daags is misschien niet voldoende.
                Als je je pot opheft, weegt deze dan zwaar of eerder licht?

                Denk persoonlijk eerder te droog i.p.v. te nat.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                  dry.gif

                  Foto zonder HPS aub.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                    ja de donkere blijven wat meer hangen na de waterbeurt terwijl sommige wel terug mooi recht komen.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    niet zo licht ook niet zo heel zwaar ik gebruik gewone potgrond van het tuincentrum dat ik nog had staan dus dat weegt al wel wat meer en zit geen voeding in zoals potgrond van de growshop.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    hoop dat dit jullie wat duidelijkheid kan geven, staan op gewone potgrond dat ik nog had staan van het tuincentrum de potten wegen niet zo heel veel maar ook niet weinig

                    DSC_0294.jpgDSC_0295.jpgDSC_0296.jpgDSC_0297.jpgDSC_0298.jpgDSC_0302.jpgDSC_0303.jpgDSC_0305.jpg

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Gamm; 4 December 2013, 14:31.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                        oke dan zal ik ze straks wat meer water geven, ja de voeding is vandaag pas dag 4 dus misschien dat het stilletjes aan gaat beteren, dat hoop ik toch

                        ik zet mijn planten ook op 16/8 vanplaats 18/6 na dit weekend nog 1 week en dan wou ik de bloei beginnen of zou ik deze al vroeger doen ?

                        Comment


                          #13
                          Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                          Daar kies je zelf voor. Ik zou ze persoonlijk nog een weekje groei geven onder 18/6 en dan ineens op 12/12.

                          Ze zien er uit als bijna zuivere indica planten dus groeien ze na de omschakeling maar weinig door.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                            heb ze vandaag 300 ml gegeven zoals gamm zei dus we zullen zien,
                            maar mijn luchtvochtigheid blijft schommelen tussen de 20 en 45 % max. hoe komt het dat ik deze niet naar boven krijg zelfs niet met luchtbevochtiger?
                            zou persoonlijk graag deze ook op orde krijgen
                            Zou het kunnen helpen als ik mijn luchtbevochtiger in de kamer zet inplaats van in de tent ?
                            Last edited by royalcheese1grow; 4 December 2013, 19:58.

                            Comment


                              #15
                              Re: bladeren zijn dor en hangen een beetje

                              Draait de centrale verwarming hard?
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X