Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen wat is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen wat is dit?

    Korting op 420shop
    Ik heb een plant gestekt die 2/3 weken in de bloei en na 2 maanden reveggen eindelijk begint te groeien.
    Twas een experimentje waarvan dit stekje alleen het heeft overleeft.

    Hij groeit nu wel goed en je kan het nieuwe topje al zien groeien.
    IMAG0502.jpg
    Alleen de bladeren van de eerste sets die de plant vanaf stek al had beginnen beschadigingen op te lopen en ik weet niet wat het is. De rest van de plant ziet er prima uit. 1 blad heeft een brandgaatje van een ledlamp die te dichtbij was denk ik, maar
    die andere vinger begint helemaal viesgeel te verkleuren en dat nieuwe blaadje begint nu ook gele vlekjes te krijgen.

    Ik heb spint gezien, ik heb een wit vliegje gezien en ook een wit kruipend beestje dat door me aarde heen kruipt maar tot nu toe sporadisch.

    Die beestjes pak ik wel aan, maar ik weten of dit geen schimmelvorming is ofzo?
    IMAG0505.jpg

    #2
    Re: Bladproblemen wat is dit?

    Dit wordt niks... Vuilbak

    Zo goed als alles wat mis kan gaan is hier waarschijnlijk het geval.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen wat is dit?

      Dit zou bij mij ook helaas in de klikko vliegen, je zal nogal wat moeten sproeien voor het allemaal terug gezond te krijgen met de beestjes, denk dat je beter gewoon een nieuw zaadje kiemd met verse grond ?

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen wat is dit?

        ja dat is wel de makkelijke weg, ik probeer juist ervaring op te doen door een ziek plantje weer te regeneren tot een topplant, als dat uberhaupt mogelijk is,
        maar daar kom ik gauw genoeg achter

        Moeder natuur gooit nix weg dus ik probeer een kleine ziek meisje beter te maken ipv weg te doen snappie
        Ik heb er wel hoop in omdat de plant verder er best prima uitziet, maar ik ben helaas geen ervaren kweker dus ik zal het allemaal nog moeten ondervinden.
        ik hou jullie op de hoogte als het plantje weer kerngezond is

        thnx voor de input guys fijne feestdagen

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen wat is dit?

          Nou het leek er op dat ze het beter ging doen, maar begin nu wel twijfels te krijgen,
          kheb wat meer foto's gezet mss helpt dat
          IMAG0284.jpgIMAG0286.jpgIMAG0287.jpgIMAG0288.jpgIMAG0291.jpgIMAG0293.jpgIMAG0293.jpgIMAG0294.jpg
          bespoten vanwege paar insect probleemjes, daarna visemulsie en wortelvoeding gegeven. Ik geef nog geen groeivoeding.
          Dan gebeurt nu dit..
          IMAG0295.jpgIMAG0296.jpgIMAG0297.jpgIMAG0298.jpgIMAG0299.jpgIMAG0300.jpgIMAG0300.jpgIMAG0301.jpgIMAG0302.jpgIMAG0303.jpgIMAG0304.jpgIMAG0305.jpg

          de luchtventilatie was wel minimaal, ph geen idee , twas nieuwe aarde met mss wat nicotine en knoflook spray wat erin was gespoeld.
          Vind het nog steeds zonde om weg te gooien...

          Tips iemand?

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen wat is dit?

            Damn, wat een gedrocht
            Zou er echt geen tijd, geld en moeite meer in steken.

            Tips kan ik niet geven want het is een hopeloos geval.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen wat is dit?

              Oorspronkelijk geplaatst door Toproller View Post
              ...ik probeer juist ervaring op te doen door een ziek plantje weer te regeneren tot een topplant, als dat uberhaupt mogelijk is...
              Onder optimale omstandigheden is dat geen probleem.
              Had er HPi boven gehangen op 20/4, luchtige aarde/cocos gebruikt, alleen water/wortelstim, juiste pH en een schoon hok zonder beestjes, dan had je nu een prima plant gehad.
              Maar had je een zaadje in de grond geduwd, had je nu ook al een plant met toppen gehad.

              Vergeet niet je hok+inhoud schoon te maken voor je er weer een plantje in zet, nadat je klaar bent met dit project dus.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen wat is dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door Toproller View Post
                Moeder natuur gooit nix weg dus ik probeer een kleine ziek meisje beter te maken ipv weg te doen snappie
                Moeder natuur gooit wel dingen weg. Planten die te zwak zijn om te overleven gaan ... dood.

                Ik had er ook zo eentje bij in de buitenkweek. Vervormde bladeren en ellende. Die had ook last van een rouwvarenmug plaag. Zal hetzelfde probleem geweest zijn dan. Al was die plant bij voorbaat al wat kreupel. Ging alleen maar van kwaad tot erger.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen wat is dit?

                  amaaai, weggooien die handel, zou er zelf geen tijd en energie meer aan verspillen!!!
                  Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladproblemen wat is dit?

                    ok ja ik hoopte dat i nog wat zou gaan doen, khad idd een zaadje in de grond kunnen steken in de zelfde tijd ja haha, maar kheb het iig
                    geprobeerd. Ben toch benieuwd hoe die plant als volwassen plant eruit zou zien maar ja mss andere keer weer een proefje

                    thanx voor de reacties en fijne jaarwisseling allen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladproblemen wat is dit?

                      Deze zou er precies hetzelfde uitgezien hebben als haar moeder.
                      Stekken noemen ze ook wel clonen

                      Fijne jaarwisseling, denk om je vingers !
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladproblemen wat is dit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Deze zou er precies hetzelfde uitgezien hebben als haar moeder.
                        Stekken noemen ze ook wel clonen

                        Fijne jaarwisseling, denk om je vingers !
                        Nou dat mag ik hopen want de moeder gaf potente toppen lekker hoor
                        daar doe ik al die moeite voor

                        ze leeft trouwens nog en ziet er veel gezonder uit , groeit wel wat trager dan normaal maar ja toch nog een volgende ronde haze

                        Ben nog ff aan het bedenken om gewoon af te bloeien tussen me nieuwe kweek of moederplantje maken, stekken en guerilla doen in mei

                        IMAG0551.jpg

                        ik ben wat lst aan het toepassen gewoon blaadje vastgeplakt op de potrand , ze heeft een dikke stam voor zon kort plantje
                        en ze staat nu onder de hps op 18/6, heeft ze veel meer aan dan die flut tl-buis, nu moet ze gaan knallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladproblemen wat is dit?

                          denk dat je beter meer van deze drinkt om iets van effect te hebben !!!!
                          Hoe ga jij afbloeien op 12/12 wanneer je nieuwe ronde 18/6 nodig heeft.
                          Een beetje bizar hoor allemaal!!!!
                          Alsnog succes !!!
                          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladproblemen wat is dit?

                            nou ik kan je eerlijk zeggen dat deze haze niet onder doet voor coffeeshop haze en ik ben een "echte"smoker durf ik wel te zeggen.

                            en 12/12 en 18/6 tegelijk in dezelfde tent ? ja alles kan maar zo complex is mijn opzet nog lang niet
                            op dit moment staat mijn tent in de groei , ik kan dus nog vanalles doen met dit plantje , straks afbloeien of verder laten groeien in apart hok als moeder.

                            ja ik ben heel wat aan het experimenteren zo ga ik eenmaal te werk, hopelijk leer ik er wat van
                            Je moest eens weten hoe ik deze heb laten wortelen bovenop een kamerlamp voor de bodemwarmte met een 3wled looplamp bovenop de tupperware bak waar ze in zat lol
                            tis wel gelukt, Ja dit meisje wilt blijven leven

                            het wordt wel steeds proffessioneler dus vooruitgang is er, straks ga ik mensen hier tips geven haha

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladproblemen wat is dit?

                              Neem er een paar stekken van voordat je ze op 12/12 zet, want anders ben je straks weer een half jaar bezig met reanimeren.
                              Zou ze dus zeker nog flink laten groeien zodat je er mooie stekken van kunt knippen.

                              Of ze geschikt is voor guerilla weet je zelf. Je weet hoe lang ze bloeien.
                              Reken dat aantal bloeiweken vanaf half september en bedenk of ze voor de winter klaar zijn.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X