extreem veel blad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • thedocter
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Feb 2014
    • 3

    #1

    extreem veel blad

    Korting op 420shop
    Hoi
    Ik ben hier nieuw op het forum.
    Ik heb een vraag ik heb extreme veel blad aan mijn plant
    wat moet ik doen laten zitten of plukken en wat kan de oorzaak zijn van extreme veel blad

    mvg,
  • chemmie
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2013
    • 1535

    #2
    Re: extreem veel blad

    Blad in je toppen? Wat bedoel je precies? De oorzaak kan mogelijk water en voeding zijn. Maar dat is normaal. Als je een foto post is het een stuk duidelijker.

    Ervanuitgaand dat je veel blad in je toppen hebt kan... Heeft de ene plant meer dan de andere. Naarmate de bloei vordert worden de toppen wel dikker maar dan niet met blad.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment

    • thedocter
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Feb 2014
      • 3

      #3
      Re: extreem veel blad

      Hoi,

      Nee niet in de toppen gewoon het blad van het plant zelf. alle planten het zelfde het is een dicht gegroeid oerwoud heb dit nog nooit zo gezien. zou het kunnen e veel frisse lucht?

      thnx

      Comment

      • Nik
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2013
        • 2207

        #4
        Re: extreem veel blad

        Dat ligt gewoon puur aan je strain, de bladeren plukken zou het stomste zijn wat je kan doen.
        Want volgens mij zijn de bladeren de motor van de plant....
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment

        • chemmie
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2013
          • 1535

          #5
          Re: extreem veel blad

          Gewoon lekker laten zitten. Niks mis mee alleen maar een goed teken. Mijn 1e plant was ook ongelooflijk compact en vol met bladeren. Ik wil wel een foto zien!
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment

          • reiko
            Gandhi Ganjamaster
            MemberLucky Member
            • Sep 2010
            • 455

            #6
            Re: extreem veel blad

            fotootje zou hier op zich wel interessant zijn
            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

            Comment

            • dutchboy84
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2014
              • 111

              #7
              Re: extreem veel blad

              goede middag ben nieuw hier zal me even netjes voorstellen bjorn

              ik wilde eigenlijk een topic opstarten over het plukken omdat de meningen hierover nogal verdeeld zijn
              ten eerste je blad heeft een aantal functies zoals zuurstof en thc ontwikkeling , maar als alles dicht gegroeid is komt er onder in minder licht nu heb ik een jaar gekweekt vijf planten zonder te plukken had hierbij een droge opbrengst van 470/560 gr onder 2x 400 lampen nu ben ik meer dan een jaar aan het plukken/trimmen gegaan ik haal al het grote en middel blad weg dit doe ik ongeveer na 2 weken 12 uur ook haal ik alle kleine topjes flusjes noem ik het weg zeg maar van onder af tot boven 20 cm je hebt toch niks aan dit kleine spul als je je wiet naar de schop brengt dan klagen ze er over en drukte me prijs een beetje dus dacht haal het weg die energie die de plant daar niet meer in hoeft te stoppen die gaat naar boven ik kreeg inderdaad mooiere toppen , na dat ik de planten geplukt heb zet ik ze terug span een netje trek ze lekker uit elkaar en na twee weken zal je zien dat je weer genoeg blad hebt wat je laat zitten groeit door sommige schrikken nogal wat ik doe met de plant, maar bij de shop zijn ze blij met mijn kwaliteit dus ik zal toch wel iets goed doen en mijn droge opbrengst is nu 580/660

              Comment

              • markvr6
                Advanced Stoner
                Member
                • Oct 2013
                • 56

                #8
                Re: extreem veel blad

                je moet je wiet niet naar de shop brengen maar zelf roken!

                Comment

                • Cookaap
                  Elite Grower
                  • Dec 2011
                  • 2730

                  #9
                  Re: extreem veel blad

                  Grote volgroeide bladeren moet je niet plukken, die zorgen juist voor de voedingsstoffen voor je plant dmv fotosynthese.
                  Kleine jonge blaadjes die nog volgroeid moeten worden verbruiken juist energie, ze moeten immers groot worden.

                  Als je die blaadjes plukt dan gaat de energie die normaal voor dát blaadje zou gebruikt worden naar je toppen.
                  Dus geen grote bladeren plukken.

                  Dit principe wordt duidelijk als je dit artikel leest.

                  Comment

                  • Shiva Ketama
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2014
                    • 867

                    #10
                    Re: extreem veel blad

                    Mijn gedacht is er anders over gasten. Ze hebben idd hun nut de grote fans maar als die teveel licht versperren voor de onderkant, en je wil mooie nuggs onderaan, snoeien die grote fans. Als je in groei zit en ze groeien te hard, kan je die fans ook amputeren.
                    Moet je wel goed op plant kunnen inspelen, want zonder die fans bij een tekort of lock van voeding, zal het er niet gemakkelijk op worden om ze in leven te houden.
                    Teveel blad heeft nadeel dat er teweinig luchtcirculatie is met stinkende boel tot gevolg.

                    Comment

                    • dutchboy84
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2014
                      • 111

                      #11
                      Re: extreem veel blad

                      ik zeg al de meningen zijn hier nogal over verdeelt als je ziet hoe ik ze trim krijgen sommigen van jullie een hart aanval hahahaha ik heb wel foto's maar weet niet hoe ik ze hier kan plaatsten

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      IMAG0509.jpgIMAG0511.jpgIMAG0515.jpgIMAG0517.jpgIMAG0519.jpg ik zal over een paar weken het eind resultaat laten zien

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: extreem veel blad

                        Als je onderin mooie buds wil heb je sowieso meer licht nodig.
                        Een topje op anderhalve meter van 400W wordt echt geen keiharde grote bud als je blad weghaalt.
                        Mini topjes onderin weghalen noemen we dieven, dat heeft wel effect, maar dieven is niet blad weghalen.

                        dutchboy, dit forum is niet voor broodkwekers.

                        ..Wees maar trots op die boulimia plantjes.
                        Amnesiastekken zo te zien.
                        Last edited by QnQ; 6 June 2014, 09:37.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • dutchboy84
                          Ultra Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2014
                          • 111

                          #13
                          Re: extreem veel blad

                          ben geen brood kweeker ik kweek enkel vijf planten ik experimenteer er alleen maar mee pure hobby , en geen amnesia maar NLX

                          Comment

                          • dutchboy84
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2014
                            • 111

                            #14
                            Re: extreem veel blad

                            zoals je ziet staat alles weer vol blad IMAG0624.jpgIMAG0625.jpg

                            Comment

                            • stafford
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2009
                              • 2382

                              #15
                              Re: extreem veel blad

                              qnq ik vind hier niks verkeerds aan om eerlijk te zijn, hij is wel nog zo eerlijk....
                              en tjah met die kromme regels moet een shop wel zo worden bevoorraad.
                              hoe moet het er anders komen zonder zoon mensen?
                              hij kweekt er 5 dus ik geloof hem best dat die echt een hobbykweker is, als die broodkweker was had die daar echt geen 5planten staan.

                              maar dutchboy,dat plukken is niet je slimste zet,
                              het snoeien kan ik begrijpen we willen allemaal de buds vanaf halverwege en boven in,
                              van onderin word niemand vrolijk.

                              je stress je plant lichtelijk op jouw manier als je iets wilt weghalen zijn het de mannenhanden (grootste blad)
                              maar nooit verder plukken dan tot halverwege de plant!

                              de plant zet juist via die bladeren in haar nacht ritme de energie om na de plant

                              staff

                              Comment

                              Bezig...