Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende / verkleurende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende / verkleurende bladeren

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Enkele jaren na mijn eerste kweek, die behoorlijk succesvol was, heb ik besloten het nogmaals te proberen.
    Ditmaal in een kleine growbox ipv tussen houten kaders met wit plastiek aan. Nu had ik verwacht dat dingen alleen maar konden verbeteren, maar dit is jammer genoeg niet het geval.

    Ik probeer al een 3-tal maand een kweekje op te starten met zaden, en kom telkens weer met hetzelfde probleem: Eerst worden mijn onderste blaadjes slap, dan beginnen de bovenste bladeren wat geel te komen om dan vervolgens dood te vallen.
    De eerste paar keer had ik mijn zaadjes geplant in kleine potjes en dacht dat ik misschien te veel of te weinig water gaf. Mijn eerste kweek was namelijk direct in grote potten, dus dacht ik het nog eens zo te proberen. Maar nu is het weer van dat.

    Bij de onderstaande foto's gaat het om Jack Herrer, die in zaai & stekgrond staan van DCM, en ik heb 3 weken geleden de ontkiemde zaadjes geplant.
    In die tijd heb ik ze 2 keer water gegeven: bij het planten kregen ze 'Plagron Roots' mee, en vorige week kregen ze een lage dosis voeding (1ml Plagron Grow per liter, fles geeft 5ml/liter aan). Telkens met pH van 6.
    Ook probeer ik dagelijks water te vernevelen net voor de lamp uit gaat.
    Deze week moet ik ze nog water geven, maar ik wacht af tot ik weet of ze ondervoedt zijn of niet.
    Het enige probleem dat ik ondervind is dan in zo'n growbox de temperaturen vlugger oplopen waardoor het moeilijk is de luchtvochtigheid op peil te houden. Nu is het zo'n 30 graden en heb net de vochtigheid boven de 40% geforceerd.

    Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en ik hoop dat het gewoon ondervoeding is.
    Attached Files
    Last edited by Painkiller; 8 March 2014, 18:38.
    Greetzz

    #2
    Re: Hangende / verkleurende bladeren

    Lijkt geen ondervoeding maar blokkades. Gok eens op een PH probleem. Ik zou me ook nog iets als het bad air syndrom kunnen voorstellen.

    Comment


      #3
      Re: Hangende / verkleurende bladeren

      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
      Lijkt geen ondervoeding maar blokkades. Gok eens op een PH probleem. Ik zou me ook nog iets als het bad air syndrom kunnen voorstellen.
      Bij enkel water geven gaf ik spa water, omdat die net pH6 heeft, andere keren kraantjes water met wat pH- om de juiste waarde te bekomen. Al weet ik niet echt wat 'bad air syndrom' inhoudt, ik heb inderdaad al zitten denken dat iets niet goed is met mijn luchtkwaliteit.
      Greetzz

      Comment


        #4
        Re: Hangende / verkleurende bladeren

        Zijn dit wel de natuurlijke kleuren van de plantjes? Ik zie bij foto 1 en 2 dat de hydrokorrels ook een groene tint hebben.

        Comment


          #5
          Re: Hangende / verkleurende bladeren

          Ik weet niet vanwaar die groene schijn uitkomt. Ik heb deze foto's net met men gsm genomen, de batterijen van mijn fototoestel zijn leeg. Het zijn net die 2 foto's die ik van heel dichtbij genomen heb. De rest van de foto's zijn wel degelijk de natuurlijke kleuren.
          Greetzz

          Comment


            #6
            Re: Hangende / verkleurende bladeren

            Weekmakers in flexibele plastics en rubbers zijn erg giftig voor planten. Veel materiaal in huis wasemen jaren lang deze weekmakers uit, bad air syndrom.

            Je hydrokorrels ook eerst goed uitspoelen met water op juiste PH, deze kunnen ook je PH ernstig verstoren door vervuilingen, wortelstimulator doet je PH doorgaans erg stijgen (hp 8 of meer is geen uitzondering)

            de lichte verkleuring boven in je plant ziet me uit als een zink blokkade en/of ijzer blokade. het groen ziet mij ook niet echt natuurlijk uit overigens.

            Comment


              #7
              Re: Hangende / verkleurende bladeren

              Even een plant van onder de lamp genomen, het groen komt wat minder fel over dan. Al heeft men camera de neiging op de hydrokorrels te focussen ipv de plant.
              Mijn potten zijn trouwens gemaakt uit flexibele plastic, wat bij mijn eerste kweek niet het geval was. De ruimte waar ze zich bevinden is wel dezelfde gebleven.
              Attached Files
              Last edited by Painkiller; 8 March 2014, 19:58.
              Greetzz

              Comment


                #8
                Re: Hangende / verkleurende bladeren

                Comment


                  #9
                  Re: Hangende / verkleurende bladeren

                  Zou de opname verbeteren als ik wat enzymen toevoeg? Ik heb momenteel enkel magnesium, ijzer en calcium staan.
                  Greetzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Hangende / verkleurende bladeren

                    Ik zou eens eerst onderzoeken hoe het met de bodem PH is gesteld. Jouw blad lijkt op zink blokade maar zeker ben ik me er niet van hoor.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hangende / verkleurende bladeren

                      Misschien zit het probleem inderdaad wel in de 'Plagron Roots'. Ik heb namelijk geen (deftige) ph-meter. Ik had ooit een gekocht maar je kan die niet eiken en geeft zowieso waardes die meer dan 1 ph schelen.
                      Wat ik wel gebruik om mijn ph te meten is een tester voor viswater. Lijkt misschien grappig maar ik heb er nooit problemen mee gehad in het verleden. Het nadeel is dat ik alleen kleurloze vloeistoffen kan meten, en 'Plagron Roots' is zwart van kleur met een voor mij onbekende ph waarde. In mijn eerste kweek had ik dit product nooit gebruikt.
                      2 foto's van deze testwijze ter illustratie (afgezuurd water en zuiver kraantjeswater):

                      ph1.jpgph2.jpg

                      Om verder te gaan over de planten, je diagnose zou wel eens correct kunnen zijn. Eerst de donkere nerven en daarna het verkleuren en sterven van het blad van aan de vingertoppen.
                      Toen ik het probleem postte was ik al wat aan de late kant. Ik had vorige maand hetzelfde probleem en dan gaat alles plots enorm vlug. Dit is hoe het er nu uit ziet.

                      laat.jpglaat2.jpglaat3.jpg
                      Last edited by Painkiller; 11 March 2014, 18:41.
                      Greetzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Hangende / verkleurende bladeren

                        Hoeveel groeivoeding heb je ze reeds gegeven en wat zijn de voedingswaardes van die grond van DCM?
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: Hangende / verkleurende bladeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Painkiller View Post
                          ...die in zaai & stekgrond staan van DCM...
                          ...In die tijd heb ik ze 2 keer water gegeven...
                          ...Ook probeer ik dagelijks water te vernevelen...
                          ...Nu is het zo'n 30 graden...
                          Last edited by QnQ; 12 March 2014, 14:14.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Hangende / verkleurende bladeren

                            Ik zou mn plantjes geen Spa geven. Zit vol met natrium en verkeerde zouten.
                            Bartjeboy
                            Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                            Yoga en Japanse taal in Zutphen

                            Comment


                              #15
                              Re: Hangende / verkleurende bladeren

                              Spa blauw bruisend : 9 mg/L Na
                              Drinkwater : 30+ mg/L Na
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X