Iemand een idee? Heb al gekeken tussen het topic met de meest voorkomende bladproblemen, maar dit lijkt voor een leek allemaal op elkaar...
Bladpuntjes bruin
Collapse
X
-
Re: Bladpuntjes bruin
Vanmorgen is me verteld, wanneer de kartelrandjes omhoog staan en geel zijn, dat je wrsl overvoeding heb.... -
Re: Bladpuntjes bruin
Staat het niet drijfnat ? Op de foto lijkt t zo.....Comment
-
Re: Bladpuntjes bruin
Met voeding of enkel water?
En heb je wat meer info... Soortje? Aarde? Lamp? Afstand? Is je PH in orde? Gebruik je meters ec en PH ?
Misschien heeft een ander nog een idee..
t lijkt me overvoeding door die gele karteltjes, maar spoelen word lastig als het nu al verzopen staat...
nogmaals, wacht even op andere meningen....Comment
-
Re: Bladpuntjes bruin
De soort is een AF Quick one.
De aarde bestaat uit gewone potgrond met 15% bemesting (rundermest, beendermeel). De lampafstand is 20cm, de lampen zijn tneons 2*55w. Ik gebruik geen meters, maar wat kost een goede meter? Ook zit de plant in een 12L pot.
Ik geef de plant om de twee dagen water, maar lijkt dit jullie veel (350ml)?Comment
-
Re: Bladpuntjes bruin
ja dat is teveel en als je dat al een aardige tijd doet heeft ze veel te veel gehad.
Ik hou het op alleen teveel water verbrande punten door overvoeding zie je op heel de plant en niet alleen onderin.
Ik zou voorlopig helemaal geen water geven tot de aarde kurkdroog is dan gewoon rustig opbouwen.
Als je nu water blijft geven word het alleen maar erger en dat kost je een hoop weken extra straks.
greetsComment
-
Re: Bladpuntjes bruin
Kweet ni veel van auto flowers... Alleen dat ze geen/weinig voeding nodig hebben...
Je lamp kan nog wel 10cm omlaag als je T-neon heb..
Over die meters is hier genoeg te vinden... Ze zijn er vanaf 20 euro (www.vijverwebshop.nl/c-838538/meetinstrumenten/)
tot heel duur...Comment
-
Re: Bladpuntjes bruin
Al goed is dit een testplantje. Ben bezig met nog twee andere zaden te ontkiemen.
Alleen heb ik schrik dat mijn samenstelling van potgrond wel ok is.. Ik heb gisteren potgrond gemengd met de meststoffen en heb hier nog extra plantenvoeding aan toegevoegd dat ik nog had staan. Deze plantenvoeding bevat:
IJzer, kalium, magnesium, mangaan, boor, cobalt, lithium, koper, jodium, molybdeen, nikkel, tin, fluor, aluminium, zink, vanadium en seleen. Als ik dit bekijk zitten er best veel metalen in.
Voor de duidelijkheid, in deze potgrond zitten nog geen planten. Dus moest dit niet goed zijn, kan ik er nog iets aan doen. Alleen hoe verarmd ik dan de aarde?
Ik heb de potgrond inmiddels in potten gedaan met onderaan een laag argex korrels. Bij de plant op de foto zitten deze er niet in.Comment




Comment