Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladpuntjes bruin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladpuntjes bruin

    Korting op 420shop
    Iemand een idee? Heb al gekeken tussen het topic met de meest voorkomende bladproblemen, maar dit lijkt voor een leek allemaal op elkaar...
    Attached Files

    #2
    Re: Bladpuntjes bruin

    Vanmorgen is me verteld, wanneer de kartelrandjes omhoog staan en geel zijn, dat je wrsl overvoeding heb....
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Bladpuntjes bruin

      Dit is enkel bij de wat oudere bladeren. Kan ik hier nog iets aan doen voor de gehele plant hier last van krijgt?

      Comment


        #4
        Re: Bladpuntjes bruin

        Staat het niet drijfnat ? Op de foto lijkt t zo.....
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          Re: Bladpuntjes bruin

          Heeft juist water gekregen, maar kan dat ook een oorzaak zijn?

          Comment


            #6
            Re: Bladpuntjes bruin

            Met voeding of enkel water?
            En heb je wat meer info... Soortje? Aarde? Lamp? Afstand? Is je PH in orde? Gebruik je meters ec en PH ?
            Misschien heeft een ander nog een idee..
            t lijkt me overvoeding door die gele karteltjes, maar spoelen word lastig als het nu al verzopen staat...
            nogmaals, wacht even op andere meningen....
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #7
              Re: Bladpuntjes bruin

              De soort is een AF Quick one.

              De aarde bestaat uit gewone potgrond met 15% bemesting (rundermest, beendermeel). De lampafstand is 20cm, de lampen zijn tneons 2*55w. Ik gebruik geen meters, maar wat kost een goede meter? Ook zit de plant in een 12L pot.

              Ik geef de plant om de twee dagen water, maar lijkt dit jullie veel (350ml)?

              Comment


                #8
                Re: Bladpuntjes bruin

                ja dat is teveel en als je dat al een aardige tijd doet heeft ze veel te veel gehad.
                Ik hou het op alleen teveel water verbrande punten door overvoeding zie je op heel de plant en niet alleen onderin.
                Ik zou voorlopig helemaal geen water geven tot de aarde kurkdroog is dan gewoon rustig opbouwen.

                Als je nu water blijft geven word het alleen maar erger en dat kost je een hoop weken extra straks.

                greets

                Comment


                  #9
                  Re: Bladpuntjes bruin

                  Ok bedankt allemaal voor de reacties!

                  Zal wat voorzichtiger zijn met het plantje..

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladpuntjes bruin

                    Kweet ni veel van auto flowers... Alleen dat ze geen/weinig voeding nodig hebben...
                    Je lamp kan nog wel 10cm omlaag als je T-neon heb..

                    Over die meters is hier genoeg te vinden... Ze zijn er vanaf 20 euro (www.vijverwebshop.nl/c-838538/meetinstrumenten/)
                    tot heel duur...
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladpuntjes bruin

                      Al goed is dit een testplantje. Ben bezig met nog twee andere zaden te ontkiemen.

                      Alleen heb ik schrik dat mijn samenstelling van potgrond wel ok is.. Ik heb gisteren potgrond gemengd met de meststoffen en heb hier nog extra plantenvoeding aan toegevoegd dat ik nog had staan. Deze plantenvoeding bevat:
                      IJzer, kalium, magnesium, mangaan, boor, cobalt, lithium, koper, jodium, molybdeen, nikkel, tin, fluor, aluminium, zink, vanadium en seleen. Als ik dit bekijk zitten er best veel metalen in.

                      Voor de duidelijkheid, in deze potgrond zitten nog geen planten. Dus moest dit niet goed zijn, kan ik er nog iets aan doen. Alleen hoe verarmd ik dan de aarde?

                      Ik heb de potgrond inmiddels in potten gedaan met onderaan een laag argex korrels. Bij de plant op de foto zitten deze er niet in.

                      Comment

                      Bezig...
                      X